Více
    Redakce

    Přemýšlíte nad kabelkou jako nad investicí? Nejlíp uděláte, když se bude držet tohoto tria –  Hermés, Chanel a Louis Vuitton. Samozřejmě se dá investovat i do jiných, ale tyhle jsou tutovka.

    Co dělá z kabelek takový klenot? Luxusní provedení a kvalita jsou u takových kousků samozřejmostí, co nás ale může hodně potrápit, je jejich nedostatek. Na kabelku můžete v pořadníku čekat celé roky. A právě nedostupnost dělá z kabelek investici. Ceny se každý rok se zvedají, a to v řádech desetitisíců korun.

    Mezi nejoblíbenější investice patří Birkin a Kelly od značky Hermés. Obě kabelky jsou nadčasové a elegantní. To nám ale nebrání v kombinaci s ležérností. S Kelly si Grace, monacká kněžna, zakrývala těhotenské břicho před fotografy a s „Birkinou“ zase cestuje v soukromých tryskáčích Kris Jenner. Ceny těchto klenotů módního světa se pohybují od 200 tisíc do pěti milionů korun.

    Foto: Hermès

    Dalšími úžasnými kousky jsou Chanel kabelky. První je nestárnoucí klasika s číslem 2.55. Tu navrhla sama Gabrielle. Druhá je ikonická Flap Bag, jejíž tvorbu má na svém kontě Karl Lagerfeld. Ceny se pohybují od 100 tisíc do 400 tisíc korun, ale opět – každoročně rostou. 

    Chanelky jsou také ozdobou mnoha celebrit, mohli jsme je vidět třeba na Princezně Dianě nebo na Nicki Minaj. To je krásný příklad nadčasovosti a kombinovatelnosti. Hodí se zkrátka ke každému.

    Foto: Chanel

    Posledním investičním grálem je Louis Vuitton. Tady najdeme více kabelek, do kterých se vyplatí investovat. Určitě se vám budou líbit ty, jejichž autorem je Takashi Murakami, japonský umělec, který kabelky od Vuittona oživuje svými barevnými malbami.

    Foto: Louis Vuitton

    Druhá Vuittonka nese název Neverfull. Její cena za pět let vzrostla o 50 %. Jde prakticky o nezničitelnou kabelku! Probíhají u ní zátěžové zkoušky a skvěle se hodí na jakýkoli business meeting nebo k mamince s kočárkem. Pokud byste chtěli investovat do této, doporučovali bychom moc neotálet. Aktuálně její cena začíná na 60 tisících korunách.

    Foto: Louis Vuitton

    Pro opravdové fajnšmekry jsme se podívali do aukční síně Sotheby’s, jaké zajímavé kabelky tu teď máme k dostání. Nejvíc nás zaujala Hermés Mimosa Crocodile Porosus Birkin 25 Palladium Hardware z roku 2021. Je to sen všech sběratelů umění a luxusních předmětů. Tuhle Birkinu dělá unikátní především materiál, ze kterého je vyrobena – jde o krokodýlí kůži většinou z Asie a Austálie.

    Foto: Hermès

    Díky tomu je poměrně pevná a bytelná. To ovšem jejího majitele nemusí nějak zvlášť zajímat, protože Birkinu si do města jen tak nevezmete, třeba tato stojí totiž 79 000 amerických dolarů. I celebrity by nejspíš tuhle Birkinu jen málokdy vynesly na červený koberec, jedná se o opravdu sběratelský kousek.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Módní doplněk nebo umělecké dílo, do kterého se vyplatí investovat? Otevřete dveře do světa luxusních kabelek

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Přemýšlíte nad kabelkou jako nad investicí? Nejlíp uděláte, když se bude držet tohoto tria –  Hermés, Chanel a Louis Vuitton. Samozřejmě se dá investovat i do jiných, ale tyhle jsou tutovka.

    - Reklama -

    Co dělá z kabelek takový klenot? Luxusní provedení a kvalita jsou u takových kousků samozřejmostí, co nás ale může hodně potrápit, je jejich nedostatek. Na kabelku můžete v pořadníku čekat celé roky. A právě nedostupnost dělá z kabelek investici. Ceny se každý rok se zvedají, a to v řádech desetitisíců korun.

    Mezi nejoblíbenější investice patří Birkin a Kelly od značky Hermés. Obě kabelky jsou nadčasové a elegantní. To nám ale nebrání v kombinaci s ležérností. S Kelly si Grace, monacká kněžna, zakrývala těhotenské břicho před fotografy a s „Birkinou“ zase cestuje v soukromých tryskáčích Kris Jenner. Ceny těchto klenotů módního světa se pohybují od 200 tisíc do pěti milionů korun.

    Foto: Hermès

    - Reklama -

    Dalšími úžasnými kousky jsou Chanel kabelky. První je nestárnoucí klasika s číslem 2.55. Tu navrhla sama Gabrielle. Druhá je ikonická Flap Bag, jejíž tvorbu má na svém kontě Karl Lagerfeld. Ceny se pohybují od 100 tisíc do 400 tisíc korun, ale opět – každoročně rostou. 

    Chanelky jsou také ozdobou mnoha celebrit, mohli jsme je vidět třeba na Princezně Dianě nebo na Nicki Minaj. To je krásný příklad nadčasovosti a kombinovatelnosti. Hodí se zkrátka ke každému.

