Více

    ― Reklama ―

    Haute couture představuje ve světě módy nejvyšší schodek na stupni vítězů. Dosáhnout takové excelence, která tvorbu vysoké módy umožní, proto není snadným úkolem. Pustit se do něj ovšem hodlá módní dům Hermès. Jeho ředitel Axel Dumas v pátek prohlásil, že by značka mohla na Pařížském týdnu haute couture zazářit už v roce 2026 nebo 2027.

    Módní scéna neustále spekuluje o dalších krocích nejslavnějších luxusních značek. Předmětem podobné diskuze se již od loňského podzimu stal také módní dům Hermès. Rozprostřela se před ním totiž potencionální nová kapitola. Jeho ředitel Axel Dumas naznačil, že uvažuje o vstupu na pole haute couture. Při představení výsledků z roku 2024 minulý týden pak odvážný plán potvrdil.

    „Přemýšlíme o haute couture kolekci,“ prohlásil před přítomnými analytiky. Vysvětlil rovněž, že by budoucí řada musela mít „estetický důvod, musela by být nádherná a mít specifické know-how“. Dodal také, že by se na Pařížském týdnu haute couture mohl módní dům objevit už v roce 2026 nebo 2027. Vstoupit jako nováček mezi proslulé a otrkané haute couture velikány ovšem není jen tak.

    Zdroj: Hermès

    Pokud by takový úkol měl ale někdo zvládnout, pak by to mohla být právě značka Hermès. V posledních letech se totiž na pozadí nepříliš příznivých ekonomických podmínek mezi svými konkurenty opravdu vyjímá. Její ready-to-wear řada a další produkty například minulý rok vydělaly na 5,3 miliardy euro. Velký úspěch na tom má rovněž kreativní ředitelka Véronique Nichanian.

    Hermès má dveře otevřené. Stačí je jen otevřít dokořán

    Společnost Hermès je známá především pro své excelentní řemeslo. Právě proto láká bohatší zákazníky, kteří si mohou dovolit utrácet i za trvající inflace. Z toho důvodu se dá předpokládat, že by podobným způsobem byla vedená i její potencionální haute couture řada. Přesně to ze značky dělá skvělého kandidáta na úspěšný debut na poli vysoké módy. Stále ale nejde o jednoduchý krok.

    Hermès by totiž musel od základu změnit své DNA. O složitý proces by se jednalo mimo jiné i proto, že má značka ve zvyku přímo ovládat veškeré části své produkce. Podobný systém při tvorbě haute couture si však žádá značnou investici. Prozatím má ale známá společnost dveře do světa haute couture alespoň otevřené. A módní svět s napětím očekává, kdy do nich naplno vkročí.

    Zdroje: The Fashion Network, Le Monde, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Hermès zkoumá nové vody. Uvažuje o vlastní haute couture kolekci

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Haute couture představuje ve světě módy nejvyšší schodek na stupni vítězů. Dosáhnout takové excelence, která tvorbu vysoké módy umožní, proto není snadným úkolem. Pustit se do něj ovšem hodlá módní dům Hermès. Jeho ředitel Axel Dumas v pátek prohlásil, že by značka mohla na Pařížském týdnu haute couture zazářit už v roce 2026 nebo 2027.

    - Reklama -

    Módní scéna neustále spekuluje o dalších krocích nejslavnějších luxusních značek. Předmětem podobné diskuze se již od loňského podzimu stal také módní dům Hermès. Rozprostřela se před ním totiž potencionální nová kapitola. Jeho ředitel Axel Dumas naznačil, že uvažuje o vstupu na pole haute couture. Při představení výsledků z roku 2024 minulý týden pak odvážný plán potvrdil.

    „Přemýšlíme o haute couture kolekci,“ prohlásil před přítomnými analytiky. Vysvětlil rovněž, že by budoucí řada musela mít „estetický důvod, musela by být nádherná a mít specifické know-how“. Dodal také, že by se na Pařížském týdnu haute couture mohl módní dům objevit už v roce 2026 nebo 2027. Vstoupit jako nováček mezi proslulé a otrkané haute couture velikány ovšem není jen tak.

    Zdroj: Hermès

    - Reklama -

    Pokud by takový úkol měl ale někdo zvládnout, pak by to mohla být právě značka Hermès. V posledních letech se totiž na pozadí nepříliš příznivých ekonomických podmínek mezi svými konkurenty opravdu vyjímá. Její ready-to-wear řada a další produkty například minulý rok vydělaly na 5,3 miliardy euro. Velký úspěch na tom má rovněž kreativní ředitelka Véronique Nichanian.

    Hermès má dveře otevřené. Stačí je jen otevřít dokořán

    Společnost Hermès je známá především pro své excelentní řemeslo. Právě proto láká bohatší zákazníky, kteří si mohou dovolit utrácet i za trvající inflace. Z toho důvodu se dá předpokládat, že by podobným způsobem byla vedená i její potencionální haute couture řada. Přesně to ze značky dělá skvělého kandidáta na úspěšný debut na poli vysoké módy. Stále ale nejde o jednoduchý krok.

    Hermès by totiž musel od základu změnit své DNA. O složitý proces by se jednalo mimo jiné i proto, že má značka ve zvyku přímo ovládat veškeré části své produkce. Podobný systém při tvorbě haute couture si však žádá značnou investici. Prozatím má ale známá společnost dveře do světa haute couture alespoň otevřené. A módní svět s napětím očekává, kdy do nich naplno vkročí.

