Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Výrobci luxusních hodinek cílí na generaci Z, která by se v budoucnu mohla stát jejich nejvýznamnějším zdrojem příjmů. K získání těchto mladých zákazníků je však potřeba jít s dobou. Některé společnosti k tomu využívají Snapchat, jiné zase bitcoiny.

    Podle studie poradenské společnosti v oblasti managementu Bain & Company a italské asociace luxusních značek Altagamma Foundation se mileniálové a generace Z začínají zajímat o luxusní zboží velmi brzy. Očekává se, že jejich výdaje za luxusní zboží se do roku 2030 rozšíří oproti ostatním generacím dokonce až třikrát rychleji.

    Na veletrhu Watches and Wonders, který se konal minulý týden v Ženevě, se prezentovalo 48 značek. Výrobci, jako je Rolex, Cartier či Patek Philippe, představili své nejnovější výtvory. Bylo patrné, že cílí na mladou generaci.

    „Je velmi důležité, abychom jednou za rok předvedli, že nosit hodinky je trendy,“ řekl během každoročního veletrhu ředitel společnosti Rolex Jean-Frederic Dufour. Toto odvětví podle něj potřebuje oslovit generaci, „která je zvyklá vidět všechno na obrazovce“.

    Virtuální hodinky

    Na stánku věnovaném inovacím předvedli zástupci pro Snapchat aplikaci, která umožňuje lidem vyzkoušet si hodinky virtuálně prostřednictvím chytrého telefonu.

    Přizpůsobí se zápěstí uživatele a umožní mu vyzkoušet si například vlajkové modely značky Cartier, a dokonce mu umožní přizpůsobit si barvy hodinek Hublot.

    Společnost Hermés na přání této mladé generace představila kolekci s návrhy inspirovanými svými hedvábnými šátky.

    Bohatství pro mladou krev

    „Mladá generace má, navzdory všeobecnému přesvědčení, větší ekonomickou sílu než kterákoli generace před ní,“ míní Jean-Philippe Bertschy, analytik švýcarské investiční společnosti Vontobel. „Vydělávají více, spoří více a investují dříve a ve větší míře než předchozí generace.“

    Bertschy očekává, že se blíží zajímavý, ale stále podceňovaný jev. „Mileniálové a generace Z budou v nadcházejících dvou desetiletích na straně příjemce masivního převodu bohatství, který by měl jen v USA do roku 2045 dosáhnout více než 80 bilionů dolarů,“ uvedl.

    Místo placení nájemného nakupují

    V dnešní době však tuto generaci dusí prudce rostoucí náklady na bydlení. Analytici společnosti Morgan Stanley upozorňují, že podle amerického sčítání lidu téměř polovina mladých dospělých v USA ve věku 18 až 29 let stále bydlí u svých rodičů. Jedná se o nejhorší úroveň od 40. let 20. století.

    „Mají jednoduše více disponibilního příjmu, který mohou věnovat na své vlastní výdaje,“ uvedli analytici.

    Hotově nebo v bitcoinech?

    Na druhé straně Tichého oceánu uvedl generální ředitel společnosti H. Moser Edouard Meylan, že v Asii se objevuje „mladší, více digitalizovaná“ klientela. Prozradil také, že více než 50 % prodejů v Číně připadá na generaci Z a mileniály.

    Značka také realizovala prodeje v bitcoinech, včetně hodinek za 380 000 dolarů, které se prodávaly za 10 bitcoinů, což byla tehdy ekvivalentní cena.

    Chytré hodinky přivedly nové zákazníky

    Ikonické hodinky, které jsou často vlajkovými modely velkých značek, rezonují zejména u mladé generace. Mnozí své nákupy sdílejí na sociálních sítí a chtějí produkt, který bude okamžitě rozpoznatelný. Jiní zase touží po unikátních hodinkách, které vyniknou. Co ale přivedlo tuto generaci, která s příchodem mobilních telefonů tento doplněk odložila, zpět k nošení klasických hodinek?

    Mnozí lidé vidí souvislost s příchodem Apple Watch a podobných produktů na trh. Mladá generace, včetně Gen-Z a mileniálů, opět získala zvyk nosit něco na zápěstí a tuto tradici obnovila.

    Zdroj: AFP, Instagram, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Rolex

    Gen-Z se stává významnou klientelou výrobců luxusních hodinek

    Výrobci luxusních hodinek cílí na generaci Z, která by se v budoucnu mohla stát jejich nejvýznamnějším zdrojem příjmů. K získání těchto mladých zákazníků je však potřeba jít s dobou. Některé společnosti k tomu využívají Snapchat, jiné zase bitcoiny.

