Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako „eco-score“. To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Francouzská vláda zveřejnila začátkem září ve svém úředním věstníku nový výnos týkající se environmentálního značení. Od začátku října by měla pro francouzský oděvní průmysl začít platit takzvaná eco-score pravidla. Jedná se o udělení bodů jednotlivým produktům, a to dle jejich dopadu na životní prostředí. Cílem je přimět módní značky k větší odpovědnosti a udržitelnější produkci.

    Od 15. září po dobu jednoho roku mohou své „eco-score“ na určeném oficiálním portálu zveřejnit pouze samotné značky. Po této době však získají právo udělit body také poskytovatelé služeb specializující se na výpočet dopadu na životní prostředí. Ohodnocení budou moct vystavit na žádost firem, ale také nezávisle na nich. Fungovat tedy mají jako „pojistka“ v případě nespolupráce společností.

    Zdroj: Carbonfact

    Tato součást vyhlášky však vzbuzuje na straně módního průmyslu značné kontroverze. Mnohé značky se totiž obávají, že budou třetím stranám chybět spolehlivé údaje. Právě tento háček má však společnosti donutit k zveřejňování jejich vlastních dat. V případě jejich absence budou využité průměry založené na ekvivalentních produktech. To by však mohlo naopak „polehčit“ dopad méně udržitelných firem. Pravidla proto nadále zůstávají významným bodem sporu.

    Čím vyšší „eco-score“, tím větší dopad. Francouzská vláda plánuje související kampaň

    Francouzský systém „eco-score“ pak není to stejné jako „PEF“ skóre z dílny Evropské komise. Metodologie vyjadřující environmentální dopad produktu během jeho celého životního cyklu je totiž určená pouze pro profesionální účely. Francouzské environmentální značení je založeno na 16 kategoriích dopadu na životní prostředí, a to za použití systému normalizačních a váhových koeficientů.

    Čím vyššího skóre daný produkt dosáhne, tím větší dopad na životní prostředí má. Francouzská vláda pak plánuje kampaň, která má komplexní systém vysvětlit veřejnosti. Spustit ji hodlá začátkem příštího roku. Do té doby je na značkách, aby své zákazníky o změnách informovaly. Od 1. října pak budou navíc všechny dosavadní environmentální skóre zveřejňována samostatnými společnostmi, která neodpovídají nové metodologii, považována za nevyhovující.

    Zdroje: The Fashion Network, Carbonfact, Worldly, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako „eco-score“. To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Francouzská vláda zveřejnila začátkem září ve svém úředním věstníku nový výnos týkající se environmentálního značení. Od začátku října by měla pro francouzský oděvní průmysl začít platit takzvaná eco-score pravidla. Jedná se o udělení bodů jednotlivým produktům, a to dle jejich dopadu na životní prostředí. Cílem je přimět módní značky k větší odpovědnosti a udržitelnější produkci.

    Od 15. září po dobu jednoho roku mohou své „eco-score“ na určeném oficiálním portálu zveřejnit pouze samotné značky. Po této době však získají právo udělit body také poskytovatelé služeb specializující se na výpočet dopadu na životní prostředí. Ohodnocení budou moct vystavit na žádost firem, ale také nezávisle na nich. Fungovat tedy mají jako „pojistka“ v případě nespolupráce společností.

    Zdroj: Carbonfact

    Tato součást vyhlášky však vzbuzuje na straně módního průmyslu značné kontroverze. Mnohé značky se totiž obávají, že budou třetím stranám chybět spolehlivé údaje. Právě tento háček má však společnosti donutit k zveřejňování jejich vlastních dat. V případě jejich absence budou využité průměry založené na ekvivalentních produktech. To by však mohlo naopak „polehčit“ dopad méně udržitelných firem. Pravidla proto nadále zůstávají významným bodem sporu.

    Čím vyšší „eco-score“, tím větší dopad. Francouzská vláda plánuje související kampaň

    Francouzský systém „eco-score“ pak není to stejné jako „PEF“ skóre z dílny Evropské komise. Metodologie vyjadřující environmentální dopad produktu během jeho celého životního cyklu je totiž určená pouze pro profesionální účely. Francouzské environmentální značení je založeno na 16 kategoriích dopadu na životní prostředí, a to za použití systému normalizačních a váhových koeficientů.

    Čím vyššího skóre daný produkt dosáhne, tím větší dopad na životní prostředí má. Francouzská vláda pak plánuje kampaň, která má komplexní systém vysvětlit veřejnosti. Spustit ji hodlá začátkem příštího roku. Do té doby je na značkách, aby své zákazníky o změnách informovaly. Od 1. října pak budou navíc všechny dosavadní environmentální skóre zveřejňována samostatnými společnostmi, která neodpovídají nové metodologii, považována za nevyhovující.

    Zdroje: The Fashion Network, Carbonfact, Worldly, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Chanel chrání červené korály. Značka prodloužila partnerský výzkum v Monaku

    Klenot oceánů. I tak je známý červený korál ze Středomoří, Corallium rubrum. Klimatická změna, znečištění a nadměrný rybolov však podkopávají jeho krásu, ale i důležitou roli v podmořském ekosystému. O jeho bližší poznání, slibující nové možnosti jeho ochrany, usiluje také módní dům Chanel. Obnovil totiž jeho partnerský výzkum s Monaco Scientific Center.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―