Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Sbírku módních filmů nedávno rozšířil dokument s názvem Marc by Sofia. Úspěšná režisérka Sofia Coppola totiž ve své první non-fiction tvorbě namířila kameru na legendárního newyorského návrháře Marca Jacobs. Nahlíží na něj nejen skrz svou typickou estetiku, ale také objektiv 30 let dlouhého přátelství. Snímek měl premiéru mimo soutěž letošního filmového festivalu v Benátkách.

    Dokument vytvořený pod záštitou studia A24 pak sklidil relativní úspěch, velkou vlnu zájmu však nevyvolal. Na rozdíl od očekávání totiž klouže po povrchu. Navzdory intimnímu poutu mezi Sofií a Marcem se jedná spíše o třpytivé zachycení návrhářovi práce. Divák tak získá vhled do archivních záběrů, rozhovorů nebo procesu přípravy ready-to-wear kolekce pro jaro a léto 2024.

    Zdroj: Profimedia

    Daná řada pak nebyla nijak přelomová, což ovšem diváctvu umožňuje spatřit designéra v jeho přirozeném prostředí. Nelze ale říct, že bychom se o něm dozvídali více jako o umělci, podnikateli nebo lidské bytosti. Sofia zůstává spíše v pozadí a většinou jde více slyšet než vidět. Blízkému příteli pokládá osobní otázky, většina z nich je však zdrženlivá a neproniká hluboko pod povrch.

    Marc by Sofia připomene návrhářovi začátky. Odkrytí osobních tajemství však nečekejte

    Nádech intimity diváci okusí pouze ve chvíli, kdy Jacobs popisuje obrovský vliv, který na něj měla jeho babička. Žil s ní totiž v období, ve kterém se snažil uniknout před svým přísným nevlastním otcem. Úspěšná režisérka tak v dokumentu Marc by Sofia nabízí láskyplný a obdivující obraz blízkého přítele. I když tak činí trochu povrchně, jedná se o milý, energický a zábavný snímek.

    @whoopsee.it Sofia Coppola e Marc Jacobs non sono soltanto due grandi artisti, giganti rispettivamente del cinema e della moda, ma anche amici inseparabili. Ed è proprio questa intesa a fare da filo conduttore al primo documentario dedicato al designer newyorkese, che segna anche il debutto della regista premio Oscar nel genere documentaristico. Marc by Sofia, presentato fuori concorso all’82ª edizione del Festival di Venezia, è un doppio esordio dal sapore speciale, destinato a celebrare una carriera, quella di Marc Jacobs, capace di rivoluzionare la moda mescolando lusso e cultura pop, che meritava di essere raccontata. Ma anche un legame iconico, in cui l’uno è musa dell’altra, e viceversa. Un legame ancora più evidente sul red carpet dedicato al documentario, dove Sofia Coppola e Marc Jacobs hanno dimostrato come la loro influenza sappia abbracciare cinema e moda. Il designer ha scelto un look total black, composto da blazer, maglia con scollo a V e leather pants oversize, completato da ballerine classiche nere, un romantico fiocco tra i capelli e le sue ormai iconiche unghie lunghissime e decorate. La regista, invece, ha incantato con un abito lungo dalla vita segnata, impreziosito da un effetto in pizzo stampato. Tra riferimenti condivisi e visioni estetiche complementari, i due restano l’esempio lampante di una delle amicizie più iconiche della moda, capace di continuare a ispirare e influenzare generazioni diverse. #whoopsee #marcjacobs #sofiacoppola #venezia82 ♬ suono originale – Whoopsee

    Fanoušci amerického designéra si tak v Marc by Sofia mohou připomenout začátky jeho kariéry. Od vystudování elitní univerzity Parsons School of Design přes působení u Perry Ellis až po definující éru u francouzské značky Louis Vuitton. Marc Jacobs jednoznačně patří mezi osobnosti, které definovaly historii módy. Rozhodně tedy stojí za to, si jeho stopu na módní scéně připomenout.

