Více

    ― Reklama ―

    Nejnovější film slavného španělského režiséra Pedra Almodóvar The Room Next Door začíná ovládat nejen světová kina, ale také módní scénu. Jeho kostýmy totiž umně odrážejí charakter postav a posouvají tichou módu na novou úroveň. Místo klasických tlumených tónů ji totiž ponořily do kontrastních pestrých odstínů, které vás jen tak nepustí.

    Slavný španělský režisér Pedro Almodóvar nepatří mezi umělce, kteří by se barev štítili. Jeho láska pro kontrastní odstíny, jako je červená, zelená, modrá nebo žlutá, se proto projevila i v jeho nejnovějším počinu, snímku s názvem The Room Next Door. Talentované herečky Tilda Swinton (Martha Hunt) a Julianne Moore (Ingrid Parker) v něm ztvárňují dvě v jistém smyslu protikladné postavy.

    Martha Hunt je totiž bývalá válečná novinářka, bojující s rakovinou. V těžkém období obnoví své přátelství s novelistkou Ingrid Parker, která zůstane po jejím boku až do konce. Hunt se totiž rozhodne odjet z New Yorku do pronajatého domu, kde sama hodlá ukončit svůj život. Právě tuto realitu zvládl jak režisér, tak kostymérka Bina Daigeler bravurně zachytit i v oblečení obou postav.

    Zdroj: Profimedia

    Šatník Marthy i Ingrid se obecně nese v duchu tiché módy, a tak nepřekvapí, že mnohé kousky pochází z dílny značek jako Bottega Veneta, The Row nebo Celine. Na filmovém plátně proto můžeme s uspokojením sledovat řadu kašmírových kalhot, pletených svetrů na zip nebo objemných svetrů. Ve filmu se objeví například i osobní kousek Tildy Swinton od módního domu JW Anderson.

    Hlavní roli hrají barvy. Jejich odstíny mluví za vše

    Kostýmy ovšem ztvárňují především rozdíl mezi životními situacemi hlavních postav. Šatník Marthy Hunt tvoří pestré a výrazné barvy, doprovázející ji v podobě žlutého Valentino obleku až do její smrti. „Měla představu toho, že chce opustit svět v dobrém rozpoložení,“ vysvětlila kosymérka. Naopak postava herečky Julianne Moore obléká stejné barvy, ale v daleko tlumenějších tónech.

    Ty pro změnu znázorňují její více realistické, a ne tak „idealistické“ ukotvení ve světě „živých“, ale také strach ze smrti, odrážející se i v její poslední novele. Obě slavné herečky pak stejný kontrast projevily také ve svých róbách, jež vynesly na světové premiéry. Objevily se tak například v protikladném černém a bílém looku, a to od typicky „quiet luxury“ značek, jako je Chanel nebo The Row.

    Zdroje: WWD, W Magazine, Vulture, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Snímek The Room Next Door mění pravidla. Tichou módu ponořil do barevné exploze

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nejnovější film slavného španělského režiséra Pedra Almodóvar The Room Next Door začíná ovládat nejen světová kina, ale také módní scénu. Jeho kostýmy totiž umně odrážejí charakter postav a posouvají tichou módu na novou úroveň. Místo klasických tlumených tónů ji totiž ponořily do kontrastních pestrých odstínů, které vás jen tak nepustí.

    - Reklama -

    Slavný španělský režisér Pedro Almodóvar nepatří mezi umělce, kteří by se barev štítili. Jeho láska pro kontrastní odstíny, jako je červená, zelená, modrá nebo žlutá, se proto projevila i v jeho nejnovějším počinu, snímku s názvem The Room Next Door. Talentované herečky Tilda Swinton (Martha Hunt) a Julianne Moore (Ingrid Parker) v něm ztvárňují dvě v jistém smyslu protikladné postavy.

    Martha Hunt je totiž bývalá válečná novinářka, bojující s rakovinou. V těžkém období obnoví své přátelství s novelistkou Ingrid Parker, která zůstane po jejím boku až do konce. Hunt se totiž rozhodne odjet z New Yorku do pronajatého domu, kde sama hodlá ukončit svůj život. Právě tuto realitu zvládl jak režisér, tak kostymérka Bina Daigeler bravurně zachytit i v oblečení obou postav.

