Neustálé odvolávání a jmenování kreativních ředitelů se zřejmě stalo novou módní normou. Své o tom ví luxusní sektor, který návrháře ve snaze udržet si zisky mění rychleji než ponožky. Nám tudíž nezbývá než vzrušující hru pozorně sledovat a přinést přehled obrovských změn v čele těch největších módních značek.
Sarah Burton otevírá novou kapitolu módního domu Givenchy
Začněme v pozitivním duchu, a to u společnosti Givenchy. V září se k ní totiž oficiálně připojila britská návrhářka Sarah Burton. Předtím přitom více než 20 let působila u značky Alexander McQueen. Po smrti jejího zakladatele a legendárního návrháře Alexandra McQueen tak převzala štafetu kreativní ředitelky.
Zdroj: Givenchy
Burton je pak známá především svou vytříbenou estetikou s nádechem romantiky. Její zlaté ruce tak stojí mimo jiné i za dech beroucími svatebními šaty princezny z Walesu, Kate. Svou debutovou kolekci pro Givenchy představí v březnu během Pařížského fashion weeku.
Osud Toma Ford spočívá v rukou Haidera Ackermann
Dobré zprávy přinesla minulý měsíc také značka Tom Ford. Po náhlém odchodu Petera Hawkings se totiž do kreativního vedení dostal kolumbijsko-francouzský návrhář Haider Ackermann, působící také u Canada Goose.
Ackermann není v módním řemesle žádným nováčkem. V minulosti byl nadějným kandidátem na post kreativního ředitele pro Dior nebo Maison Margiela. Velikán Karl Lagerfeld ho dokonce označil za svého ideálního nástupce u Chanel.
Zdroj: Estée Lauder Companies
Talentovaný designér však nakonec v roce 2016 zakotvil u francouzského specialisty na kožené zboží, Berluti. Svého času vedl i vlastní značku, která fungovala do roku 2020. Debutovou kolekci představí stejně jako Burton, tedy v březnu příštího roku.
Hedi Slimane skončil u Celine. Namířeno má možná k Chanel
Dlouhodobé spekulace o velkých změnách ve vedení Celine se nakonec potvrdily. Značka patřící do portfolia koncernu LVMH ovšem překvapila a dalšího nástupce odhalila jen několik hodin po oznámení odchodu Hediho Slimane. Tomu se říká fast fashion v praxi.
Kormidlo převezme Michael Rider, který donedávna pracoval u Polo Ralph Lauren. Půjde však o nostalgický návrat, neboť Rider již v Celine působil jako ředitel designu za dob návrhářky Phoebe Philo.
V hlavách se nám však honí několik důležitých otázek. Vrátí Rider do názvu domu pověstné é, které jeho předchůdce vymazal? A znamená to, že Slimanovy další kroky budou přece jen následovat do Chanel, kde je stále ještě volné místo?
Kim Jones zamával domu Fendi na rozloučenou
Čerstvá a horká, jako právě upečený chléb z vaší oblíbené pekárny, je zpráva o odchodu Kima Jones od italského obra Fendi. Během svého čtyřletého působení měl Jones na starosti jak dámskou konfekci, tak kolekce haute couture.
Zdroj: Fendi
První místo v našem žebříčku nadějných uchazečů o kreativní žezlo obsadil Pierpaolo Piccioli. Bývalý velikán domu Valentino by byl v tomto případě ideální volbou. Rodilý Říman má totiž étos italské módy v malíčku a jeho vize by navíc harmonicky souzněla s estetickými principy Fendi.
Odchod Jonathana Anderson z Loewe by byl pro módní nadšence bolestivou ránou
Hra na židlový tanec však nekončí. Zdá se, že hudba zrychluje a mezi účastníky jsou především návrháři z řad LVMH. Podle nezávislé pařížské publikace Miss Tweed, která o plánovaném odchodu Jonese z Fendi informovala již v dubnu, má Jonathan Anderson v dohledné době nahradit Marii Grazii Chiuri u Dior.
Zdroj: Loewe
Právě Andersonův jedinečný rukopis, snoubící tradiční řemeslo se svéráznou estetikou, povýšil Loewe na aktuálně nejžádanější luxusní značku. Jeho přesun je proto velmi riskantním strategickým krokem, který by mohl módnímu domu Dior spíše uškodit než prospět.
Zdroje: Business of Fashion, Instagram, WWD, Miss Tweed