Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Říká se, že podnikání a rodina se obvykle nedají skloubit, ale někdy je opak pravdou. Za těžce budovaným úspěchem firem často stojí sehraný tým profesionálů v oboru, které kromě nadšení pro věc spojuje i pokrevní příbuzenství. Bohaté rodinné příběhy opředené historií lze nalézt i v srdci mnoha značek ve světě luxusu.

    Konzern LVMH je ukázkovým rodinným podnikem

    Za absolutní jedničkou v luxusním odvětví, LVMH, stojí francouzská rodina Arnault. V čele dynastie je podnikatel a generální ředitel LVMH, Bernard Arnault, který je podle časopisu Forbes nejbohatším mužem světa s majetkem v astronomické hodnotě 233 miliard dolarů.

    Arnault má celkem pět dětí, z nichž každé zastává ve výše zmíněném konglomerátu významnou pozici. Nejstarší syn Antoine je v současné době předsedou populární módní značky Loro Piana a také vede komunikační oddělení LVMH.

    Dcera Delphine je od loňského roku generální ředitelkou domu Dior. Kromě toho v roce 2013 založila prestižní soutěž LVMH Prize pro začínající módní talenty. Skupinu doplňují tři nejmladší synové Alexandre, Frédéric a Jean.

    Alexandre spravuje klenotnický gigant Tiffany & Co., zatímco Frédéric šéfuje hodinářským značkám v portfoliu konglomerátu. Nejmladší Jean svou zálibu v mechanice a inženýrství přetavil do vedoucí pozice ve vývoji hodinek u Louis Vuitton.

    Do fungování značky Prada se zapojuje již čtvrtá generace

    Osud rodinné firmy dostala do rukou i legendární návrhářka Miuccia Prada. Značku Prada založil její dědeček Mario Prada v Miláně v roce 1913. Původně se specializoval na výrobu tašek a zavazadel.

    Ruku k rodinnému dílu přiložila Miuccia poprvé v 70. letech, kdy měla na starosti design doplňků. Postupem času převzala vedení po své matce a v čele značky více než úspěšně setrvává dodnes.

    Zdroj: Prada Group

    Na chodu italského giganta se podílí i čtvrtá generace rodiny Prada. Syn Miuccie, Lorenzo Bertelli, v současné době zastává pozici generálního ředitele značky. Pro kariéru mimo módní průmysl se překvapivě rozhodl jeho bratr Giulio, který našel svou vášeň v jachtingu.

    Historie společnosti L’Oréal zahrnuje bolestný rodinný příběh

    Kosmetický koncern L’Oréal skrývá příběh o odvrácené straně peněz, národních skandálech a narušených rodinných vztazích. Firmu založil ve 20. století chemik Eugène Paul Louis Schueller a postupem času se z ní stal největší kosmetický gigant svého druhu, do jehož portfolia patří značky jako Kérastase, Urban Decay a Lancôme.

    Po Schuellerově smrti zdědila největší podíl jeho dcera Liliane Battencourt. Pohádkové bohatství a status nejbohatší ženy světa jí však mnohdy přinášely více škody než užitku.

    @forbes

    Meet the world’s richest woman: Frasnçiose Bettencourt Meyers #forbesbillionaires #loreal

    ♬ original sound – Forbes

    Za svého života se proslavila zejména aférou Battencourt spojenou s nezákonným financováním prezidentské kampaně bývalého francouzského prezidenta Nicolase Sarkozy. Pod záminkou přátelství ji využil fotograf Françoise Marie-Banier, kterému věnovala finanční dary ve výši několika milionů eur a umělecká díla světových rozměrů.

    Olej do ohně přilila její dcera Françoise, když matku obvinila, že trpí demencí a není schopna spravovat několikamiliardový majetek. Françoise nakonec spor dotáhla do konce a v roce 2011 byla Liliane Battencourt zbavena svéprávnosti. Liliane zemřela v roce 2017. Její dcera si tak momentálně drží titul nejbohatší ženy světa a pozici místopředsedkyně v L’Oréal.