    Zdroj: Profimedia

    - Reklama -

    Šatník Marthy i Ingrid se obecně nese v duchu tiché módy, a tak nepřekvapí, že mnohé kousky pochází z dílny značek jako Bottega Veneta, The Row nebo Celine. Na filmovém plátně proto můžeme s uspokojením sledovat řadu kašmírových kalhot, pletených svetrů na zip nebo objemných svetrů. Ve filmu se objeví například i osobní kousek Tildy Swinton od módního domu JW Anderson.

    Hlavní roli hrají barvy. Jejich odstíny mluví za vše

    Kostýmy ovšem ztvárňují především rozdíl mezi životními situacemi hlavních postav. Šatník Marthy Hunt tvoří pestré a výrazné barvy, doprovázející ji v podobě žlutého Valentino obleku až do její smrti. „Měla představu toho, že chce opustit svět v dobrém rozpoložení,“ vysvětlila kosymérka. Naopak postava herečky Julianne Moore obléká stejné barvy, ale v daleko tlumenějších tónech.

    Ty pro změnu znázorňují její více realistické, a ne tak „idealistické“ ukotvení ve světě „živých“, ale také strach ze smrti, odrážející se i v její poslední novele. Obě slavné herečky pak stejný kontrast projevily také ve svých róbách, jež vynesly na světové premiéry. Objevily se tak například v protikladném černém a bílém looku, a to od typicky „quiet luxury“ značek, jako je Chanel nebo The Row.

    Zdroje: WWD, W Magazine, Vulture, NSS Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Skims sní o Euro Summer a Mugler naverboval Sharon Stone

    Léto je v plném proudu a značka Skims nezůstává pozadu. Letošní kolekci plavek vytvořila ve stylu "Euro Summer" spolu s Robertem Cavalli. Rick Owens chystá výstavu v Paříži a Fendi pokračuje v hledání nového vedení. Mugler vydal speciální kampaň s Sharon Stone a Meghan Markle odhalila nové letní produkty z dílny své společnosti As Ever.

    Peklo nejspíše zamrzlo. Demna se údajně loučí s oversized střihy

    Oversized silueta, která během poslední dekády dominovala módním přehlídkám i městským ulicím, zřejmě přichází o jednoho ze svých nejvlivnějších zastánců. Návrhář Demna Gvasalia, přední tvůrce této estetiky, totiž naznačuje, že se od objemných tvarů odklání. Nejde přitom o náhlý rozmar, ale o promyšlený posun. Svět módy je totiž cyklický, a co bylo kdysi revoluční, se dnes stává konformním.

    Make-up ovládla znamení zvěrokruhu. Léto diktuje hravé experimenty

    Generace Z prahne po autenticitě, personalizaci a individuálních zážitcích. Její potřeby odráží rovněž současné trendy, například v podobě hravých přívěsků. Touha po jedinečnosti ovšem prostoupila i do světa make-upu. Není proto překvapením, že létu povládne takzvaný astrology make-up, tedy look odkazující na znamení zvěrokruhu.

    Paříž přebírá štafetu. Fashion week odstartoval Louis Vuitton i Saint Laurent

    Po Milánském týdnu pánské módy přichází na řadu Paříž. Francouzská metropole se v úterý zaplnila milovníky módy, vyhlížejícími hned několik očekávaných přehlídek. Fashion week odstartoval mimo jiné módní dům Louis Vuitton, jenž tentokrát čerpal inspiraci z Indie. Úspěšnou show plnou lákavé palety barev představil také Saint Laurent.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Proč byste měli znát umělkyni Lisu Jahovic? Přetváří předměty na kinetické sochy

    Věci, které většina lidí přehlédne, ona pozoruje se zneklidňující intenzitou. Lisa Jahovic, britská umělkyně působící v Londýně, se nespecializuje na monumentální plátna, ani výkřiky instalací. Její disciplína se těžko zařazuje. Osciluje mezi fotografií, filmem a sochařstvím, a přitom zůstává osobitá. Zatímco jiní umělci hledají inspiraci ve výjimečných událostech, Jahovic se obrací k obyčejnosti.

