Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, tady je zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považuju za nej.
Nejvíc crazy. V komedii Splitsville lítají drsné hlášky i akvarijní rybičky
Dva manželské páry v krizi testují hranice lásky, tolerance, přátelství a otevřených vztahů. A dělají to tak zběsilým způsobem, že se velmi pravděpodobně budete smát nahlas. Nebo schováte hlavu do dlaní. Nic mezi tím. A pokud jste estét, bude vám líto všech těch zničených elegantních stolů, rozbitých akvárií, prokopnutých zdí a potopených lodí. Jenže spolu s hlavními hrdiny stejně nakonec zjistíte, že důležitější než drahý dům s bazénem je samozřejmě láska.




Zdroj: Splitsville
Nejvíc Y2K. Letní škola, 2001 je první česko-vietnamský film
Návrat do nultých let je v kurzu a tento film vám ho zprostředkuje perspektivou vietnamské komunity žijící v Chebu. Vtipné scénky, kdy hlavní hrdina v létě nažehluje obrázky Pokémonů na trička, které pak jeho rodiče prodávají v tržnici coby originály, střídají scény jako z antického dramatu. Když sedmnáctiletý syn konfrontuje svého trochu slabošského a pokryteckého otce, bolí to až fyzicky. První česko-vietnamský film s výhradně vietnamským castingem rozhodně stojí za pozornost.
Nejvíc feel good. Italští Sourozenci jdou dojemně a vtipně za svými sny
Italské Rimini mimo hlavní sezónu je kulisou pro pomalé sbližování třicátnice Irene a jejího o deset let staršího bratra s poruchou autistického spektra. Bratrova diagnóza je v dětství a dospívání rozdělila, teď je může konečně spojit. Nenáročná feel-good komedie o potlačených i splněných snech je založená na skutečném příběhu, který je do filmu vtipně vložený. Film je dostupný na Netflixu, ale ze zajetých netflixovských šablon lehce vybočuje.



Zdroj: La vita di Grandi
Nejvíc Harris Dickinson. Film Pobuda ukazuje, jak těžké je dostat se z ulice
Hvězda filmůTrojúhelník smutku nebo Babygirl Harris Dickinson má větší ambice než vypadat na plátně dobře a tvářit se melancholicky. Ve své režijní prvotině zúročil zkušenosti z dobrovolnické práce v komunitním centru pro lidi ve špatné sociální situaci. A natočil výstižný portrét mladého kluka z ulice, kterému se sice všichni snaží pomoct dostat se ze dna, ale temné síly nedokážou přemoct. Film velmi nenásilně ukazuje, že problém závislosti je komplexní a vyžaduje stejně komplexní řešení, nikoli jen alibismus převlečený za dobročinnost.
Nejdojemnější. Když máma Z lásky opustí děti, kdo se o ně postará?
Měla to být jen taková nečekaná návštěva sestry a jejích dvou dětí. Jenže brzy se ukáže, že čtyřicátnice Jeanne, která děti nikdy nechtěla, po záhadném sestřině zmizení musí dělat synovci a neteři mámu. Co si s malými bytostmi povídat, jak si s nimi hrát, co jim dát k jídlu? Jak si nově zařídit pracovní i osobní život, když do něj bez možnosti přípravy přibyla tak náročná povinnost? Na základě čeho vlastně vznikne láska? Film o rodičovství z donucení na tyto otázky hledá odpovědi. A dělá to poctivě a bez vynášení jednoduchých soudů.


Zdroj: KVIFF
Zdroje: KVIFF, Imbd, Instagram, YouTube, Deadline