Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní společnosti začínají hodnotit výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku. Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám se tentokrát na bojovém poli, posetém silnou konkurencí, podařilo zvítězit Hermès a Moncler Group. Obě společnosti totiž úspěšně překonaly odhady analytiků. Do nového roku tak vstupují s čerstvým optimismem.

    Módní scéna dlouhodobě bojuje s nepřívětivými ekonomickými podmínkami. Potýká se především s nízkou poptávkou, způsobenou mimo jiné trvající inflací. Uspět na luxusním bojovém poli proto není jen tak. Výjimkou mezi poraženými se však tentokrát staly společnosti Moncler Group a Hermès. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku totiž překonaly očekávání analytiků.

    Módní dům Hermès se pak mezi ostatními luxusními značkami vyjímá již dlouhodobě. Důvodem je především jeho bohatší klientela, kterou zpomalující luxusní trh logicky příliš neovlivňuje. „Oslavujeme excelentní rok, v jinak tvrdém prostředí,“ prohlásil proto výkonný předseda společnosti Axel Dumas. Prodeje Hermès přitom v posledních třech měsících roku 2024 vzrostly o 18 procent.

    Organické příjmy koncernu LVMH v porovnání stouply o pouhé jedno procento. Prodeje společnosti Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, naopak spadly o 12 procent. V kontextu výsledků módních rivalů se proto jedná o opravu zářný výsledek. Značce Hermès se navíc loni dařilo i na luxusních trzích, na kterých musela dříve těžce bojovat, například v Japonsku nebo Severní a Jižní Americe.

    Moncler zná klíč k úspěchu. Jsou jím exkluzivní módní akce

    Úspěch mohla tentokrát slavit rovněž společnost Moncler Group, pod níž patří nejen značka Moncler, ale také Stone Island. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku, zveřejněné ve čtvrtek, vyšplhaly „nad tržní očekávání“. Značným úspěchem je rovněž růst v Číně, tedy trhu, se kterým módní značky v současnosti bojují nejvíce. Důvodem je tamní nízká poptávka po luxusním zboží.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se pak skupině dařilo ve všech regionech. Ředitel firmy Remo Ruffini pak zásluhy připsal především exkluzivním akcím, jako je například Moncler Grenoble, pořádaná v St. Moritz, nebo Moncler Genius, jež letos zazářila v Šanghaji. „Jsme inspirovaní naším dědictvím, vášní pro inovaci a ambicí posouvat se za hranice konvence,“ popsal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Hvězdy mezi poraženými. Společnosti Hermès a Moncler Group překonaly očekávání

    Módní společnosti začínají hodnotit výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku. Navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám se tentokrát na bojovém poli, posetém silnou konkurencí, podařilo zvítězit Hermès a Moncler Group. Obě společnosti totiž úspěšně překonaly odhady analytiků. Do nového roku tak vstupují s čerstvým optimismem.

    Módní scéna dlouhodobě bojuje s nepřívětivými ekonomickými podmínkami. Potýká se především s nízkou poptávkou, způsobenou mimo jiné trvající inflací. Uspět na luxusním bojovém poli proto není jen tak. Výjimkou mezi poraženými se však tentokrát staly společnosti Moncler Group a Hermès. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku totiž překonaly očekávání analytiků.

    Módní dům Hermès se pak mezi ostatními luxusními značkami vyjímá již dlouhodobě. Důvodem je především jeho bohatší klientela, kterou zpomalující luxusní trh logicky příliš neovlivňuje. „Oslavujeme excelentní rok, v jinak tvrdém prostředí,“ prohlásil proto výkonný předseda společnosti Axel Dumas. Prodeje Hermès přitom v posledních třech měsících roku 2024 vzrostly o 18 procent.

    Organické příjmy koncernu LVMH v porovnání stouply o pouhé jedno procento. Prodeje společnosti Kering, pod kterou spadá i módní dům Gucci, naopak spadly o 12 procent. V kontextu výsledků módních rivalů se proto jedná o opravu zářný výsledek. Značce Hermès se navíc loni dařilo i na luxusních trzích, na kterých musela dříve těžce bojovat, například v Japonsku nebo Severní a Jižní Americe.

    Moncler zná klíč k úspěchu. Jsou jím exkluzivní módní akce

    Úspěch mohla tentokrát slavit rovněž společnost Moncler Group, pod níž patří nejen značka Moncler, ale také Stone Island. Jejich výsledky z posledního čtvrtletí loňského roku, zveřejněné ve čtvrtek, vyšplhaly „nad tržní očekávání“. Značným úspěchem je rovněž růst v Číně, tedy trhu, se kterým módní značky v současnosti bojují nejvíce. Důvodem je tamní nízká poptávka po luxusním zboží.

    Zdroj: Moncler

    Na rozdíl od předchozího čtvrtletí se pak skupině dařilo ve všech regionech. Ředitel firmy Remo Ruffini pak zásluhy připsal především exkluzivním akcím, jako je například Moncler Grenoble, pořádaná v St. Moritz, nebo Moncler Genius, jež letos zazářila v Šanghaji. „Jsme inspirovaní naším dědictvím, vášní pro inovaci a ambicí posouvat se za hranice konvence,“ popsal výsledky Ruffini.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram

    ― Reklama ―

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―