    Zdroje: The Fashion Network, Le Monde, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    Torpedo tenisky dávají sbohem objemu. Na řadu přichází aerodynamika

    V módě se často střídají extrémy. Po éře objemných tenisek, robustních podrážek a nepřehlédnutelné siluety přichází protipól. Torpedo tenisky, jak se říká novému typu subtilní obuvi, se letos stávají odpovědí na únavu z chunky sneaker trendu. Jsou štíhlé, hladké, až aerodynamické. Přinášejí zpět jistou samozřejmost a nenápadnou eleganci, která kontrastuje s energickým a často přehnaným stylem generace Z.

    Archiv přestal být vzpomínkou. Dnes určuje, co považujeme za nové

    Trend slow fashion není tím hlavním důvodem, proč návrháři v poslední době sahají do vlastních archivů. Marketingová oddělení reagují na rostoucí zájem o vizuály z minulého století. Fotografie a videa z 80. a 90. let sbírají na sociálních sítích statisíce likes a sdílení. Právě takové okamžiky dokazují, že veřejnost stále miluje dobovou pompéznost a ikonický glam z doby, kdy trh nebyl tak přesycený jako v současnosti.

    Adidas a Willy Chavarria sdílí omluvu. Mexiko je viní z přivlastnění tradiční obuvi

    Společnost Adidas a návrhář Willy Chavarria čelí tvrdé kritice poté, co odhalili nejnovější spolupráci v podobě tenisek Oaxaca Slip On. Jedná se o obuv, která odkazuje na tradiční kožené mexické "huarache" sandály. Inspiraci ovšem tvůrci zpočátku neuznali. O víkendu ovšem vydali oficiální omluvu poté, co je Mexiko obvinilo z kulturního přivlastňování.

    Jachty jako symbol luxusního léta. Nesou v sobě příběh i odraz dnešního světa

    Ležíte na přídi, příjemně vás ovívá mořský vánek, na kůži dopadají sluneční paprsky a pod vámi se třpytí tyrkysová hladina. Sociální sítě oslavují jachty jako symbol perfektního léta. Trend jachtingu má za sebou bohatou historii. Zatímco dříve jachty ohromovaly zlatými detaily, dnes vynikají tichou elegancí. Jachty odrážejí hodnoty i náladu současné doby. Proměňují se spolu s naší představou o skutečném bohatství.

    Relax s přidanou hodnotou. Objevte v letní pauze feministické knihy

    Typicky letní čtení evokuje vášnivé romány nebo dobrodružné příběhy. Vytoužená pauza však může sloužit také jako vhodný čas pro edukaci. Spojte odpočinek se vzděláváním a otevřete letos v létě feministické knihy, které vás jen tak nepustí. Dozvědět se můžete více o roli intimity nejen ve vztazích, menstruaci nebo toxických aspektech ženskosti.

    Spoilery zatloukají hřebík do rakve filmů. Ničí sociální sítě zážitek z kina?

    Natáčení pokračování ikonického snímku Ďábel nosí Pradu vyvolalo nejen vlnu nadšení, ale i kritiky. Nekonečné spoilery v podobě fotek z natáčení a podrobných analýz jednotlivých outfitů vyvolávají obavy nejen ze strany zatvrzelých fanoušků. Co s takovým tempem z teprve chystaného filmu zbyde? A nekazí sociální sítě klasické filmové kouzlo?

    Moodboardy střídají influencery. Pinterest je největší trendsetter všech dob

    Mění se způsob, jakým sledujeme a předvídáme módu. Zatímco dříve dominovali influenceři, dnes stále více z nás, včetně návrhářů a módních značek, sahá po jiném nástroji. V roce 2025 je Pinterest považovaný za nezbytnou sociální síť pro každého, kdo chce být v obraze. Nejde jen o platformu pro ukládání hezkých obrázků, ale o silný predikční nástroj, který udává směr nejen v módě, ale také beauty a vizuální kultuře.

    Od popelnic k Pradě. Harris Dickinson září před i za kamerou

    Když značka Prada letos v lednu oznámila, že jednou z jejích nových tváří bude britský herec Harris Dickinson, sázela na jeho civilnost. V kampani neztělesňuje žádnou roli, je hlavní postavou svého vlastního příběhu. A ten se rozběhl opravdu naplno. Dickinson na festivalu v Cannes uvedl povedený režisérský debut Pobuda. Chystá se také na roli Johna Lennona a spekuluje se, že by mohl být novým agentem 007.

    Zastavte nákupy s expirací. Poděkuje vám peněženka i váš styl

    Ve světě módy čelíme neustálému tlaku. Nejen, že se střídají sezóny, ale i mikro trendy. Co se v pondělí objeví na TikToku, může být ve středu vyprodané a v pátek zastaralé. Koloběh vytváří negativní fenomén, takzvané nákupy s expirací. Produkty, které nejsou stvořené pro dlouhodobé nošení, ale momentální uspokojení. Jako bychom si místo oblečení kupovali krátkodobý dopaminový boost.

    Vlasový parfém dobývá beauty svět. Dopřejte svému účesu vlastní vůni

    Vlasový parfém nesmí chybět. Svět vůní zažívá v poslední době drobnou, přesto výraznou proměnu. Klasické parfémy doplňuje nová generace voňavých produktů, která přináší nejen krásnou vůni, ale i péči. Vlasové parfémy se z okrajové kategorie tiše přesunuly mezi must-have položky a vypadá to, že letošek bude jejich definitivním průlomem.

    Zendaya posiluje partnerství s On. Spolu s Law Roach navrhla tenisky

    Herečka Zendaya zahájila další kapitolu spolupráce se značkou On. Ve čtvrtek totiž odhalila tenisky s názvem Cloudzone Moon, které navrhla společně se svým stylistou Law Roach. Doprovodná kampaň Be Every You se točí kolem motivů pohybu a duality. Zendaya v ní navíc nabádá k tomu, abychom se nebáli přijmout všechny stránky naší osobnosti.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―