Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nezisková organizace PETA, bojující za práva zvířat, ocenila španělskou značku Balenciaga. Její kreativní ředitel Demna Gvasalia totiž do letošní podzimní kolekce zařadil kožený kabát, vyráběný z hub. Použil na něj látku zvanou Ephea, extrahovanou z mycelia. Cenu Balenciaga získala na PETA Fashion Awards 2022.

    Módní značky se do svých návrhů snaží čím dál více zahrnout materiály šetrnější k životnímu prostředí i zvířatům. Ocenit se je za to snaží nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA. „Naše vlastní verze Fashion Awards oslavuje progresivní značky, usilující o změnu jak pro zvířata, tak naši planetu,“ popsala podle serveru WWD PETA Fashion Awards 2022 ředitelka organizace Elisa Allen. Letos získala ocenění za nejlepší luxusní produkt španělská značka Balenciaga.

    Rozhodla se totiž začít používat materiál zvaný Ephea, vyráběný z mycelia, extrahovaného z hub. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia ho konkrétně využil na vytvoření udržitelného a etického koženého kabátu, představeného v letošní zimní kolekci. Poprvé ho světu ukázal na módní přehlídce pro podzim 2022. Následně ho mohli zájemci koupit za 9 tisíc eur v limitované edici. Na jeho produkci spolupracovala firma Balenciaga podle serveru Ethos se společností, zabývající se inovací materiálů Sqim.

    „Balenciaga uznává roli, kterou móda hraje v přetváření životního prostředí a věří, že je nyní na jednotlivých značkách, aby našly cestu, jak udržet planetu na živu,“ oznámila módní firma. V letošní letní kolekci proto například použila organickou bavlnu, recyklovaný polyester a nylon nebo takzvanou „upcycled“ kůži. Loni na podzim značka rovněž představila bundu z veganské kůže. Vyrobená byla ze speciálních listů kaktusu.

    Za nepoužívání kůže získala ocenění také značka Burberry

    Známá španělská značka přitom není jediná, která s podobně udržitelnými materiály experimentuje. Letos například koženou kabelku vyrobenou z mycelia představila Stella McCartney. Italská značka Gucci zase pracuje s vlastní certifikovanou veganskou kůží zvanou Demetra. S alternativami kůže pracují také firmy Hermès, Ralp Lauren, Tommy Hilfiger, Reformation nebo Ganni.

    Oceněná byla organizací PETA kromě Balenciagy také společnost Burberry. Ta totiž zakázala používání exotické kůže. Dopad kůže na životní prostředí pak souvisí především s chovem krav v zemědělském průmyslu. Ten je přitom zodpovědný za asi 15 procent globálních emisí. Negativně ovšem přírodu ovlivňuje také proces zpracování a čištění kůže. Jedná se o jeden z největších zdrojů znečištěné vody. Při zmíněném postupu se navíc do atmosféry uvolňují nebezpečné chemikálie.

    Zdroj: WWD, Ethos, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Balenciaga získala ocenění organizace PETA. Navrhla kožený kabát vyráběný z hub

    ― Reklama ―

    Nezisková organizace PETA, bojující za práva zvířat, ocenila španělskou značku Balenciaga. Její kreativní ředitel Demna Gvasalia totiž do letošní podzimní kolekce zařadil kožený kabát, vyráběný z hub. Použil na něj látku zvanou Ephea, extrahovanou z mycelia. Cenu Balenciaga získala na PETA Fashion Awards 2022.

    Módní značky se do svých návrhů snaží čím dál více zahrnout materiály šetrnější k životnímu prostředí i zvířatům. Ocenit se je za to snaží nezisková organizace bojující za práva zvířat PETA. „Naše vlastní verze Fashion Awards oslavuje progresivní značky, usilující o změnu jak pro zvířata, tak naši planetu,“ popsala podle serveru WWD PETA Fashion Awards 2022 ředitelka organizace Elisa Allen. Letos získala ocenění za nejlepší luxusní produkt španělská značka Balenciaga.

    Rozhodla se totiž začít používat materiál zvaný Ephea, vyráběný z mycelia, extrahovaného z hub. Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia ho konkrétně využil na vytvoření udržitelného a etického koženého kabátu, představeného v letošní zimní kolekci. Poprvé ho světu ukázal na módní přehlídce pro podzim 2022. Následně ho mohli zájemci koupit za 9 tisíc eur v limitované edici. Na jeho produkci spolupracovala firma Balenciaga podle serveru Ethos se společností, zabývající se inovací materiálů Sqim.

    „Balenciaga uznává roli, kterou móda hraje v přetváření životního prostředí a věří, že je nyní na jednotlivých značkách, aby našly cestu, jak udržet planetu na živu,“ oznámila módní firma. V letošní letní kolekci proto například použila organickou bavlnu, recyklovaný polyester a nylon nebo takzvanou „upcycled“ kůži. Loni na podzim značka rovněž představila bundu z veganské kůže. Vyrobená byla ze speciálních listů kaktusu.

    Za nepoužívání kůže získala ocenění také značka Burberry

    Známá španělská značka přitom není jediná, která s podobně udržitelnými materiály experimentuje. Letos například koženou kabelku vyrobenou z mycelia představila Stella McCartney. Italská značka Gucci zase pracuje s vlastní certifikovanou veganskou kůží zvanou Demetra. S alternativami kůže pracují také firmy Hermès, Ralp Lauren, Tommy Hilfiger, Reformation nebo Ganni.

    Oceněná byla organizací PETA kromě Balenciagy také společnost Burberry. Ta totiž zakázala používání exotické kůže. Dopad kůže na životní prostředí pak souvisí především s chovem krav v zemědělském průmyslu. Ten je přitom zodpovědný za asi 15 procent globálních emisí. Negativně ovšem přírodu ovlivňuje také proces zpracování a čištění kůže. Jedná se o jeden z největších zdrojů znečištěné vody. Při zmíněném postupu se navíc do atmosféry uvolňují nebezpečné chemikálie.

    Zdroj: WWD, Ethos, Instagram

    ― Reklama ―

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    REFY přináší chromový launch. Nová kolekce svítí sama o sobě

    REFY je značka, která evokuje dokonale upravené obočí. Každá žena si ji spojuje s její krásnou zakladatelkou a jejím netypickým vzhledem, jenž proměnila ve svou přednost. Vytvořila značku, jejímž posláním je dodat ženám sebevědomí, především v oblasti obočí. Při příležitosti výročí existence značky REFY představuje limitovanou edici Chrome Collection.

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―