Více

    ― Reklama ―

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Zdá se, že luxusnímu průmyslu se daří navzdory nepříznivé ekonomické situaci a trvajícím politickým konfliktům. Dokázaly to rovněž výsledky každoročního žebříčku platformy Brand Finance, seřazujícího prémiové značky dle jejich hodnoty a „síly“, vypočítané na základě speciální indexu. Společná hodnota 50 nejluxusnějších společností světa totiž tentokrát dosáhla na 317 miliard dolarů.

    Téměř polovinu žebříčku pak tvoří francouzské firmy, stojící za 154 miliardami dolarů, neboli 49 procenty výsledné sumy. Druhým nejúspěšnějším státem je Itálie, jejíž značky dosáhly hodnoty 57,6 miliardy dolarů. Dominantním odvětvím luxusního sektoru tak nadále zůstává móda. První místo žebříčku jí však nepatří. Tomu kraluje Porsche, a to již po osmé a navzdory mírnému poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    Hned za ním však na druhém místě vládne Chanel, kterému se tentokrát o jedno místo podařilo předběhnout Louis Vuitton. Hodnota brandu totiž navýšila o 45 procent, jeho konkurenci však vzrostla o pouhá dvě procenta. Důvodů pro úspěch Chanel je hned několik, například posílená důvěra a spokojenost zákazníků. Své však udělalo i jmenování Matthieu Blazy kreativním ředitelem.

    Módní dům Gucci zaznamenal propad. Guerlain však zvládl comeback

    Mezi další úspěšné značky letošního roku patří Hermès nebo Rolex, které se podařilo posunout o dvě místa a usadit se tak na páté příčce. Po ní následuje Dior, Cartier a Ferrari. Oba poslední brandy přitom zaznamenaly významný růst. Naopak módní dům Gucci spadl o čtyři procenta na deváté místo. Důvodem je nejspíše jeho přechodné období, očekávající nástup návrháře Demny Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značce Guerlain se podařilo uzmout místo v top desítce poprvé od roku 2021. Dalším důležitým indikátorem platformy Brand Finance je „síla“ jednotlivých značek, měřená dle speciálního indexu. Nejúspěšnější společností se v tomhle ohledu stal Dior, který dosáhl 93,5 bodů ze 100. Značky by se pak dle tvůrců žebříčku měly do budoucna připravit na transformaci průmyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Chanel

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    - Reklama -

    Zdá se, že luxusnímu průmyslu se daří navzdory nepříznivé ekonomické situaci a trvajícím politickým konfliktům. Dokázaly to rovněž výsledky každoročního žebříčku platformy Brand Finance, seřazujícího prémiové značky dle jejich hodnoty a „síly“, vypočítané na základě speciální indexu. Společná hodnota 50 nejluxusnějších společností světa totiž tentokrát dosáhla na 317 miliard dolarů.

    Téměř polovinu žebříčku pak tvoří francouzské firmy, stojící za 154 miliardami dolarů, neboli 49 procenty výsledné sumy. Druhým nejúspěšnějším státem je Itálie, jejíž značky dosáhly hodnoty 57,6 miliardy dolarů. Dominantním odvětvím luxusního sektoru tak nadále zůstává móda. První místo žebříčku jí však nepatří. Tomu kraluje Porsche, a to již po osmé a navzdory mírnému poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    - Reklama -

    Hned za ním však na druhém místě vládne Chanel, kterému se tentokrát o jedno místo podařilo předběhnout Louis Vuitton. Hodnota brandu totiž navýšila o 45 procent, jeho konkurenci však vzrostla o pouhá dvě procenta. Důvodů pro úspěch Chanel je hned několik, například posílená důvěra a spokojenost zákazníků. Své však udělalo i jmenování Matthieu Blazy kreativním ředitelem.

    Módní dům Gucci zaznamenal propad. Guerlain však zvládl comeback

    Mezi další úspěšné značky letošního roku patří Hermès nebo Rolex, které se podařilo posunout o dvě místa a usadit se tak na páté příčce. Po ní následuje Dior, Cartier a Ferrari. Oba poslední brandy přitom zaznamenaly významný růst. Naopak módní dům Gucci spadl o čtyři procenta na deváté místo. Důvodem je nejspíše jeho přechodné období, očekávající nástup návrháře Demny Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značce Guerlain se podařilo uzmout místo v top desítce poprvé od roku 2021. Dalším důležitým indikátorem platformy Brand Finance je „síla“ jednotlivých značek, měřená dle speciálního indexu. Nejúspěšnější společností se v tomhle ohledu stal Dior, který dosáhl 93,5 bodů ze 100. Značky by se pak dle tvůrců žebříčku měly do budoucna připravit na transformaci průmyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní dům Viktor & Rolf zkoumá dualitu. Každá myšlenka má dvě strany

    Značka Viktor & Rolf opět stojí na hranici módy a konceptuálního umění. Její haute couture řada pro letošní podzim a zimu je vizuální manifestací duality. Dvou světů, jež se navzájem doplňují, zpochybňují a zrcadlí. Dvojice představila 15 černých outfitů ve dvou verzích. Jedna opulentní, přetékající barvami a dramatem, druhá naopak očištěná, strohá a minimalistická. Výsledek? Na 30 stejných a zároveň rozdílných looků.

