Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kvalitní opalovací krém by měl mít své čestné místo v každé kosmetické taštičce. Opouštět by ji neměl ani v zimě, kdy to zdánlivě vypadá, že už tolik sluníčka nesvítí. Získáváme pak falešný pocit, že není potřeba se před ním schovávat pod „extra“ krémem. Opak je pravdou. Chránit bychom se měli každý den, a to v každé roční období. Objevte základy toho, jak opalovací krémy správně používat.

    Nenechte se v zimě zmást chladným počasím, které vám bude našeptávat, že je na čase odložit opalovací krém. Sluníčko pracuje neustále, a to i když je za mraky nebo zpoza nich vykoukne jen občas. Jeho UV paprsky totiž postupně rozkládají vaše kožní buňky, čímž způsobují předčasné stárnutí pokožky. Kromě více viditelných vrásek by vás ale mělo trápit ještě jiné a akutnější riziko, tedy zvyšující se pravděpodobnost rakoviny kůže.

    Osvojte si základy opalovacích krémů. Už nikdy nešlápnete vedle

    Aby ale opalovací krém plnil svou funkci, musí být opravdu kvalitní a splňovat jistá kritéria. Vždy byste měli například používat produkt, který má ochranu alespoň SPF 30. Taková hodnota vás ochrání před asi 97 procenty UV paprsků. Přes to je ale potřeba krém přes den opětovně aplikovat, a to nejlépe každé dvě hodiny. Pokud vyrážíte na hory, doporučuje se krém s ochranou SPF 50.

    Důvodem je především to, že se paprsky od sněhu odrážejí a jsou tak ještě silnější. Vhodné je také pořídit si model, který vydrží navzdory vodě nebo potu. Aplikovat byste pak měli krém alespoň 20 minut před tím, než vyjdete z domu. Nezapomeňte ani na své rty nebo více schovaná místa, jako je spodní strana nosu. Samozřejmostí je také použití krému na krk a dekolt, pokud není zakrytý.

    Vyplatí se chemické i fyzické opalovací krémy. Dbejte ale na vlastní preference

    Dalším důležitým bodem při pořizování opalovacích krémů je, aby chránily jak před UVA, tak UVB paprsky. Na výběr pak budete mít z více „druhů“ těchto produktů, hlavně tedy chemických, fyzických a smíšených krémů. Chemické verze UV paprsky absorbují, zatímco ty fyzické je blokují. První varianta krémů je výhodná v tom, že je většinou více gelová a lépe tak splývá s make-upem.

    Například s opalovacím krémem Bioré UV Aqua Rich nehrozí, že budete muset bojovat s nepříjemnou bílou stopou. Platí sice, že opalovací krémy na tělo se dají použít i na obličej, ne vždy se ale jedná o nejvhodnější variantu. Výsledek totiž může být často nepřitažlivě lesklá pleť. „Neviditelný“ look pak vytvoří také Unseen Sunscreen od společnosti Supergoop!

    Zdroj: Bioré, Supergoop!

    Chemické opalovací krémy ale nemusí být vždy dobře dostupné. Naštěstí existuje také řada těch fyzických, které už jsou make-upu lépe přizpůsobené. Většinou proto mají rovněž gelovou až lehce krémovou konzistenci. Například minerální krém s SPF 50+ od Dr. Jart+ zajistí pocit, při kterém na krém v podstatě zapomenete. Stejného výsledku ale dosáhnete také s SPF 30 krémem od společnosti First Aid Beauty.

    Zdroj: Dr. Jart+, First Aid Beauty

    Zdroje: Manhattan Dermatology, The New York Times, The Strategist, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Chraňte se před sluníčkem i v zimě. Opalovací krémy jako základ každé skin care

    Kvalitní opalovací krém by měl mít své čestné místo v každé kosmetické taštičce. Opouštět by ji neměl ani v zimě, kdy to zdánlivě vypadá, že už tolik sluníčka nesvítí. Získáváme pak falešný pocit, že není potřeba se před ním schovávat pod „extra“ krémem. Opak je pravdou. Chránit bychom se měli každý den, a to v každé roční období. Objevte základy toho, jak opalovací krémy správně používat.

    Nenechte se v zimě zmást chladným počasím, které vám bude našeptávat, že je na čase odložit opalovací krém. Sluníčko pracuje neustále, a to i když je za mraky nebo zpoza nich vykoukne jen občas. Jeho UV paprsky totiž postupně rozkládají vaše kožní buňky, čímž způsobují předčasné stárnutí pokožky. Kromě více viditelných vrásek by vás ale mělo trápit ještě jiné a akutnější riziko, tedy zvyšující se pravděpodobnost rakoviny kůže.

    Osvojte si základy opalovacích krémů. Už nikdy nešlápnete vedle

    Aby ale opalovací krém plnil svou funkci, musí být opravdu kvalitní a splňovat jistá kritéria. Vždy byste měli například používat produkt, který má ochranu alespoň SPF 30. Taková hodnota vás ochrání před asi 97 procenty UV paprsků. Přes to je ale potřeba krém přes den opětovně aplikovat, a to nejlépe každé dvě hodiny. Pokud vyrážíte na hory, doporučuje se krém s ochranou SPF 50.