    Zdroje: Variety, Hollywood Reporter, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    - Reklama -

    Sbírku módních filmů nedávno rozšířil dokument s názvem Marc by Sofia. Úspěšná režisérka Sofia Coppola totiž ve své první non-fiction tvorbě namířila kameru na legendárního newyorského návrháře Marca Jacobs. Nahlíží na něj nejen skrz svou typickou estetiku, ale také objektiv 30 let dlouhého přátelství. Snímek měl premiéru mimo soutěž letošního filmového festivalu v Benátkách.

    Dokument vytvořený pod záštitou studia A24 pak sklidil relativní úspěch, velkou vlnu zájmu však nevyvolal. Na rozdíl od očekávání totiž klouže po povrchu. Navzdory intimnímu poutu mezi Sofií a Marcem se jedná spíše o třpytivé zachycení návrhářovi práce. Divák tak získá vhled do archivních záběrů, rozhovorů nebo procesu přípravy ready-to-wear kolekce pro jaro a léto 2024.

    Zdroj: Profimedia

    - Reklama -

    Daná řada pak nebyla nijak přelomová, což ovšem diváctvu umožňuje spatřit designéra v jeho přirozeném prostředí. Nelze ale říct, že bychom se o něm dozvídali více jako o umělci, podnikateli nebo lidské bytosti. Sofia zůstává spíše v pozadí a většinou jde více slyšet než vidět. Blízkému příteli pokládá osobní otázky, většina z nich je však zdrženlivá a neproniká hluboko pod povrch.

    Marc by Sofia připomene návrhářovi začátky. Odkrytí osobních tajemství však nečekejte

    Nádech intimity diváci okusí pouze ve chvíli, kdy Jacobs popisuje obrovský vliv, který na něj měla jeho babička. Žil s ní totiž v období, ve kterém se snažil uniknout před svým přísným nevlastním otcem. Úspěšná režisérka tak v dokumentu Marc by Sofia nabízí láskyplný a obdivující obraz blízkého přítele. I když tak činí trochu povrchně, jedná se o milý, energický a zábavný snímek.

    @whoopsee.it Sofia Coppola e Marc Jacobs non sono soltanto due grandi artisti, giganti rispettivamente del cinema e della moda, ma anche amici inseparabili. Ed è proprio questa intesa a fare da filo conduttore al primo documentario dedicato al designer newyorkese, che segna anche il debutto della regista premio Oscar nel genere documentaristico. Marc by Sofia, presentato fuori concorso all’82ª edizione del Festival di Venezia, è un doppio esordio dal sapore speciale, destinato a celebrare una carriera, quella di Marc Jacobs, capace di rivoluzionare la moda mescolando lusso e cultura pop, che meritava di essere raccontata. Ma anche un legame iconico, in cui l’uno è musa dell’altra, e viceversa. Un legame ancora più evidente sul red carpet dedicato al documentario, dove Sofia Coppola e Marc Jacobs hanno dimostrato come la loro influenza sappia abbracciare cinema e moda. Il designer ha scelto un look total black, composto da blazer, maglia con scollo a V e leather pants oversize, completato da ballerine classiche nere, un romantico fiocco tra i capelli e le sue ormai iconiche unghie lunghissime e decorate. La regista, invece, ha incantato con un abito lungo dalla vita segnata, impreziosito da un effetto in pizzo stampato. Tra riferimenti condivisi e visioni estetiche complementari, i due restano l’esempio lampante di una delle amicizie più iconiche della moda, capace di continuare a ispirare e influenzare generazioni diverse. #whoopsee #marcjacobs #sofiacoppola #venezia82 ♬ suono originale – Whoopsee

    Fanoušci amerického designéra si tak v Marc by Sofia mohou připomenout začátky jeho kariéry. Od vystudování elitní univerzity Parsons School of Design přes působení u Perry Ellis až po definující éru u francouzské značky Louis Vuitton. Marc Jacobs jednoznačně patří mezi osobnosti, které definovaly historii módy. Rozhodně tedy stojí za to, si jeho stopu na módní scéně připomenout.

    Zdroje: Variety, Hollywood Reporter, Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    Letošní podzim mluví jasně. Vysoký límec jako trendy módní ochrana

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    Fendi čeká nová kapitola. Silvia Venturini Fendi končí v roli návrhářky

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―