Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Přehlídky vysoké módy jsou zpravidla tou nejočekávanější událostí sezóny, zejména proto, že se návrháři nemusí držet striktních škatulek a mohou naplno projevit svou kreativní vizi a posunout ji do fantazijních výšin. Toto řemeslo však za hranicemi evropské civilizace nabírá zcela jiný rozměr. Je součástí každodenního života a staletých tradic. Zde vzniká svět plný toho největšího přepychu vycházející z nekonečné představivosti a mistrovské zručnosti.

    Orient v rozhraní vysoké módy

    Francouzský monopol na haute couture se pomalu, ale jistě stává minulostí. Dlouhodobou součástí kalendáře jsou libanonští návrháři Zuhair Murad a Elie Saab, avšak vlnu jiných módních perspektiv poprvé odstartoval v roce 2016 Guo Pei z Číny. Prvním indickým designérem s pařížskou přehlídkou byl Rahul Mishra pro sezónu jaro/léto 2020 a nejnovější posilou se v červenci stal Mohammed Ashi z oblasti Perského zálivu. Viditelný zájem roste zejména o indický luxusní trh. Svůj podíl na tom má fakt, že evropské domy již několik dekád spolupracují s místními textilními společnostmi, které nabízejí ty nejkvalitněji zpracované vzácné látky. Plamínek popularity rozhořela také Dior pre-fall kolekce ve spolupráci s Chanakya Ateliers představená letos v Bombaji nebo slavnostní večer při příležitosti uvedení výstavy „India in Fashion“ s hvězdnými hosty, jako Zendaya, Tom Holland, Priyanka Chopra a Gigi Hadid.

    Zuhair Murad

    Libanonský rodák studoval módu v Paříži, kde si otevřel jeden ze svých prvních butiků. Mezi jeho klientelu patří Blake Lively, Heidi Klum, Sara Sampaio nebo Adele. V roce 2021 vytvořil svatební šaty na míru pro topmodelku Jasmine Tookes.

    Zdroj: Zuhair Murad

    Rahul Mishra

    Indický návrhář se řídí filozofií životního prostředí, práce a síly. Od kritiků dostal přívlastek „národní poklad“ a nejnověji oblékl Zendayu do tradičního a nádherného sárí na galavečer „India in Fashion“. V minulosti si herečka oblékla jeho model na akci pro představení unisex šperků Bulgari.

    Zdroj: Rahul Mishra

    Elie Saab

    Elie Saab uvedl svou značku na scénu v roce 1982, když mu bylo 18 let. Hlavní ateliér má v Bejrútu, ostatní jsou situovány v Paříži a Miláně. Jeho kreace jsou populární mezi královskými rodinami na Blízkém východě, ale i v té britské. Kate Middleton si oblékla jeho róbu na nedávnou svatbu jordánského korunního prince.

    Zdroj: Elie Saab

    Ashi Studio

    Mohammed Ashi založil svou značku relativně nedávno a v červenci debutoval na týdnu haute couture. Pojem nadčasovosti rozšiřuje o kombinaci jednoduchosti a architektonické velkoleposti. V roce 2020 navrhl šaty pro Beyoncé v rámci filmu Black Is King.

    Zdroj: Ashi Studio

    Zdroje: Business of Fashion, WWD, Zuhair Murad, Rahul Mishra, Elie Saab, Ashi Studio

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Couture za hranicemi naší představivosti: Jak Blízký východ a Indie ovlivňují globální módu

    Přehlídky vysoké módy jsou zpravidla tou nejočekávanější událostí sezóny, zejména proto, že se návrháři nemusí držet striktních škatulek a mohou naplno projevit svou kreativní vizi a posunout ji do fantazijních výšin. Toto řemeslo však za hranicemi evropské civilizace nabírá zcela jiný rozměr. Je součástí každodenního života a staletých tradic. Zde vzniká svět plný toho největšího přepychu vycházející z nekonečné představivosti a mistrovské zručnosti.

    Orient v rozhraní vysoké módy

    Francouzský monopol na haute couture se pomalu, ale jistě stává minulostí. Dlouhodobou součástí kalendáře jsou libanonští návrháři Zuhair Murad a Elie Saab, avšak vlnu jiných módních perspektiv poprvé odstartoval v roce 2016 Guo Pei z Číny. Prvním indickým designérem s pařížskou přehlídkou byl Rahul Mishra pro sezónu jaro/léto 2020 a nejnovější posilou se v červenci stal Mohammed Ashi z oblasti Perského zálivu. Viditelný zájem roste zejména o indický luxusní trh. Svůj podíl na tom má fakt, že evropské domy již několik dekád spolupracují s místními textilními společnostmi, které nabízejí ty nejkvalitněji zpracované vzácné látky. Plamínek popularity rozhořela také Dior pre-fall kolekce ve spolupráci s Chanakya Ateliers představená letos v Bombaji nebo slavnostní večer při příležitosti uvedení výstavy „India in Fashion“ s hvězdnými hosty, jako Zendaya, Tom Holland, Priyanka Chopra a Gigi Hadid.

    Zuhair Murad

    Libanonský rodák studoval módu v Paříži, kde si otevřel jeden ze svých prvních butiků. Mezi jeho klientelu patří Blake Lively, Heidi Klum, Sara Sampaio nebo Adele. V roce 2021 vytvořil svatební šaty na míru pro topmodelku Jasmine Tookes.

    Zdroj: Zuhair Murad

    Rahul Mishra

    Indický návrhář se řídí filozofií životního prostředí, práce a síly. Od kritiků dostal přívlastek „národní poklad“ a nejnověji oblékl Zendayu do tradičního a nádherného sárí na galavečer „India in Fashion“. V minulosti si herečka oblékla jeho model na akci pro představení unisex šperků Bulgari.

    Zdroj: Rahul Mishra

    Elie Saab

    Elie Saab uvedl svou značku na scénu v roce 1982, když mu bylo 18 let. Hlavní ateliér má v Bejrútu, ostatní jsou situovány v Paříži a Miláně. Jeho kreace jsou populární mezi královskými rodinami na Blízkém východě, ale i v té britské. Kate Middleton si oblékla jeho róbu na nedávnou svatbu jordánského korunního prince.

    Zdroj: Elie Saab

    Ashi Studio

    Mohammed Ashi založil svou značku relativně nedávno a v červenci debutoval na týdnu haute couture. Pojem nadčasovosti rozšiřuje o kombinaci jednoduchosti a architektonické velkoleposti. V roce 2020 navrhl šaty pro Beyoncé v rámci filmu Black Is King.

    Zdroj: Ashi Studio

    Zdroje: Business of Fashion, WWD, Zuhair Murad, Rahul Mishra, Elie Saab, Ashi Studio

    ― Reklama ―

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―