Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Světlo, geometrie, přírodní prvky – to vše je na seznamu, když jde o letošní interiérové hity. Odhalíme vám i tajemství luxusních materiálů, které promění vaši domácnost v palác pohodlí a nekončícího přívalu energie. Home decor novinky aktuálně oslavují nadýchanost, prostornost a čisté linie. Na své si konečně přijdou i milovníci pestrých barev!

    Nadcházející období v interiéru a bytových doplňcích by se pomyslně dalo rozdělit do dvou největších skupin. V první skupině dominuje především stroze vyhlížející ale zároveň smyslně procítěný minimalismus. Designéři si nejčastěji pohrávají s atypickými až nadpřirozenými liniemi. Nábytek situují do nevídaných tvarů a dekorace zahrnující dokonalé textilní látky, základní materiály dráždí naše smysly díky hrátkám s okolním prostorem. Přeplácanost zde nečekejte. Velký prostor je nyní dekorace sama o sobě. Pro inspiraci si můžete dojít k izraelskému designérovi Galu Gaon, který kromě interiéru ve světových budovách či sídlech nejrůznějších společností projevil svou exkluzivitu na milánském designovém týdnu. Jeho interiéry a bytové doplňky bychom označili za trendům nejvíce odpovídající inspiraci.

    Foto: Gal Gaon

    Pokud právě tápete, jak svůj domov dotáhnout k dokonalosti s těmi nejaktuálnějšími trendy z již zmíněné pomyslné první skupiny, zaměřte se na moderní vliv přírody. Trendy jsou veškeré hnědě zbarvené dřeviny, zemité barvy i nerosty. Podle sociálních sítí se zpět do designového prostředí vrací i mramor. Lze polemizovat o tom, zda-li je tento přírodní materiál nadčasový, ale poslední roky jistě zaznamenával úpadek. Rozhodnete-li se jeho krásou své obydlí umocnit na první dobrou, raději si to rozmyslete. Začněte po malých krůčcích, než se s ním budete chtít mazlit v celé koupelně, zkuste pořídit nejprve dekorace, od svícnů po vázy. Uvidíte, jestli vás časem omrzí. Skvělou alternativou jsou jiné přirozeně „zdobené“ nerosty.

    Foto: Gal Gaon

    Bez decentního ptáka se letos neobejdete

    Zdá se, že letošní rok se kolem ptáků doslova točí. Do kabelkové podoby je převedl JW Anderson a zvěčnila je seriálová hrdinka Carrie Bradshaw. V domácím designu si je oblíbila značka Vitra. A nejen ptáky, stejně jako klasický brand Hermés, připravili celou zoologickou zahradu. Od slonů přes koně. Celý tento trend by se při pouhém popisu zdál jako kýčovitý, ale opak je pravdou.

    Foto: Vitra

    Aluminium představuje nový luxus

    Hliník – nyní se objevuje naprosto všude. V osvětlení, dekoracích i plnohodnotném nábytku. V jakékoliv podobě – broušený, lesklý i matný. V interiéru ho letos opěvuje i uznávaný designér Arthur Vandergucht. Používá ho spíše na velkých plošinách i jako stavební materiál. My se raději zaměříme na jeho vliv v dekoracích. Proto na řadu přichází značka Kiki Goti. Luxusně ho zakomponovala do domácího osvětlení či nábytku. Dostáváme se k lehce industriálnímu vzhledu, ale s jemnějším okolím do sebe vše krásně zapadne. Zapamatujte si jediné – hliník je nový „It materiál“.

    Foto: Kiki Goti

    Duše odráží barvu myšlenek – ty musí být pozitivní!

    Pokud se vám vše, co jste dosud přečetli zdálo jako obrovská nuda, máte štěstí! Na scénu přichází druhá skupina, kterou nelze nazvat jinak než barevné šílenství. Čím si tak honosná barevnost zasloužila pompézní oblibu a pozornost popravdě nevíme. Možná je to dlouhé období minimalismu, možná je to negativita z okolního a všudypřítomného světového dění. Barev se rozhodně nebála designérka Lucia Massari, která předvádí dokonalé kompozice všech druhů barev. Vytváří stylové svícny, vázy i zrcadla.

    Foto: Lucia Massari

    Murano glass, česky benátské sklo, zažívá obrovský glow up. Světovu a osvědčenou klasiku nyní designéři přetvářejí ke svému obrazu. Stejně jako si se sklem zaexperimentovala Lucia, kouzlo skla okusil i designér Bradley L Bowers, který nedávno vytvořil exkluzivní vázu s názvem FIOSA, pro výstavu Dolce and Gabbana.

    Pro skleněné skvosty, které nabírají na abnormální síle nemusíme daleko. Stačí se poohlédnut v české dílně Moser. Pořídíte zde vše, na co si vzpomenete. Od dekoračních objektů po stylové nádobí. S trendy korespondující s evropskou klasikou jsme vybrali tyto dva dokonalé zástupce.