    Móda v kostce: Carolina Herrera vítá nový parfém a Max Mara láká na cruise 2026

    Italský módní dům Max Mara představil ve své cruise kolekci pro rok 2026 vrchol italské elegance. Překvapivě nenucenou resort řadu vydal pro Valentino také návrhář Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádí nový parfém La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Marii Antoinette.

    Léto ve znamení detoxu. Interiérové trendy čerpají z venkova

    Přehlcenost sociálních sítí, touha po hlubokém odpočinku a návrat k dávným kořenům. To vše definuje letošní léto nejen na poli módy. Interiérové trendy diktují útěk k přírodním materiálům, tlumeným tónům a vintage úlovkům. Jako inspirace slouží idylický venkovský život plný domácího chleba a šťavnatých úlovků z opečovávané zahrady.

    Zdání často klame. U těchto kousků si online nákupy raději odpusťte

    Online nákupy mají řadu nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výběr, ve většině případech jednoduše vyhrávají na plné čáře. Existují ovšem módní kousky, u kterých se pohodlnost při nákupu nevyplácí. Ne vždy lze velikost, střih a barvu odhadnout virtuálně. Mnohem lepší službu vám udělají "staré dobré" kamenné prodejny.

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Mezi dunami a dramatem. Letní kolekce Zegna 2026 voní Orientem

    Značka Zegna zvolila pro nejnovější přehlídku netradiční místo. Prostor Dubajské opery, na týden přetvořený v takzvanou Villa Zegna. Písek místo koberce, palmy jako kulisy a orientální klid převedený do pouštního jazyka. Bylo to poprvé po více než sto letech, kdy značka představila kolekci mimo Itálii. A rovnou na místě, které je synonymem pro monumentalitu. Výsledek? Překvapivě subtilní. V podstatě šlo o test, co se stane, když se klidný luxus potká s vyprahlým žárem.

    Saint Laurent objevuje neprobádané. Módní dům odstartoval filmovou produkci

    Kreativní ředitel módního domu Saint Laurent, Anthony Vaccarello, spojil dvě francouzské kulturní obsese, módu a film. V roce 2023 založil produkční společnost Saint Laurent Productions, která už má na svém kontě několik snímků uvedených na filmovém festivalu v Cannes, včetně kontroverzního filmu Emilia Pérez. Odvážný krok vstoupit do světa filmu potvrzuje usilovnou snahu brandů rozšířit svůj vliv za hranice módy.

    Módní dům Hermès odhalil své vrstvy. V Šanghaji oslovil moderní ženu

    Luxusní značka Hermès poprvé překročila hranice Číny. Koncem minulého týdne odhalila v Šanghaji druhou kapitolu své kolekce pro letošní podzim a zimu. Na rozdíl od její první části, která se držela spíše klasické jezdecké estetiky a francouzské elegance, nabídla doslova vícevrstvou variaci moderní ženy, jež je každý den připravená na vše.

    Trendy dorazily na pláž. Zaplaví ji puntíky i hravé doplňky

    Čím dál teplejší a sluncem prosycené dny mluví jasně. Léto je za rohem. Spolu s ním na módní scénu dorazily trendy kousky na pláž. Ať už na dovolenou balíte, nebo prozatím jen hledáte inspiraci pro nadcházející prázdniny, letošní výběr osloví každého z vás. Do popředí se vedraly háčkováné prvky, průhledné materiály, vintage puntíky i hravé doplňky.

    Do kin dorazil nový milostný trojúhelník. Film Materialists oživil rom-com

    Na filmová plátna se vrací klasický "devadesátkový" rom-com. Moderní punc a chybějící spletitost mu vtiskla režisérka Celine Song. Do kin uvádí snímek Materialists, ve kterém září Dakota Johnson, Chris Evans a Pedro Pascal. Jejich milostný trojúhelník perfektně vystihuje moderní podobu randění a hledání lásky, z nichž romance již dávno vyprchala.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―