Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ve čtvrtek se v Paříži otevřela nová instalace vůní Maison Cartier nazvaná Le Mythe Parfumé neboli Mýtus vůně. Jedná se o druhý umělecký projekt společnosti Cartier, který nese název OSNI 2, což je zkratka francouzských slov pro neidentifikované vonné předměty. Obě vůně vytvořila Mathilde Laurent, parfumérka domu Cartier.

    „Smyslem celé instalace je ukázat, že parfém spojuje nekonečně velké s nekonečně malým – neboli to, co je lidskému oku neviditelné,“ řekla Laurentová pro server WWD.com. „To byla vlastně vždycky jeho role,“ dodala.

    Vyzdvihla duchovní povahu vůně a poukázala na dobu, kdy lidé používali vůni kouře kadidla k předávání zpráv bohům.

    Laurentová uvedla, že další úlohou OSNI je „vrátit parfémům větší vznešenost“ a povznést člověka čichovou krásou.

    OSNI 2 se koná za tmy v budově stojící na adrese Rue Robert Esnault-Pelterie 2 na levém břehu Jordánu. Při vstupu návštěvníci nejprve spatří osvětlenou kresbu George Barbiera, který v roce 1949 vytvořil pro pozvánku společnosti Cartier mýtickou Dame à la Panthère – zobrazující ženu zahalenou v náhrdelnících stojící před sedícím panterem.

    Jako zvukový doprovod čte umělec mluveného slova Rhael „LionHeart“ Cape báseň, kterou napsal. Lidé pak procházejí do vedlejší místnosti, kde se podél stěny táhne závěs z kapek vody provoněný parfémem La Panthère. Na osvětlených kapkách se objeví hologramový obraz pantera. Ten se plíží prostorem, aby vzápětí opět zmizel v záblesku světel.

    Foto: Cartier

    Návštěvníci slyší zvuky, které byly složeny kolem frekvence zlatého řezu, považované za příznivé pro meditaci. Jsou vyzváni, aby se dotkli padající vody, která na jejich rukou zanechává vůni.

    OSNI 2 potrvá pouze do 11. prosince. Je možné se na ni bezplatně přihlásit o vstupenky na stránkách společnosti Cartier. A stejně jako první imerzivní umělecké dílo, i tato instalace by měla putovat po celém světě.

    První OSNI, která nesla název „Le Nuage Parfumé“ neboli „Parfémovaný oblak“ – byla otevřena v roce 2017. Tvořil ji voňavý oblak zavěšený uprostřed velké průhledné skleněné krychlové konstrukce stojící v základech muzea Palais de Tokyo a Musée d’Art Moderne v Paříži.

    Zdroje: WWD.com, Instagram, Cartier

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Cartier představuje v Paříži pohlcující instalaci parfémů

    ― Reklama ―

    Ve čtvrtek se v Paříži otevřela nová instalace vůní Maison Cartier nazvaná Le Mythe Parfumé neboli Mýtus vůně. Jedná se o druhý umělecký projekt společnosti Cartier, který nese název OSNI 2, což je zkratka francouzských slov pro neidentifikované vonné předměty. Obě vůně vytvořila Mathilde Laurent, parfumérka domu Cartier.

    „Smyslem celé instalace je ukázat, že parfém spojuje nekonečně velké s nekonečně malým – neboli to, co je lidskému oku neviditelné,“ řekla Laurentová pro server WWD.com. „To byla vlastně vždycky jeho role,“ dodala.

    Vyzdvihla duchovní povahu vůně a poukázala na dobu, kdy lidé používali vůni kouře kadidla k předávání zpráv bohům.

    Laurentová uvedla, že další úlohou OSNI je „vrátit parfémům větší vznešenost“ a povznést člověka čichovou krásou.

    OSNI 2 se koná za tmy v budově stojící na adrese Rue Robert Esnault-Pelterie 2 na levém břehu Jordánu. Při vstupu návštěvníci nejprve spatří osvětlenou kresbu George Barbiera, který v roce 1949 vytvořil pro pozvánku společnosti Cartier mýtickou Dame à la Panthère – zobrazující ženu zahalenou v náhrdelnících stojící před sedícím panterem.

    Jako zvukový doprovod čte umělec mluveného slova Rhael „LionHeart“ Cape báseň, kterou napsal. Lidé pak procházejí do vedlejší místnosti, kde se podél stěny táhne závěs z kapek vody provoněný parfémem La Panthère. Na osvětlených kapkách se objeví hologramový obraz pantera. Ten se plíží prostorem, aby vzápětí opět zmizel v záblesku světel.

    Foto: Cartier

    Návštěvníci slyší zvuky, které byly složeny kolem frekvence zlatého řezu, považované za příznivé pro meditaci. Jsou vyzváni, aby se dotkli padající vody, která na jejich rukou zanechává vůni.

    OSNI 2 potrvá pouze do 11. prosince. Je možné se na ni bezplatně přihlásit o vstupenky na stránkách společnosti Cartier. A stejně jako první imerzivní umělecké dílo, i tato instalace by měla putovat po celém světě.

    První OSNI, která nesla název „Le Nuage Parfumé“ neboli „Parfémovaný oblak“ – byla otevřena v roce 2017. Tvořil ji voňavý oblak zavěšený uprostřed velké průhledné skleněné krychlové konstrukce stojící v základech muzea Palais de Tokyo a Musée d’Art Moderne v Paříži.

    Zdroje: WWD.com, Instagram, Cartier

    ― Reklama ―

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―