Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nezisková organizace PETA, bojující za práva zvířat, ocenila španělskou značku Balenciaga. Její kreativní ředitel Demna Gvasalia totiž do letošní podzimní kolekce zařadil kožený kabát, vyráběný z hub. Použil na něj látku zvanou Ephea, extrahovanou z mycelia. Cenu Balenciaga získala na PETA Fashion Awards 2022.

    Módní značky se do svých návrhů snaží čím dál více zahrnout materiály šetrnější k životnímu prostředí i zvířatům. Ocenit se je za to snaží nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA. „Naše vlastní verze Fashion Awards oslavuje progresivní značky, usilující o změnu jak pro zvířata, tak naši planetu,“ popsala podle serveru WWD PETA Fashion Awards 2022 ředitelka organizace Elisa Allen. Letos získala ocenění za nejlepší luxusní produkt španělská značka Balenciaga.

    Rozhodla se totiž začít používat materiál zvaný Ephea, vyráběný z mycelia, extrahovaného z hub. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia ho konkrétně využil na vytvoření udržitelného a etického koženého kabátu, představeného v letošní zimní kolekci. Poprvé ho světu ukázal na módní přehlídce pro podzim 2022. Následně ho mohli zájemci koupit za 9 tisíc eur v limitované edici. Na jeho produkci spolupracovala firma Balenciaga podle serveru Ethos se společností, zabývající se inovací materiálů Sqim.

    „Balenciaga uznává roli, kterou móda hraje v přetváření životního prostředí a věří, že je nyní na jednotlivých značkách, aby našly cestu, jak udržet planetu na živu,“ oznámila módní firma. V letošní letní kolekci proto například použila organickou bavlnu, recyklovaný polyester a nylon nebo takzvanou „upcycled“ kůži. Loni na podzim značka rovněž představila bundu z veganské kůže. Vyrobená byla ze speciálních listů kaktusu.

    Za nepoužívání kůže získala ocenění také značka Burberry

    Známá španělská značka přitom není jediná, která s podobně udržitelnými materiály experimentuje. Letos například koženou kabelku vyrobenou z mycelia představila Stella McCartney. Italská značka Gucci zase pracuje s vlastní certifikovanou veganskou kůží zvanou Demetra. S alternativami kůže pracují také firmy Hermès, Ralp Lauren, Tommy Hilfiger, Reformation nebo Ganni.

    Oceněná byla organizací PETA kromě Balenciagy také společnost Burberry. Ta totiž zakázala používání exotické kůže. Dopad kůže na životní prostředí pak souvisí především s chovem krav v zemědělském průmyslu. Ten je přitom zodpovědný za asi 15 procent globálních emisí. Negativně ovšem přírodu ovlivňuje také proces zpracování a čištění kůže. Jedná se o jeden z největších zdrojů znečištěné vody. Při zmíněném postupu se navíc do atmosféry uvolňují nebezpečné chemikálie.

    Zdroj: WWD, Ethos, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Balenciaga získala ocenění organizace PETA. Navrhla kožený kabát vyráběný z hub

    Nezisková organizace PETA, bojující za práva zvířat, ocenila španělskou značku Balenciaga. Její kreativní ředitel Demna Gvasalia totiž do letošní podzimní kolekce zařadil kožený kabát, vyráběný z hub. Použil na něj látku zvanou Ephea, extrahovanou z mycelia. Cenu Balenciaga získala na PETA Fashion Awards 2022.

    - Reklama -

    Módní značky se do svých návrhů snaží čím dál více zahrnout materiály šetrnější k životnímu prostředí i zvířatům. Ocenit se je za to snaží nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA. „Naše vlastní verze Fashion Awards oslavuje progresivní značky, usilující o změnu jak pro zvířata, tak naši planetu,“ popsala podle serveru WWD PETA Fashion Awards 2022 ředitelka organizace Elisa Allen. Letos získala ocenění za nejlepší luxusní produkt španělská značka Balenciaga.

