Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní společnosti začínají hodnotit výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku. Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám se tentokrát na bojovém poli, posetém silnou konkurencí, podařilo zvítězit Hermès a Moncler Group. Obě společnosti totiž úspěšně překonaly odhady analytiků. Do nového roku tak vstupují s čerstvým optimismem.

    Módní scéna dlouhodobě bojuje s nepřívětivými ekonomickými podmínkami. Potýká se především s nízkou poptávkou, způsobenou mimo jiné trvající inflací. Uspět na luxusním bojovém poli proto není jen tak. Výjimkou mezi poraženými se však tentokrát staly společnosti Moncler Group a Hermès. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku totiž překonaly očekávání analytiků.

    Módní dům Hermès se pak mezi ostatními luxusními značkami vyjímá již dlouhodobě. Důvodem je především jeho bohatší klientela, kterou zpomalující luxusní trh logicky příliš neovlivňuje. „Oslavujeme excelentní rok, v jinak tvrdém prostředí,“ prohlásil proto výkonný předseda společnosti Axel Dumas. Prodeje Hermès přitom v posledních třech měsících roku 2024 vzrostly o 18 procent.

    Organické příjmy koncernu LVMH v porovnání stouply o pouhé jedno procento. Prodeje společnosti Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, naopak spadly o 12 procent. V kontextu výsledků módních rivalů se proto jedná o opravu zářný výsledek. Značce Hermès se navíc loni dařilo i na luxusních trzích, na kterých musela dříve těžce bojovat, například v Japonsku nebo Severní a Jižní Americe.

    Moncler zná klíč k úspěchu. Jsou jím exkluzivní módní akce

    Úspěch mohla tentokrát slavit rovněž společnost Moncler Group, pod níž patří nejen značka Moncler, ale také Stone Island. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku, zveřejněné ve čtvrtek, vyšplhaly „nad tržní očekávání“. Značným úspěchem je rovněž růst v Číně, tedy trhu, se kterým módní značky v současnosti bojují nejvíce. Důvodem je tamní nízká poptávka po luxusním zboží.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se pak skupině dařilo ve všech regionech. Ředitel firmy Remo Ruffini pak zásluhy připsal především exkluzivním akcím, jako je například Moncler Grenoble, pořádaná v St. Moritz, nebo Moncler Genius, jež letos zazářila v Šanghaji. „Jsme inspirovaní naším dědictvím, vášní pro inovaci a ambicí posouvat se za hranice konvence,“ popsal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Hvězdy mezi poraženými. Společnosti Hermès a Moncler Group překonaly očekávání

    ― Reklama ―

    Módní společnosti začínají hodnotit výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku. Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám se tentokrát na bojovém poli, posetém silnou konkurencí, podařilo zvítězit Hermès a Moncler Group. Obě společnosti totiž úspěšně překonaly odhady analytiků. Do nového roku tak vstupují s čerstvým optimismem.

    Módní scéna dlouhodobě bojuje s nepřívětivými ekonomickými podmínkami. Potýká se především s nízkou poptávkou, způsobenou mimo jiné trvající inflací. Uspět na luxusním bojovém poli proto není jen tak. Výjimkou mezi poraženými se však tentokrát staly společnosti Moncler Group a Hermès. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku totiž překonaly očekávání analytiků.

    Módní dům Hermès se pak mezi ostatními luxusními značkami vyjímá již dlouhodobě. Důvodem je především jeho bohatší klientela, kterou zpomalující luxusní trh logicky příliš neovlivňuje. „Oslavujeme excelentní rok, v jinak tvrdém prostředí,“ prohlásil proto výkonný předseda společnosti Axel Dumas. Prodeje Hermès přitom v posledních třech měsících roku 2024 vzrostly o 18 procent.

    Organické příjmy koncernu LVMH v porovnání stouply o pouhé jedno procento. Prodeje společnosti Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, naopak spadly o 12 procent. V kontextu výsledků módních rivalů se proto jedná o opravu zářný výsledek. Značce Hermès se navíc loni dařilo i na luxusních trzích, na kterých musela dříve těžce bojovat, například v Japonsku nebo Severní a Jižní Americe.

    Moncler zná klíč k úspěchu. Jsou jím exkluzivní módní akce

    Úspěch mohla tentokrát slavit rovněž společnost Moncler Group, pod níž patří nejen značka Moncler, ale také Stone Island. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku, zveřejněné ve čtvrtek, vyšplhaly „nad tržní očekávání“. Značným úspěchem je rovněž růst v Číně, tedy trhu, se kterým módní značky v současnosti bojují nejvíce. Důvodem je tamní nízká poptávka po luxusním zboží.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se pak skupině dařilo ve všech regionech. Ředitel firmy Remo Ruffini pak zásluhy připsal především exkluzivním akcím, jako je například Moncler Grenoble, pořádaná v St. Moritz, nebo Moncler Genius, jež letos zazářila v Šanghaji. „Jsme inspirovaní naším dědictvím, vášní pro inovaci a ambicí posouvat se za hranice konvence,“ popsal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―