    Podle studie poradenské společnosti v oblasti managementu Bain & Company a italské asociace luxusních značek Altagamma Foundation se mileniálové a generace Z začínají zajímat o luxusní zboží velmi brzy. Očekává se, že jejich výdaje za luxusní zboží se do roku 2030 rozšíří oproti ostatním generacím dokonce až třikrát rychleji.

    Na veletrhu Watches and Wonders, který se konal minulý týden v Ženevě, se prezentovalo 48 značek. Výrobci, jako je Rolex, Cartier či Patek Philippe, představili své nejnovější výtvory. Bylo patrné, že cílí na mladou generaci.

    „Je velmi důležité, abychom jednou za rok předvedli, že nosit hodinky je trendy,“ řekl během každoročního veletrhu ředitel společnosti Rolex Jean-Frederic Dufour. Toto odvětví podle něj potřebuje oslovit generaci, „která je zvyklá vidět všechno na obrazovce“.

    Virtuální hodinky

    Na stánku věnovaném inovacím předvedli zástupci pro Snapchat aplikaci, která umožňuje lidem vyzkoušet si hodinky virtuálně prostřednictvím chytrého telefonu.

    Přizpůsobí se zápěstí uživatele a umožní mu vyzkoušet si například vlajkové modely značky Cartier, a dokonce mu umožní přizpůsobit si barvy hodinek Hublot.

    Společnost Hermés na přání této mladé generace představila kolekci s návrhy inspirovanými svými hedvábnými šátky.

    Bohatství pro mladou krev

    „Mladá generace má, navzdory všeobecnému přesvědčení, větší ekonomickou sílu než kterákoli generace před ní,“ míní Jean-Philippe Bertschy, analytik švýcarské investiční společnosti Vontobel. „Vydělávají více, spoří více a investují dříve a ve větší míře než předchozí generace.“

    Bertschy očekává, že se blíží zajímavý, ale stále podceňovaný jev. „Mileniálové a generace Z budou v nadcházejících dvou desetiletích na straně příjemce masivního převodu bohatství, který by měl jen v USA do roku 2045 dosáhnout více než 80 bilionů dolarů,“ uvedl.

    Místo placení nájemného nakupují

    V dnešní době však tuto generaci dusí prudce rostoucí náklady na bydlení. Analytici společnosti Morgan Stanley upozorňují, že podle amerického sčítání lidu téměř polovina mladých dospělých v USA ve věku 18 až 29 let stále bydlí u svých rodičů. Jedná se o nejhorší úroveň od 40. let 20. století.

    „Mají jednoduše více disponibilního příjmu, který mohou věnovat na své vlastní výdaje,“ uvedli analytici.

    Hotově nebo v bitcoinech?

    Na druhé straně Tichého oceánu uvedl generální ředitel společnosti H. Moser Edouard Meylan, že v Asii se objevuje „mladší, více digitalizovaná“ klientela. Prozradil také, že více než 50 % prodejů v Číně připadá na generaci Z a mileniály.

    Značka také realizovala prodeje v bitcoinech, včetně hodinek za 380 000 dolarů, které se prodávaly za 10 bitcoinů, což byla tehdy ekvivalentní cena.

    Chytré hodinky přivedly nové zákazníky

    Ikonické hodinky, které jsou často vlajkovými modely velkých značek, rezonují zejména u mladé generace. Mnozí své nákupy sdílejí na sociálních sítí a chtějí produkt, který bude okamžitě rozpoznatelný. Jiní zase touží po unikátních hodinkách, které vyniknou. Co ale přivedlo tuto generaci, která s příchodem mobilních telefonů tento doplněk odložila, zpět k nošení klasických hodinek?

    Mnozí lidé vidí souvislost s příchodem Apple Watch a podobných produktů na trh. Mladá generace, včetně Gen-Z a mileniálů, opět získala zvyk nosit něco na zápěstí a tuto tradici obnovila.

    Zdroj: AFP, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Versace překračuje milník. Prada značku v prosinci přivítá pod svá křídla

    Luxusní skupina Prada Group letos v dubnu překvapila módní svět, když oznámila svou koupi módního domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur následovala krátce poté, co z pozice kreativní ředitelky značky odešla Donatella Versace. Teprve v úterý 2. prosince však společnost plně vstoupí do vesmíru Prada. Čeká ji nová éra kombinující její legendární historii a inovaci.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―