    Foto: Moser

    Zdroj: Hostler Burrows, Architectural Digest Italia, Maison et Objet, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Aluminium se stává novým luxusem a precizně zpracované sklo boří světové výstavy! Odměňte svůj domov trendy designovými záležitostmi

    Světlo, geometrie, přírodní prvky – to vše je na seznamu, když jde o letošní interiérové hity. Odhalíme vám i tajemství luxusních materiálů, které promění vaši domácnost v palác pohodlí a nekončícího přívalu energie. Home decor novinky aktuálně oslavují nadýchanost, prostornost a čisté linie. Na své si konečně přijdou i milovníci pestrých barev!

    Nadcházející období v interiéru a bytových doplňcích by se pomyslně dalo rozdělit do dvou největších skupin. V první skupině dominuje především stroze vyhlížející ale zároveň smyslně procítěný minimalismus. Designéři si nejčastěji pohrávají s atypickými až nadpřirozenými liniemi. Nábytek situují do nevídaných tvarů a dekorace zahrnující dokonalé textilní látky, základní materiály dráždí naše smysly díky hrátkám s okolním prostorem. Přeplácanost zde nečekejte. Velký prostor je nyní dekorace sama o sobě. Pro inspiraci si můžete dojít k izraelskému designérovi Galu Gaon, který kromě interiéru ve světových budovách či sídlech nejrůznějších společností projevil svou exkluzivitu na milánském designovém týdnu. Jeho interiéry a bytové doplňky bychom označili za trendům nejvíce odpovídající inspiraci.

    Foto: Gal Gaon

    Pokud právě tápete, jak svůj domov dotáhnout k dokonalosti s těmi nejaktuálnějšími trendy z již zmíněné pomyslné první skupiny, zaměřte se na moderní vliv přírody. Trendy jsou veškeré hnědě zbarvené dřeviny, zemité barvy i nerosty. Podle sociálních sítí se zpět do designového prostředí vrací i mramor. Lze polemizovat o tom, zda-li je tento přírodní materiál nadčasový, ale poslední roky jistě zaznamenával úpadek. Rozhodnete-li se jeho krásou své obydlí umocnit na první dobrou, raději si to rozmyslete. Začněte po malých krůčcích, než se s ním budete chtít mazlit v celé koupelně, zkuste pořídit nejprve dekorace, od svícnů po vázy. Uvidíte, jestli vás časem omrzí. Skvělou alternativou jsou jiné přirozeně „zdobené“ nerosty.

    Foto: Gal Gaon

    Bez decentního ptáka se letos neobejdete

    Zdá se, že letošní rok se kolem ptáků doslova točí. Do kabelkové podoby je převedl JW Anderson a zvěčnila je seriálová hrdinka Carrie Bradshaw. V domácím designu si je oblíbila značka Vitra. A nejen ptáky, stejně jako klasický brand Hermés, připravili celou zoologickou zahradu. Od slonů přes koně. Celý tento trend by se při pouhém popisu zdál jako kýčovitý, ale opak je pravdou.

    Foto: Vitra

    Aluminium představuje nový luxus

    Hliník – nyní se objevuje naprosto všude. V osvětlení, dekoracích i plnohodnotném nábytku. V jakékoliv podobě – broušený, lesklý i matný. V interiéru ho letos opěvuje i uznávaný designér Arthur Vandergucht. Používá ho spíše na velkých plošinách i jako stavební materiál. My se raději zaměříme na jeho vliv v dekoracích. Proto na řadu přichází značka Kiki Goti. Luxusně ho zakomponovala do domácího osvětlení či nábytku. Dostáváme se k lehce industriálnímu vzhledu, ale s jemnějším okolím do sebe vše krásně zapadne. Zapamatujte si jediné – hliník je nový „It materiál“.

    Foto: Kiki Goti

    Duše odráží barvu myšlenek – ty musí být pozitivní!

    Pokud se vám vše, co jste dosud přečetli zdálo jako obrovská nuda, máte štěstí! Na scénu přichází druhá skupina, kterou nelze nazvat jinak než barevné šílenství. Čím si tak honosná barevnost zasloužila pompézní oblibu a pozornost popravdě nevíme. Možná je to dlouhé období minimalismu, možná je to negativita z okolního a všudypřítomného světového dění. Barev se rozhodně nebála designérka Lucia Massari, která předvádí dokonalé kompozice všech druhů barev. Vytváří stylové svícny, vázy i zrcadla.

    Foto: Lucia Massari

    Murano glass, česky benátské sklo, zažívá obrovský glow up. Světovu a osvědčenou klasiku nyní designéři přetvářejí ke svému obrazu. Stejně jako si se sklem zaexperimentovala Lucia, kouzlo skla okusil i designér Bradley L Bowers, který nedávno vytvořil exkluzivní vázu s názvem FIOSA, pro výstavu Dolce and Gabbana.

    Pro skleněné skvosty, které nabírají na abnormální síle nemusíme daleko. Stačí se poohlédnut v české dílně Moser. Pořídíte zde vše, na co si vzpomenete. Od dekoračních objektů po stylové nádobí. S trendy korespondující s evropskou klasikou jsme vybrali tyto dva dokonalé zástupce.

    Foto: Moser

    Zdroj: Hostler Burrows, Architectural Digest Italia, Maison et Objet, Instagram

    ― Reklama ―

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―