    Zdroje: Forbes, ČT, LVMH, Prada Group, L’Oréal, TikTok, Intagram, Wikipedia

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Dynastie kralují módnímu a kosmetickému průmyslu. Za mnohými úspěšnými značkami stojí vlivné rodiny

    Říká se, že podnikání a rodina se obvykle nedají skloubit, ale někdy je opak pravdou. Za těžce budovaným úspěchem firem často stojí sehraný tým profesionálů v oboru, které kromě nadšení pro věc spojuje i pokrevní příbuzenství. Bohaté rodinné příběhy opředené historií lze nalézt i v srdci mnoha značek ve světě luxusu.

    Konzern LVMH je ukázkovým rodinným podnikem

    Za absolutní jedničkou v luxusním odvětví, LVMH, stojí francouzská rodina Arnault. V čele dynastie je podnikatel a generální ředitel LVMH, Bernard Arnault, který je podle časopisu Forbes nejbohatším mužem světa s majetkem v astronomické hodnotě 233 miliard dolarů.

    Arnault má celkem pět dětí, z nichž každé zastává ve výše zmíněném konglomerátu významnou pozici. Nejstarší syn Antoine je v současné době předsedou populární módní značky Loro Piana a také vede komunikační oddělení LVMH.

    Dcera Delphine je od loňského roku generální ředitelkou domu Dior. Kromě toho v roce 2013 založila prestižní soutěž LVMH Prize pro začínající módní talenty. Skupinu doplňují tři nejmladší synové Alexandre, Frédéric a Jean.

    Alexandre spravuje klenotnický gigant Tiffany & Co., zatímco Frédéric šéfuje hodinářským značkám v portfoliu konglomerátu. Nejmladší Jean svou zálibu v mechanice a inženýrství přetavil do vedoucí pozice ve vývoji hodinek u Louis Vuitton.

    Do fungování značky Prada se zapojuje již čtvrtá generace

    Osud rodinné firmy dostala do rukou i legendární návrhářka Miuccia Prada. Značku Prada založil její dědeček Mario Prada v Miláně v roce 1913. Původně se specializoval na výrobu tašek a zavazadel.

    Ruku k rodinnému dílu přiložila Miuccia poprvé v 70. letech, kdy měla na starosti design doplňků. Postupem času převzala vedení po své matce a v čele značky více než úspěšně setrvává dodnes.

    Zdroj: Prada Group

    Na chodu italského giganta se podílí i čtvrtá generace rodiny Prada. Syn Miuccie, Lorenzo Bertelli, v současné době zastává pozici generálního ředitele značky. Pro kariéru mimo módní průmysl se překvapivě rozhodl jeho bratr Giulio, který našel svou vášeň v jachtingu.

    Historie společnosti L’Oréal zahrnuje bolestný rodinný příběh

    Kosmetický koncern L’Oréal skrývá příběh o odvrácené straně peněz, národních skandálech a narušených rodinných vztazích. Firmu založil ve 20. století chemik Eugène Paul Louis Schueller a postupem času se z ní stal největší kosmetický gigant svého druhu, do jehož portfolia patří značky jako Kérastase, Urban Decay a Lancôme.

    Po Schuellerově smrti zdědila největší podíl jeho dcera Liliane Battencourt. Pohádkové bohatství a status nejbohatší ženy světa jí však mnohdy přinášely více škody než užitku.

    @forbes

    Meet the world’s richest woman: Frasnçiose Bettencourt Meyers #forbesbillionaires #loreal

    ♬ original sound – Forbes

    Za svého života se proslavila zejména aférou Battencourt spojenou s nezákonným financováním prezidentské kampaně bývalého francouzského prezidenta Nicolase Sarkozy. Pod záminkou přátelství ji využil fotograf Françoise Marie-Banier, kterému věnovala finanční dary ve výši několika milionů eur a umělecká díla světových rozměrů.

    Olej do ohně přilila její dcera Françoise, když matku obvinila, že trpí demencí a není schopna spravovat několikamiliardový majetek. Françoise nakonec spor dotáhla do konce a v roce 2011 byla Liliane Battencourt zbavena svéprávnosti. Liliane zemřela v roce 2017. Její dcera si tak momentálně drží titul nejbohatší ženy světa a pozici místopředsedkyně v L’Oréal.

    Zdroje: Forbes, ČT, LVMH, Prada Group, L’Oréal, TikTok, Intagram, Wikipedia

    ― Reklama ―

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―