Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Gen Z tvoří více než polovinu uživatelů sociální sítě Pinterest. Platforma proto své reporty o nadcházejících trendech chápe také jako ukazatel jejich preferencí. Potvrdily to i nejnovější odhady týkající se populárních estetik, make-up looků či interiérů blížícího se podzimu. Založené jsou na vyhledávání z ledna až března letošního roku. Generace Z si tentokrát oblíbila hlavně nakupování z druhé ruky.

    Vyhledávání klíčových slov „dream thrift finds“ vzrostlo o více než 550 procent. Zadávání spojení „vintage fall aesthetic“ pak stouplo o více než tisíc procent. Pinterest proto mezi 20. a 26. srpnem představí on-line second hand platformu Thrift Shop. Spolupracuje na ní s globálními vintage a „thrift“ obchodníky. Uživatelé si tak budou moct zakoupit vysněné kousky přímo přes Pinterest.

    Podzim ovládne preppy look. Doplní ho kofeinové outfity či patchwork

    Kromě lásky k vintage nakupování však letošnímu podzimu povládne rovněž preppy styl. Například hledání spojení „women’s preppy outfits“ vzrostlo o více než 47 tisíc procent. Svou slávu zažijí také puntíky, které vládly již uplynulému létu. Populární bude i styl odkazující na 60. léta. Důvodem jeho oblíbenosti je nejspíše tour zpěvačky Sabriny Carpenter, která ho svými looky opět proslavila.

    Zdroj: Pexels, Jacquemus

    Dalším trendy módním prvkem bude rovněž patchwork a jím posetá trička nebo svetry. Zajímavým nováčkem na poli trendů je pak oblečení inspirované kofeinovými nápoji. Uživatelé Pinterestu totiž vyhledávali pojmy jako „espresso martini outfit“ nebo „coffee brown pants outfit“. Pokud jde o make-up, udrží se v popředí grunge look. Na scénu se vrátí rovněž chic asymetrický pixie střih.

    Zdroj: Stella McCartney, Reformation

    Do interiérů vnikne Art Deco. Proměně se nevyhnou ani kanceláře

    Platforma Pinterest ovšem zachytila také trendy v oblasti interiérů. Zdá se, že podzimu bude kralovat styl Art Deco, ovšem ve své moderní podobě. Jeho milovníci ho do svých domovů zapracovávají například pomocí různorodých vintage kachliček. Svou pozornost však obracejí také ke svým kancelářím, které se snaží proměnit ve snesitelnější místo, a to pomocí „luxe office“ inspirace.

    @vmd_studio Abundance and character 🪐 #artdeco #interiordesign #designtok #interiordesigner #homeinspo #interior #homedecor #homerenovation #arttok ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Zdroje: WWD, Fashionista, Pinterest, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    - Reklama -

    Gen Z tvoří více než polovinu uživatelů sociální sítě Pinterest. Platforma proto své reporty o nadcházejících trendech chápe také jako ukazatel jejich preferencí. Potvrdily to i nejnovější odhady týkající se populárních estetik, make-up looků či interiérů blížícího se podzimu. Založené jsou na vyhledávání z ledna až března letošního roku. Generace Z si tentokrát oblíbila hlavně nakupování z druhé ruky.

    Vyhledávání klíčových slov „dream thrift finds“ vzrostlo o více než 550 procent. Zadávání spojení „vintage fall aesthetic“ pak stouplo o více než tisíc procent. Pinterest proto mezi 20. a 26. srpnem představí on-line second hand platformu Thrift Shop. Spolupracuje na ní s globálními vintage a „thrift“ obchodníky. Uživatelé si tak budou moct zakoupit vysněné kousky přímo přes Pinterest.

    Podzim ovládne preppy look. Doplní ho kofeinové outfity či patchwork

    Kromě lásky k vintage nakupování však letošnímu podzimu povládne rovněž preppy styl. Například hledání spojení „women’s preppy outfits“ vzrostlo o více než 47 tisíc procent. Svou slávu zažijí také puntíky, které vládly již uplynulému létu. Populární bude i styl odkazující na 60. léta. Důvodem jeho oblíbenosti je nejspíše tour zpěvačky Sabriny Carpenter, která ho svými looky opět proslavila.

    - Reklama -

    Zdroj: Pexels, Jacquemus

    Dalším trendy módním prvkem bude rovněž patchwork a jím posetá trička nebo svetry. Zajímavým nováčkem na poli trendů je pak oblečení inspirované kofeinovými nápoji. Uživatelé Pinterestu totiž vyhledávali pojmy jako „espresso martini outfit“ nebo „coffee brown pants outfit“. Pokud jde o make-up, udrží se v popředí grunge look. Na scénu se vrátí rovněž chic asymetrický pixie střih.

    Zdroj: Stella McCartney, Reformation

    Do interiérů vnikne Art Deco. Proměně se nevyhnou ani kanceláře

    Platforma Pinterest ovšem zachytila také trendy v oblasti interiérů. Zdá se, že podzimu bude kralovat styl Art Deco, ovšem ve své moderní podobě. Jeho milovníci ho do svých domovů zapracovávají například pomocí různorodých vintage kachliček. Svou pozornost však obracejí také ke svým kancelářím, které se snaží proměnit ve snesitelnější místo, a to pomocí „luxe office“ inspirace.

    @vmd_studio Abundance and character 🪐 #artdeco #interiordesign #designtok #interiordesigner #homeinspo #interior #homedecor #homerenovation #arttok ♬ Ok I Like It – Milky Chance

    Zdroje: WWD, Fashionista, Pinterest, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    My Oxford Year vzbudil módní vlnu zájmu. Preppy styl však není novinkou

    Jakmile Netflix ohlásí nový film s romantickou zápletkou v univerzitním prostředí, vypukne panika. Na filmech s podkresem britských vysokých škol a zapovězenou láskou zkrátka něco je. Není proto divu, že i módní kousky využité v těchto snímcích se pravidelně derou na vrchol oblíbenosti. Nadčasový anglický preppy styl je tak opět v popředí.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―