Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Haute couture představuje ve světě módy nejvyšší schodek na stupni vítězů. Dosáhnout takové excelence, která tvorbu vysoké módy umožní, proto není snadným úkolem. Pustit se do něj ovšem hodlá módní dům Hermès. Jeho ředitel Axel Dumas v pátek prohlásil, že by značka mohla na Pařížském týdnu haute couture zazářit už v roce 2026 nebo 2027.

    Módní scéna neustále spekuluje o dalších krocích nejslavnějších luxusních značek. Předmětem podobné diskuze se již od loňského podzimu stal také módní dům Hermès. Rozprostřela se před ním totiž potencionální nová kapitola. Jeho ředitel Axel Dumas naznačil, že uvažuje o vstupu na pole haute couture. Při představení výsledků z roku 2024 minulý týden pak odvážný plán potvrdil.

    „Přemýšlíme o haute couture kolekci,“ prohlásil před přítomnými analytiky. Vysvětlil rovněž, že by budoucí řada musela mít „estetický důvod, musela by být nádherná a mít specifické know-how“. Dodal také, že by se na Pařížském týdnu haute couture mohl módní dům objevit už v roce 2026 nebo 2027. Vstoupit jako nováček mezi proslulé a otrkané haute couture velikány ovšem není jen tak.

    Zdroj: Hermès

    Pokud by takový úkol měl ale někdo zvládnout, pak by to mohla být právě značka Hermès. V posledních letech se totiž na pozadí nepříliš příznivých ekonomických podmínek mezi svými konkurenty opravdu vyjímá. Její ready-to-wear řada a další produkty například minulý rok vydělaly na 5,3 miliardy euro. Velký úspěch na tom má rovněž kreativní ředitelka Véronique Nichanian.

    Hermès má dveře otevřené. Stačí je jen otevřít dokořán

    Společnost Hermès je známá především pro své excelentní řemeslo. Právě proto láká bohatší zákazníky, kteří si mohou dovolit utrácet i za trvající inflace. Z toho důvodu se dá předpokládat, že by podobným způsobem byla vedená i její potencionální haute couture řada. Přesně to ze značky dělá skvělého kandidáta na úspěšný debut na poli vysoké módy. Stále ale nejde o jednoduchý krok.

    Hermès by totiž musel od základu změnit své DNA. O složitý proces by se jednalo mimo jiné i proto, že má značka ve zvyku přímo ovládat veškeré části své produkce. Podobný systém při tvorbě haute couture si však žádá značnou investici. Prozatím má ale známá společnost dveře do světa haute couture alespoň otevřené. A módní svět s napětím očekává, kdy do nich naplno vkročí.

    Zdroje: The Fashion Network, Le Monde, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Hermès

    Hermès zkoumá nové vody. Uvažuje o vlastní haute couture kolekci

    Haute couture představuje ve světě módy nejvyšší schodek na stupni vítězů. Dosáhnout takové excelence, která tvorbu vysoké módy umožní, proto není snadným úkolem. Pustit se do něj ovšem hodlá módní dům Hermès. Jeho ředitel Axel Dumas v pátek prohlásil, že by značka mohla na Pařížském týdnu haute couture zazářit už v roce 2026 nebo 2027.

    Módní scéna neustále spekuluje o dalších krocích nejslavnějších luxusních značek. Předmětem podobné diskuze se již od loňského podzimu stal také módní dům Hermès. Rozprostřela se před ním totiž potencionální nová kapitola. Jeho ředitel Axel Dumas naznačil, že uvažuje o vstupu na pole haute couture. Při představení výsledků z roku 2024 minulý týden pak odvážný plán potvrdil.

    „Přemýšlíme o haute couture kolekci,“ prohlásil před přítomnými analytiky. Vysvětlil rovněž, že by budoucí řada musela mít „estetický důvod, musela by být nádherná a mít specifické know-how“. Dodal také, že by se na Pařížském týdnu haute couture mohl módní dům objevit už v roce 2026 nebo 2027. Vstoupit jako nováček mezi proslulé a otrkané haute couture velikány ovšem není jen tak.

    Zdroj: Hermès

    Pokud by takový úkol měl ale někdo zvládnout, pak by to mohla být právě značka Hermès. V posledních letech se totiž na pozadí nepříliš příznivých ekonomických podmínek mezi svými konkurenty opravdu vyjímá. Její ready-to-wear řada a další produkty například minulý rok vydělaly na 5,3 miliardy euro. Velký úspěch na tom má rovněž kreativní ředitelka Véronique Nichanian.

    Hermès má dveře otevřené. Stačí je jen otevřít dokořán

    Společnost Hermès je známá především pro své excelentní řemeslo. Právě proto láká bohatší zákazníky, kteří si mohou dovolit utrácet i za trvající inflace. Z toho důvodu se dá předpokládat, že by podobným způsobem byla vedená i její potencionální haute couture řada. Přesně to ze značky dělá skvělého kandidáta na úspěšný debut na poli vysoké módy. Stále ale nejde o jednoduchý krok.

    Hermès by totiž musel od základu změnit své DNA. O složitý proces by se jednalo mimo jiné i proto, že má značka ve zvyku přímo ovládat veškeré části své produkce. Podobný systém při tvorbě haute couture si však žádá značnou investici. Prozatím má ale známá společnost dveře do světa haute couture alespoň otevřené. A módní svět s napětím očekává, kdy do nich naplno vkročí.

    Zdroje: The Fashion Network, Le Monde, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―