    Důvodem je především to, že se paprsky od sněhu odrážejí a jsou tak ještě silnější. Vhodné je také pořídit si model, který vydrží navzdory vodě nebo potu. Aplikovat byste pak měli krém alespoň 20 minut před tím, než vyjdete z domu. Nezapomeňte ani na své rty nebo více schovaná místa, jako je spodní strana nosu. Samozřejmostí je také použití krému na krk a dekolt, pokud není zakrytý.

    Vyplatí se chemické i fyzické opalovací krémy. Dbejte ale na vlastní preference

    Dalším důležitým bodem při pořizování opalovacích krémů je, aby chránily jak před UVA, tak UVB paprsky. Na výběr pak budete mít z více „druhů“ těchto produktů, hlavně tedy chemických, fyzických a smíšených krémů. Chemické verze UV paprsky absorbují, zatímco ty fyzické je blokují. První varianta krémů je výhodná v tom, že je většinou více gelová a lépe tak splývá s make-upem.

    Například s opalovacím krémem Bioré UV Aqua Rich nehrozí, že budete muset bojovat s nepříjemnou bílou stopou. Platí sice, že opalovací krémy na tělo se dají použít i na obličej, ne vždy se ale jedná o nejvhodnější variantu. Výsledek totiž může být často nepřitažlivě lesklá pleť. „Neviditelný“ look pak vytvoří také Unseen Sunscreen od společnosti Supergoop!

    Zdroj: Bioré, Supergoop!

    Chemické opalovací krémy ale nemusí být vždy dobře dostupné. Naštěstí existuje také řada těch fyzických, které už jsou make-upu lépe přizpůsobené. Většinou proto mají rovněž gelovou až lehce krémovou konzistenci. Například minerální krém s SPF 50+ od Dr. Jart+ zajistí pocit, při kterém na krém v podstatě zapomenete. Stejného výsledku ale dosáhnete také s SPF 30 krémem od společnosti First Aid Beauty.

    Zdroj: Dr. Jart+, First Aid Beauty

    Zdroje: Manhattan Dermatology, The New York Times, The Strategist, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Nike vrací legendární spolupráci. S Martine Rose oslavuje e-sport a gaming

    Na módní scénu opět nastoupilo populární spojení dvou módních vizionářů. Britská návrhářka Martine Rose a americká značka Nike uvádí další spolupráci. Tentokrát vzdávají hold světu e-sportu a gamingu, který v jejich očích ztělesňuje demokracii. To vše zachycuje také nový model sneakers Shox MR4, propojující nadčasovou eleganci se sportovním duchem.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    Rapper Rilès vydal nové album. Zpracování připomíná umělecký rituál

    Francouzský rapper Rilès proměnil vydání svého nového alba THE 25th HOUR ve vizuální událost, jakou Paříž dlouho nezažila. V galerii Ellia Art Gallery usedl na 24 hodin a 42 minut k pásu, po němž plynuly tisíce prázdných vinylových obalů. Každý z více než 20 tisíc kusů označil otiskem své ruky potřené červenou barvou, čímž je proměnil v limitovanou edici i symbol lidské vytrvalosti. Tento akt navazuje na jeho dřívější performanci, kdy uběhl přes 200 kilometrů na pásu během jednoho dne.

    Balmain osiřel. Po 14 letech ho opouští kreativní ředitel Olivier Rousteing

    Vždy, když se zdá, že módní kolotoč změny kreativních ředitelů skončil, objeví se další náhlá změna. Tentokrát ze své vedoucí pozice odchází čtyřicetiletý návrhář Olivier Rousteing. Francouzský módní dům Balmain opouští po 14 letech v jeho čele. Za své působení dokázal značku propojit s popkulturou, zapojit ji do světa nových technologií a vytvořit vlastní Balmain Army.

    Svatební šaty hvězd diktují trendy. Inspirují styl i odvahu dalších nevěst

    Den, na který čeká téměř každá žena. Od romantického pokleknutí až po velkolepý obřad jde o cestu plnou emocí, očekávání a snů. Vše začíná jediným okamžikem, jiskřivým prstenem, pohledem plným lásky a slovy, která změní celý život. Od té chvíle se rozbíhá cesta plná plánování, představ a detailů, na nichž záleží. Šaty, které oblékají celebrity, pak inspirují miliony nevěst po celém světě, nastavují trendy a dokazují, že elegance a styl jsou nakažlivé. Výběr svatebních šatů bývá totiž momentem, kdy se žena poprvé uvidí jako nevěsta.

    Módní scénu zaplavily Vánoce. Značky chrlí sváteční kampaně

    Nastal čas, na kteří se někteří těší celý rok a jiní jeho příchod spíše oplakávají. Blížící se Vánoce totiž neznamenají pouze okamžiky radosti a potěšení, ale i stresu. Módní značky těží z touhy podobnému tlaku uniknout a nabízejí kampaně, umožňující krátký útěk před svátečním shonem. Odkazují na sílu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potěšení.

    Bizarní dieta dle Vogue. Sedmdesátky se s poruchami příjmu opravdu nemazlily

    V době, kdy klub Studio 54 diktoval noční rytmus a cigareta v ruce symbolizovala štíhlosti, vznikl fenomén, jenž dnes působí jako z groteskního snu. Magazín Vogue přinesl "crash dietu". Režim, slibující eleganci a tělo jako z ateliéru Richarda Avedon. Luxusní zoufalství zabalené do lesklých stránek. Styl měl váhu dogmatu a káva s vejcem byla víc než snídaně, byla to víra.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―