Více

    RECORDS

    Chanel

    Versace

    Dolce Gabbana

    Loro Piana

    Sledujte nás na Instagramu

    Program OSN pro životní prostředí (UNEP) vydal příručku pro módní odvětví nazvanou Sustainable Fashion Communication Playbook. Radí v ní lídrům, médiím i influencerům, jak propagovat módu. Odvrátit se mají od podpory konzumu k udržitelným projektům.

    Na nové příručce sepsané pod vedením UNEP spolupracovalo více než 160 manažerů z módního průmyslu a signatáři Módní charty. Zaměřili se v ní především na roli médií, influencerů i lídrů na cestě k udržitelnější budoucnosti. Na 91 stránkách proto popsali, jakým způsobem by měli nadále komunikovat o módě. Především by se totiž měli odvrátit od tendence propagovat nadměrnou spotřebu.

    Kolem takového vzkazu se totiž většina marketingové módní komunikace odjakživa točí. Místo toho by ale podle příručky měli influenceři milovníky módy motivovat k tomu, aby vyhledávali „alternativní způsoby“, jako je například nakupování z druhé ruky. Média by zase měla „rozdělovat identitu od pocitu novosti“. Módní aktéři by pak měli začít věnovat více pozornosti diverzitě, kulturnímu dědictví a tradicím nebo provázanosti módy s přírodou.

    Příručka nazvaná Sustainable Fashion Communication Playbook zveřejněná v úterý má tedy sloužit jako rádce pro vytvoření udržitelnějšího módního světa. Inspirovat má proto podle UNEP také „společenskou změnu“. „Způsob, jakým prezentujeme světu módu, musí být rovněž součástí konverzace o udržitelnosti,“ popsali tvůrci příručky. „Nejedná se ovšem o mechanismus odpovědnosti, ale o podpůrný rámec,“ popsala vedoucí advokacie pro udržitelnou módu pro UNEP Rachel Arthur.

    Příručka UNEP poukázala také na problémy spojené s módními přehlídkami a influencery

    Ve svých doporučeních se zástupci UNEP zaměřili například také na módní přehlídky. Upozornili na to, že jejich problematika nesouvisí pouze s uhlíkovou stopou. Kromě toho by se módní aktéři měli soustředit také na message, kterou okázalé luxusní show do světa posílají. Podobně pak autoři příručky posoudili také práci influencerů. Jejich sponzorované výlety přes půl světa nebo nákupní zvyky totiž vůči přírodě příliš přátelské nejsou.

    Módní průmysl je navíc v současnosti zodpovědný za dvě až osm procent světových emisí skleníkového plynu. Zároveň způsobuje výrazné znečištění, plýtvání vodou nebo poškozování biodiverzity. „Pokud se komunikátoři módního světa rozhodnou být součástí řešení, a ne jedním z tvůrců problému, pomohou nám dosáhnout důležitých cílů,“ vysvětlili dále zástupci UNEP. Módní aktéři by se proto měli mimo jiné zaměřit také na transparentnost a vědecké poznatky.

    Zdroj: WWD, UNEP, Chemycal, Twitter, YouTube

    UNEP zveřejnil příručku pro módní průmysl. Přestaňte propagovat konzum, radí

    Svůj majetek můžete obohatit o vzácné umění. Staňte se spoluvlastníkem a vydělávejte

    S bohatstvím přichází odpovědnost, a to nejen vůči sobě, ale také vašim investicím. Každá volba, kterou jako majetný jedinec učiníte, nese svou cenu a potenciální odměnu. Díky inovativní investiční platformě máte příležitost vstoupit do světa, který byl kdysi vyhrazený jen pro nejvyšší elitu. Otevřete dveře k unikátním dílům, která finančně posílí vaše portfolio a přinesou přitažlivou radost z krásy.

    Proč nikdo nemluví o designérovi Peteru Do? Zachránce domu Helmut Lang se učil od Phoebe Philo

    Peter Do je v módním průmyslu velmi uznávaným jménem. Vystudoval newyorský Fashion Institute a vyhrál prestižní cenu LVMH Graduate Prize. Navíc vdechl život téměř umírající značce Helmut Lang. Tento talentovaný návrhář zvládá řídit dva módní domy najednou – kromě Helmut Lang je také kreativním ředitelem své stejnojmenné značky.

    Svatební přípravy na příští jaro mohou začít. Výběr šatů usnadní 5 trendů

    Módní trendy prostupují každoročně i do světa svateb. Také proto existuje luxusní týden módy určený svatebním šatům, odehrávající se tradičně v New Yorku. Jelikož letošní přehlídky určené pro příští jaro máme za sebou, mohou se nastávající nevěsty začít chystat. Inspirujte se pěti budoucími trendy.

    Na vlně luxusu bez loga. Obohaťte svůj šatník o logo-free kousky, které křičí opravdovým přepychem

    V dnešní době se zdá, že mnoho milovníků vysoké módy dává přednost oděvům s nápaditými logy. Myslí si: "Proč bych to neukázal, když si to mohu dovolit?" Ale to je omyl. Opravdový společenský status nespočívá v logu, nýbrž v cítění pro vkus a eleganci. Pravý milovník módy si váží kvalitních materiálů, pečlivě promyšlené struktury a originálních střihů i barev.