Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nejnovější film slavného španělského režiséra Pedra Almodóvar The Room Next Door začíná ovládat nejen světová kina, ale také módní scénu. Jeho kostýmy totiž umně odrážejí charakter postav a posouvají tichou módu na novou úroveň. Místo klasických tlumených tónů ji totiž ponořily do kontrastních pestrých odstínů, které vás jen tak nepustí.

    Slavný španělský režisér Pedro Almodóvar nepatří mezi umělce, kteří by se barev štítili. Jeho láska pro kontrastní odstíny, jako je červená, zelená, modrá nebo žlutá, se proto projevila i v jeho nejnovějším počinu, snímku s názvem The Room Next Door. Talentované herečky Tilda Swinton (Martha Hunt) a Julianne Moore (Ingrid Parker) v něm ztvárňují dvě v jistém smyslu protikladné postavy.

    Martha Hunt je totiž bývalá válečná novinářka, bojující s rakovinou. V těžkém období obnoví své přátelství s novelistkou Ingrid Parker, která zůstane po jejím boku až do konce. Hunt se totiž rozhodne odjet z New Yorku do pronajatého domu, kde sama hodlá ukončit svůj život. Právě tuto realitu zvládl jak režisér, tak kostymérka Bina Daigeler bravurně zachytit i v oblečení obou postav.

    Zdroj: Profimedia

    Šatník Marthy i Ingrid se obecně nese v duchu tiché módy, a tak nepřekvapí, že mnohé kousky pochází z dílny značek jako Bottega Veneta, The Row nebo Celine. Na filmovém plátně proto můžeme s uspokojením sledovat řadu kašmírových kalhot, pletených svetrů na zip nebo objemných svetrů. Ve filmu se objeví například i osobní kousek Tildy Swinton od módního domu JW Anderson.

    Hlavní roli hrají barvy. Jejich odstíny mluví za vše

    Kostýmy ovšem ztvárňují především rozdíl mezi životními situacemi hlavních postav. Šatník Marthy Hunt tvoří pestré a výrazné barvy, doprovázející ji v podobě žlutého Valentino obleku až do její smrti. „Měla představu toho, že chce opustit svět v dobrém rozpoložení,“ vysvětlila kosymérka. Naopak postava herečky Julianne Moore obléká stejné barvy, ale v daleko tlumenějších tónech.

    Ty pro změnu znázorňují její více realistické, a ne tak „idealistické“ ukotvení ve světě „živých“, ale také strach ze smrti, odrážející se i v její poslední novele. Obě slavné herečky pak stejný kontrast projevily také ve svých róbách, jež vynesly na světové premiéry. Objevily se tak například v protikladném černém a bílém looku, a to od typicky „quiet luxury“ značek, jako je Chanel nebo The Row.

    Zdroje: WWD, W Magazine, Vulture, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Snímek The Room Next Door mění pravidla. Tichou módu ponořil do barevné exploze

    ― Reklama ―

    Nejnovější film slavného španělského režiséra Pedra Almodóvar The Room Next Door začíná ovládat nejen světová kina, ale také módní scénu. Jeho kostýmy totiž umně odrážejí charakter postav a posouvají tichou módu na novou úroveň. Místo klasických tlumených tónů ji totiž ponořily do kontrastních pestrých odstínů, které vás jen tak nepustí.

    Slavný španělský režisér Pedro Almodóvar nepatří mezi umělce, kteří by se barev štítili. Jeho láska pro kontrastní odstíny, jako je červená, zelená, modrá nebo žlutá, se proto projevila i v jeho nejnovějším počinu, snímku s názvem The Room Next Door. Talentované herečky Tilda Swinton (Martha Hunt) a Julianne Moore (Ingrid Parker) v něm ztvárňují dvě v jistém smyslu protikladné postavy.

    Martha Hunt je totiž bývalá válečná novinářka, bojující s rakovinou. V těžkém období obnoví své přátelství s novelistkou Ingrid Parker, která zůstane po jejím boku až do konce. Hunt se totiž rozhodne odjet z New Yorku do pronajatého domu, kde sama hodlá ukončit svůj život. Právě tuto realitu zvládl jak režisér, tak kostymérka Bina Daigeler bravurně zachytit i v oblečení obou postav.

    Zdroj: Profimedia

    Šatník Marthy i Ingrid se obecně nese v duchu tiché módy, a tak nepřekvapí, že mnohé kousky pochází z dílny značek jako Bottega Veneta, The Row nebo Celine. Na filmovém plátně proto můžeme s uspokojením sledovat řadu kašmírových kalhot, pletených svetrů na zip nebo objemných svetrů. Ve filmu se objeví například i osobní kousek Tildy Swinton od módního domu JW Anderson.

    Hlavní roli hrají barvy. Jejich odstíny mluví za vše

    Kostýmy ovšem ztvárňují především rozdíl mezi životními situacemi hlavních postav. Šatník Marthy Hunt tvoří pestré a výrazné barvy, doprovázející ji v podobě žlutého Valentino obleku až do její smrti. „Měla představu toho, že chce opustit svět v dobrém rozpoložení,“ vysvětlila kosymérka. Naopak postava herečky Julianne Moore obléká stejné barvy, ale v daleko tlumenějších tónech.

    Ty pro změnu znázorňují její více realistické, a ne tak „idealistické“ ukotvení ve světě „živých“, ale také strach ze smrti, odrážející se i v její poslední novele. Obě slavné herečky pak stejný kontrast projevily také ve svých róbách, jež vynesly na světové premiéry. Objevily se tak například v protikladném černém a bílém looku, a to od typicky „quiet luxury“ značek, jako je Chanel nebo The Row.

    Zdroje: WWD, W Magazine, Vulture, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―