Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kvalitní opalovací krém by měl mít své čestné místo v každé kosmetické taštičce. Opouštět by ji neměl ani v zimě, kdy to zdánlivě vypadá, že už tolik sluníčka nesvítí. Získáváme pak falešný pocit, že není potřeba se před ním schovávat pod „extra“ krémem. Opak je pravdou. Chránit bychom se měli každý den, a to v každé roční období. Objevte základy toho, jak opalovací krémy správně používat.

    Nenechte se v zimě zmást chladným počasím, které vám bude našeptávat, že je na čase odložit opalovací krém. Sluníčko pracuje neustále, a to i když je za mraky nebo zpoza nich vykoukne jen občas. Jeho UV paprsky totiž postupně rozkládají vaše kožní buňky, čímž způsobují předčasné stárnutí pokožky. Kromě více viditelných vrásek by vás ale mělo trápit ještě jiné a akutnější riziko, tedy zvyšující se pravděpodobnost rakoviny kůže.

    Osvojte si základy opalovacích krémů. Už nikdy nešlápnete vedle

    Aby ale opalovací krém plnil svou funkci, musí být opravdu kvalitní a splňovat jistá kritéria. Vždy byste měli například používat produkt, který má ochranu alespoň SPF 30. Taková hodnota vás ochrání před asi 97 procenty UV paprsků. Přes to je ale potřeba krém přes den opětovně aplikovat, a to nejlépe každé dvě hodiny. Pokud vyrážíte na hory, doporučuje se krém s ochranou SPF 50.

    Důvodem je především to, že se paprsky od sněhu odrážejí a jsou tak ještě silnější. Vhodné je také pořídit si model, který vydrží navzdory vodě nebo potu. Aplikovat byste pak měli krém alespoň 20 minut před tím, než vyjdete z domu. Nezapomeňte ani na své rty nebo více schovaná místa, jako je spodní strana nosu. Samozřejmostí je také použití krému na krk a dekolt, pokud není zakrytý.

    Vyplatí se chemické i fyzické opalovací krémy. Dbejte ale na vlastní preference

    Dalším důležitým bodem při pořizování opalovacích krémů je, aby chránily jak před UVA, tak UVB paprsky. Na výběr pak budete mít z více „druhů“ těchto produktů, hlavně tedy chemických, fyzických a smíšených krémů. Chemické verze UV paprsky absorbují, zatímco ty fyzické je blokují. První varianta krémů je výhodná v tom, že je většinou více gelová a lépe tak splývá s make-upem.

    Například s opalovacím krémem Bioré UV Aqua Rich nehrozí, že budete muset bojovat s nepříjemnou bílou stopou. Platí sice, že opalovací krémy na tělo se dají použít i na obličej, ne vždy se ale jedná o nejvhodnější variantu. Výsledek totiž může být často nepřitažlivě lesklá pleť. „Neviditelný“ look pak vytvoří také Unseen Sunscreen od společnosti Supergoop!

    Zdroj: Bioré, Supergoop!

    Chemické opalovací krémy ale nemusí být vždy dobře dostupné. Naštěstí existuje také řada těch fyzických, které už jsou make-upu lépe přizpůsobené. Většinou proto mají rovněž gelovou až lehce krémovou konzistenci. Například minerální krém s SPF 50+ od Dr. Jart+ zajistí pocit, při kterém na krém v podstatě zapomenete. Stejného výsledku ale dosáhnete také s SPF 30 krémem od společnosti First Aid Beauty.

    Zdroj: Dr. Jart+, First Aid Beauty

    Zdroje: Manhattan Dermatology, The New York Times, The Strategist, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Chraňte se před sluníčkem i v zimě. Opalovací krémy jako základ každé skin care

    ― Reklama ―

    Kvalitní opalovací krém by měl mít své čestné místo v každé kosmetické taštičce. Opouštět by ji neměl ani v zimě, kdy to zdánlivě vypadá, že už tolik sluníčka nesvítí. Získáváme pak falešný pocit, že není potřeba se před ním schovávat pod „extra“ krémem. Opak je pravdou. Chránit bychom se měli každý den, a to v každé roční období. Objevte základy toho, jak opalovací krémy správně používat.

    Nenechte se v zimě zmást chladným počasím, které vám bude našeptávat, že je na čase odložit opalovací krém. Sluníčko pracuje neustále, a to i když je za mraky nebo zpoza nich vykoukne jen občas. Jeho UV paprsky totiž postupně rozkládají vaše kožní buňky, čímž způsobují předčasné stárnutí pokožky. Kromě více viditelných vrásek by vás ale mělo trápit ještě jiné a akutnější riziko, tedy zvyšující se pravděpodobnost rakoviny kůže.

    Osvojte si základy opalovacích krémů. Už nikdy nešlápnete vedle

    Aby ale opalovací krém plnil svou funkci, musí být opravdu kvalitní a splňovat jistá kritéria. Vždy byste měli například používat produkt, který má ochranu alespoň SPF 30. Taková hodnota vás ochrání před asi 97 procenty UV paprsků. Přes to je ale potřeba krém přes den opětovně aplikovat, a to nejlépe každé dvě hodiny. Pokud vyrážíte na hory, doporučuje se krém s ochranou SPF 50.

    Důvodem je především to, že se paprsky od sněhu odrážejí a jsou tak ještě silnější. Vhodné je také pořídit si model, který vydrží navzdory vodě nebo potu. Aplikovat byste pak měli krém alespoň 20 minut před tím, než vyjdete z domu. Nezapomeňte ani na své rty nebo více schovaná místa, jako je spodní strana nosu. Samozřejmostí je také použití krému na krk a dekolt, pokud není zakrytý.

    Vyplatí se chemické i fyzické opalovací krémy. Dbejte ale na vlastní preference

    Dalším důležitým bodem při pořizování opalovacích krémů je, aby chránily jak před UVA, tak UVB paprsky. Na výběr pak budete mít z více „druhů“ těchto produktů, hlavně tedy chemických, fyzických a smíšených krémů. Chemické verze UV paprsky absorbují, zatímco ty fyzické je blokují. První varianta krémů je výhodná v tom, že je většinou více gelová a lépe tak splývá s make-upem.

    Například s opalovacím krémem Bioré UV Aqua Rich nehrozí, že budete muset bojovat s nepříjemnou bílou stopou. Platí sice, že opalovací krémy na tělo se dají použít i na obličej, ne vždy se ale jedná o nejvhodnější variantu. Výsledek totiž může být často nepřitažlivě lesklá pleť. „Neviditelný“ look pak vytvoří také Unseen Sunscreen od společnosti Supergoop!

    Zdroj: Bioré, Supergoop!

    Chemické opalovací krémy ale nemusí být vždy dobře dostupné. Naštěstí existuje také řada těch fyzických, které už jsou make-upu lépe přizpůsobené. Většinou proto mají rovněž gelovou až lehce krémovou konzistenci. Například minerální krém s SPF 50+ od Dr. Jart+ zajistí pocit, při kterém na krém v podstatě zapomenete. Stejného výsledku ale dosáhnete také s SPF 30 krémem od společnosti First Aid Beauty.

    Zdroj: Dr. Jart+, First Aid Beauty

    Zdroje: Manhattan Dermatology, The New York Times, The Strategist, YouTube

    ― Reklama ―

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―