    Rozhodla se totiž začít používat materiál zvaný Ephea, vyráběný z mycelia, extrahovaného z hub. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia ho konkrétně využil na vytvoření udržitelného a etického koženého kabátu, představeného v letošní zimní kolekci. Poprvé ho světu ukázal na módní přehlídce pro podzim 2022. Následně ho mohli zájemci koupit za 9 tisíc eur v limitované edici. Na jeho produkci spolupracovala firma Balenciaga podle serveru Ethos se společností, zabývající se inovací materiálů Sqim.

    „Balenciaga uznává roli, kterou móda hraje v přetváření životního prostředí a věří, že je nyní na jednotlivých značkách, aby našly cestu, jak udržet planetu na živu,“ oznámila módní firma. V letošní letní kolekci proto například použila organickou bavlnu, recyklovaný polyester a nylon nebo takzvanou „upcycled“ kůži. Loni na podzim značka rovněž představila bundu z veganské kůže. Vyrobená byla ze speciálních listů kaktusu.

    - Reklama -

    Za nepoužívání kůže získala ocenění také značka Burberry

    Známá španělská značka přitom není jediná, která s podobně udržitelnými materiály experimentuje. Letos například koženou kabelku vyrobenou z mycelia představila Stella McCartney. Italská značka Gucci zase pracuje s vlastní certifikovanou veganskou kůží zvanou Demetra. S alternativami kůže pracují také firmy Hermès, Ralp Lauren, Tommy Hilfiger, Reformation nebo Ganni.

    Oceněná byla organizací PETA kromě Balenciagy také společnost Burberry. Ta totiž zakázala používání exotické kůže. Dopad kůže na životní prostředí pak souvisí především s chovem krav v zemědělském průmyslu. Ten je přitom zodpovědný za asi 15 procent globálních emisí. Negativně ovšem přírodu ovlivňuje také proces zpracování a čištění kůže. Jedná se o jeden z největších zdrojů znečištěné vody. Při zmíněném postupu se navíc do atmosféry uvolňují nebezpečné chemikálie.

    Zdroj: WWD, Ethos, Instagram

    ― Reklama ―

    Dopřejte si trochu nadhledu. Objevte luxusní střešní bary Evropy

    Jeden z nejlepších způsobů, jak objevit nové město, je spatřit ho z dostatečné vzdálenosti. Střešní bary nabízejí perfektní lokaci, která vám dané místo nabídne jako na dlani. Pozvedněte svůj příští luxusní výlet na vyšší úroveň a objevte evropská velkoměsta z nového úhlu. Stačí si objednat oblíbené bublinky, pohodlně se uvelebit a už jen vychutnávat.

    Pánská móda Christiana Louboutin má novou tvář. Povede ji Jaden Smith

    Módní svět ve středu překvapila novinka ikonického návrháře Christiana Louboutin. Oznámil totiž, že pánskou módu své červenou barvou protkané značky svěří do rukou herce a rappera Jadena Smith. Je to poprvé, co bude designér s někým sdílet kreativní vedení společnosti, již založil roku 1991. Debut Smith odhalí začátkem příštího roku v Paříži.

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Jak vybrat správný kožich? Přípravy na podzim a zimu jsou v plném proudu

    Kožich se stal jedním z hlavních pilířů podzimní a zimní sezóny a jeho podoba se mění podle toho, kam směřuje váš osobní styl. Luxusní, streetwear i subkulturní verze mají společného jmenovatele. Hřejivost, výraz a možnost stát se hvězdou outfitu. Není nutné hledat kompromis, když existuje varianta, která dokonale odpovídá vašemu šatníku.

    Hnědá je nová černá. Letos definuje podzimní pánský šatník

    Většina z módních trendů má tendenci být pomíjivá. Investice do extravagantních doplňků, specifické obuvi nebo konkrétního trička tak bývá ošemetná. Podzimní pánskou módu však letos naštěstí definuje i hnědá barva, která osloví svou nadčasovostí....

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―