Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní společnosti začínají hodnotit výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku. Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám se tentokrát na bojovém poli, posetém silnou konkurencí, podařilo zvítězit Hermès a Moncler Group. Obě společnosti totiž úspěšně překonaly odhady analytiků. Do nového roku tak vstupují s čerstvým optimismem.

    Módní scéna dlouhodobě bojuje s nepřívětivými ekonomickými podmínkami. Potýká se především s nízkou poptávkou, způsobenou mimo jiné trvající inflací. Uspět na luxusním bojovém poli proto není jen tak. Výjimkou mezi poraženými se však tentokrát staly společnosti Moncler Group a Hermès. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku totiž překonaly očekávání analytiků.

    Módní dům Hermès se pak mezi ostatními luxusními značkami vyjímá již dlouhodobě. Důvodem je především jeho bohatší klientela, kterou zpomalující luxusní trh logicky příliš neovlivňuje. „Oslavujeme excelentní rok, v jinak tvrdém prostředí,“ prohlásil proto výkonný předseda společnosti Axel Dumas. Prodeje Hermès přitom v posledních třech měsících roku 2024 vzrostly o 18 procent.

    Organické příjmy koncernu LVMH v porovnání stouply o pouhé jedno procento. Prodeje společnosti Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, naopak spadly o 12 procent. V kontextu výsledků módních rivalů se proto jedná o opravu zářný výsledek. Značce Hermès se navíc loni dařilo i na luxusních trzích, na kterých musela dříve těžce bojovat, například v Japonsku nebo Severní a Jižní Americe.

    Moncler zná klíč k úspěchu. Jsou jím exkluzivní módní akce

    Úspěch mohla tentokrát slavit rovněž společnost Moncler Group, pod níž patří nejen značka Moncler, ale také Stone Island. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku, zveřejněné ve čtvrtek, vyšplhaly „nad tržní očekávání“. Značným úspěchem je rovněž růst v Číně, tedy trhu, se kterým módní značky v současnosti bojují nejvíce. Důvodem je tamní nízká poptávka po luxusním zboží.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se pak skupině dařilo ve všech regionech. Ředitel firmy Remo Ruffini pak zásluhy připsal především exkluzivním akcím, jako je například Moncler Grenoble, pořádaná v St. Moritz, nebo Moncler Genius, jež letos zazářila v Šanghaji. „Jsme inspirovaní naším dědictvím, vášní pro inovaci a ambicí posouvat se za hranice konvence,“ popsal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Hvězdy mezi poraženými. Společnosti Hermès a Moncler Group překonaly očekávání

    ― Reklama ―

    Módní společnosti začínají hodnotit výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku. Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám se tentokrát na bojovém poli, posetém silnou konkurencí, podařilo zvítězit Hermès a Moncler Group. Obě společnosti totiž úspěšně překonaly odhady analytiků. Do nového roku tak vstupují s čerstvým optimismem.

    Módní scéna dlouhodobě bojuje s nepřívětivými ekonomickými podmínkami. Potýká se především s nízkou poptávkou, způsobenou mimo jiné trvající inflací. Uspět na luxusním bojovém poli proto není jen tak. Výjimkou mezi poraženými se však tentokrát staly společnosti Moncler Group a Hermès. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku totiž překonaly očekávání analytiků.

    Módní dům Hermès se pak mezi ostatními luxusními značkami vyjímá již dlouhodobě. Důvodem je především jeho bohatší klientela, kterou zpomalující luxusní trh logicky příliš neovlivňuje. „Oslavujeme excelentní rok, v jinak tvrdém prostředí,“ prohlásil proto výkonný předseda společnosti Axel Dumas. Prodeje Hermès přitom v posledních třech měsících roku 2024 vzrostly o 18 procent.

    Organické příjmy koncernu LVMH v porovnání stouply o pouhé jedno procento. Prodeje společnosti Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, naopak spadly o 12 procent. V kontextu výsledků módních rivalů se proto jedná o opravu zářný výsledek. Značce Hermès se navíc loni dařilo i na luxusních trzích, na kterých musela dříve těžce bojovat, například v Japonsku nebo Severní a Jižní Americe.

    Moncler zná klíč k úspěchu. Jsou jím exkluzivní módní akce

    Úspěch mohla tentokrát slavit rovněž společnost Moncler Group, pod níž patří nejen značka Moncler, ale také Stone Island. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku, zveřejněné ve čtvrtek, vyšplhaly „nad tržní očekávání“. Značným úspěchem je rovněž růst v Číně, tedy trhu, se kterým módní značky v současnosti bojují nejvíce. Důvodem je tamní nízká poptávka po luxusním zboží.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se pak skupině dařilo ve všech regionech. Ředitel firmy Remo Ruffini pak zásluhy připsal především exkluzivním akcím, jako je například Moncler Grenoble, pořádaná v St. Moritz, nebo Moncler Genius, jež letos zazářila v Šanghaji. „Jsme inspirovaní naším dědictvím, vášní pro inovaci a ambicí posouvat se za hranice konvence,“ popsal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―