    Móda v kostce: Rare Beauty má parfém a Victoria’s Secret se vrací na runway

    Selena Gomez posouvá svou značku Rare Beauty na novou úroveň a vydává první řadu vlastní vůně. Dario Vitale nepředstaví svůj debut pro Versace pomocí klasické show, ale prezentace. Na runway se naopak na podzim vrátí andílci Victoria's Secret. Moncler Grenoble zase s příští přehlídkou zamíří do Aspenu. Skupina Kering bojuje s propadem zisků.

    Trend, který vás posadí na zadek. Booty beauty pečuje o běžně skryté partie

    Trendy mají jedinečnou schopnost šokovat. Ať už se jedná o plyšáky Labubu zavěšené na designerských kabelkách, aplikaci lososího spermatu na obličej, či populární módu bez kalhot, internet čas od času vynoří opravdové lahůdky. Aktuálním adeptem je takzvaná booty beauty, tedy virální druh kosmetiky specializující se na zadek.

    Sofia Coppola natočila první dokument. Kameru namířila na Marca Jacobs

    Slavná režisérka Sofia Coppola proniká hlouběji do světa módy. Minulý týden prozradila, že na blížícím se filmovém festivalu v Benátkách odhalí svůj první dokument s názvem Marc by Sofia. Sledovat má nejen život a kariéru slavného návrháře Marca Jacobs, ale také jejich dlouhodobé přátelství a trvající spolupráci jak na poli módy, tak filmu.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček "it girl". Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Feminities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    New York zná svůj kalendář. Rýsuje obrysy fashion weeku pro jaro 2026

    Zástupci Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálního pořadatele Newyorského týdnu módy, zveřejnili předběžný rozvrh očekávané události. Fashion week v polovině září představí kolekce pro jaro 2026. Svůj debut tentokrát odhalí devět návrhářů. Chybět naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne nebo Willy Chavarria.

    Nebaví vás Paříž, ani Miláno? Stockholm jako módní mekka severu

    Když se řekne hlavní město módy, většina z nás si automaticky vybaví lesk pařížských butiků na Rue Saint-Honoré, pompézní Galleria Vittorio Emanuele v Miláně nebo ikonické módní centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale co když vám řekneme, že skutečný klenot současné módy se skrývá o něco více na sever. A to mezi švédskými ostrovy, pod blankytným nebem Stockholmu?

    Brad Pitt se chce bavit. Herec překvapil hravou změnou stylu

    Zdá se, že na pánské módní scéně opět zazářila zhaslá hvězda. Jednašedesátiletý herec Brad Pitt v několika nedávných outfitech odhalil překvapivou změnu stylu. Klasické černé obleky a kousky ve stylu tichého luxusu vyměnil za různorodé textury, výrazné barvy a hravé kombinace. Proměnu má na svědomí mimo jiné i stylista Taylor McNeill.

    TikTok jako chytrá reklama. Beauty značkám přináší organický růst

    Platforma Spate vysledovala 10 nejpopulárnějších beauty značek, které za uplynulý rok na sociální síti TikTok zaznamenaly organický růst. Jedná se o pozornost, kterou společnosti nezískávají skrze domluvené spolupráce či placené reklamy. Uživatelé o nich jen často mluví nebo je doporučují svým sledujícím, čímž kolem nich vytvářejí potřebný "hype".

    Tajné chodby, dva miliony jahod a fresh móda. Wimbledon už dávno není jen o sportu

    Wimbledon nikdy nebyl jen o pouhém tenisu. Každý rok se travnaté kurty v londýnském All England Clubu promění v dokonalý mikrosvět s vlastními pravidly. Kromě sportovního utkání, které se řadí mezi nejdůležitější v celém roce, se jedná také o důležitou módní přehlídku a průvod mnohých tradic. Dokonce i svačina je tu ikonickým zážitkem.

    Millie Bobby Brown čelí kritice. Média nepochopila, že už není dítě

    Herečku Millie Bobby Brown zná většina internetu jako roztomilou postavu Eleven ze seriálu Stranger Things. Jednadvacetiletá hvězda proto nedávno schytala kritiku ze strany tisku. Novináři ji totiž označili za příliš starou na svůj věk. Zdá se, že ještě nepochopili, že i slavné ženy mají právo na to vyrůst a co víc, učinit tak dle vlastních pravidel.

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―