Haute couture představuje ve světě módy nejvyšší schodek na stupni vítězů. Dosáhnout takové excelence, která tvorbu vysoké módy umožní, proto není snadným úkolem. Pustit se do něj ovšem hodlá módní dům Hermès. Jeho ředitel Axel Dumas v pátek prohlásil, že by značka mohla na Pařížském týdnu haute couture zazářit už v roce 2026 nebo 2027.
Módní scéna neustále spekuluje o dalších krocích nejslavnějších luxusních značek. Předmětem podobné diskuze se již od loňského podzimu stal také módní dům Hermès. Rozprostřela se před ním totiž potencionální nová kapitola. Jeho ředitel Axel Dumas naznačil, že uvažuje o vstupu na pole haute couture. Při představení výsledků z roku 2024 minulý týden pak odvážný plán potvrdil.
„Přemýšlíme o haute couture kolekci,“ prohlásil před přítomnými analytiky. Vysvětlil rovněž, že by budoucí řada musela mít „estetický důvod, musela by být nádherná a mít specifické know-how“. Dodal také, že by se na Pařížském týdnu haute couture mohl módní dům objevit už v roce 2026 nebo 2027. Vstoupit jako nováček mezi proslulé a otrkané haute couture velikány ovšem není jen tak.




Zdroj: Hermès
Pokud by takový úkol měl ale někdo zvládnout, pak by to mohla být právě značka Hermès. V posledních letech se totiž na pozadí nepříliš příznivých ekonomických podmínek mezi svými konkurenty opravdu vyjímá. Její ready-to-wear řada a další produkty například minulý rok vydělaly na 5,3 miliardy euro. Velký úspěch na tom má rovněž kreativní ředitelka Véronique Nichanian.
Hermès má dveře otevřené. Stačí je jen otevřít dokořán
Společnost Hermès je známá především pro své excelentní řemeslo. Právě proto láká bohatší zákazníky, kteří si mohou dovolit utrácet i za trvající inflace. Z toho důvodu se dá předpokládat, že by podobným způsobem byla vedená i její potencionální haute couture řada. Přesně to ze značky dělá skvělého kandidáta na úspěšný debut na poli vysoké módy. Stále ale nejde o jednoduchý krok.
Hermès by totiž musel od základu změnit své DNA. O složitý proces by se jednalo mimo jiné i proto, že má značka ve zvyku přímo ovládat veškeré části své produkce. Podobný systém při tvorbě haute couture si však žádá značnou investici. Prozatím má ale známá společnost dveře do světa haute couture alespoň otevřené. A módní svět s napětím očekává, kdy do nich naplno vkročí.
Zdroje: The Fashion Network, Le Monde, NSS Magazine, Instagram, YouTube