    Foto: Chanel

    Posledním investičním grálem je Louis Vuitton. Tady najdeme více kabelek, do kterých se vyplatí investovat. Určitě se vám budou líbit ty, jejichž autorem je Takashi Murakami, japonský umělec, který kabelky od Vuittona oživuje svými barevnými malbami.

    Foto: Louis Vuitton

    Druhá Vuittonka nese název Neverfull. Její cena za pět let vzrostla o 50 %. Jde prakticky o nezničitelnou kabelku! Probíhají u ní zátěžové zkoušky a skvěle se hodí na jakýkoli business meeting nebo k mamince s kočárkem. Pokud byste chtěli investovat do této, doporučovali bychom moc neotálet. Aktuálně její cena začíná na 60 tisících korunách.

    Foto: Louis Vuitton

    Pro opravdové fajnšmekry jsme se podívali do aukční síně Sotheby’s, jaké zajímavé kabelky tu teď máme k dostání. Nejvíc nás zaujala Hermés Mimosa Crocodile Porosus Birkin 25 Palladium Hardware z roku 2021. Je to sen všech sběratelů umění a luxusních předmětů. Tuhle Birkinu dělá unikátní především materiál, ze kterého je vyrobena – jde o krokodýlí kůži většinou z Asie a Austálie.

    Foto: Hermès

    Díky tomu je poměrně pevná a bytelná. To ovšem jejího majitele nemusí nějak zvlášť zajímat, protože Birkinu si do města jen tak nevezmete, třeba tato stojí totiž 79 000 amerických dolarů. I celebrity by nejspíš tuhle Birkinu jen málokdy vynesly na červený koberec, jedná se o opravdu sběratelský kousek.

    ― Reklama ―

    Niche baleríny polarizují módní svět. Na podzim vítězí hravá kontroverze

    S podzimem přichází chladnější počasí, které ale stále nechává prostor pro hravé a chic outfity. V přechodném období mezi létem a podzimem využijete v botníku netradiční baleríny, od ikonických "tabis" přes sportovně laděné five finger shoes až po elegantní šněrovací modely. Letošní podzim platí jediné pravidlo. Čím kontroverznější, tím lepší.

    Proenza Schouler má nové vedení. Do čela značky vstoupí Rachel Scott

    Módní svět pohltila další očekávaná změna ve vedení luxusní značky. Otěže Proenza Schouler totiž převezme talentovaná návrhářka a zakladatelka společnosti Diotima, Rachel Scott. První kolekci pro podzim a zimu roku 2026 odhalí příští rok na jaře. Náznaky její práce však bude možné spatřit již na rychle se blížícím Newyorském týdnu módy.

    Něco tomu chybí? Nekompletní outfit zachráníte díky snadným trikům

    Některé dny outfit prostě sedne. V jiné se ale na sebe díváte do zrcadla a marně se snažíte přijít na to, co vaší siluetě chybí. Podle učebnice je všechno správně. Ladí barvy, make-up vypadá čistě a oblečení obepíná správná místa, vám ale v odrazu stejně něco nesedí. Možná vám pomůže jeden ze tří základních tipů, díky kterým tento problém okamžitě zmizí.

    Film Materialists diváky příliš nenadchl. Kritizují povrchnost a neautentičnost

    Film Materialists od režisérky Celine Song konečně dorazil do českých kin. V hlavních rolích září Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Celine Song navazuje na svůj úspěšný debut Past Lives. Film Materialists však u diváků vyvolává spíše rozpaky. Místo avizované romantické komedie přišlo romantické drama. Kritici vytýkají povrchnost postav, neautentičnost milostného trojúhelníku a nevhodně vložený vedlejší děj.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    Krejčovská preciznost v hlavní roli. Phoebe Philo opět servíruje mistrovskou kolekci

    Na podzimní kolekce se vždy čeká s větším napětím než na letní. Collection C od Phoebe Philo tento pocit proměnila v čistou estetickou jistotu. Každý prvek nejnovější kolekce působí jako pečlivě zvolený důkaz toho, že textilní krása nevychází z maximalismu, ale z mistrovského zvládnutí detailu. Linie nového oblečení se pohybují v prostoru, kde se umně potkává ženskost s architektonickou přesností.

    Trend, který konečně vydrží? Fibremaxxing vynesl do výšin vlákninu

    Sociální síť TikTok vytvořila další ze svých nikdy nekončících trendů. Fenomén v podobě #fibremaxxing nabádá k vyšší konzumaci vlákniny. Upozorňuje tak na to, co mnozí výživoví poradci věděli už dávno. Většina populace nekonzumuje dostatek ovoce, zeleniny, luštěnin či semínek. Je možné, že virální hashtag pro jednou jen tak nezmizí?

    Tired Girl dává únavě zelenou. Nabízí autenticitu, či další prchavý trend?

    Tmavé kruhy pod očima, černá linka a jemně růžové rty. Přesně tak vypadá nový populární make-up look s názvem Tired Girl. Inspirací je mu hlavně postava Wednesday Addams, jeho rostoucí oblibu má ale na svědomí také sílící touha po autenticitě. Nabízí "unavený" vzhled úlevu od požadavků společnosti, nebo se jedná o další mikro trend?

    Módní svět otevřel dveře podzimu. Vítá ho pomocí kreativních kampaní

    I když léto nabízí posledních pár prosluněných dní, do dveří se již dere podzim. Potvrdily to rovněž nejnovější kampaně známých značek. Například módní dům Alaïa představil kolekci v kinematografických fotografiích, zatímco Chloé se vrací do bohémských 70. let. Tommy Hilfiger objevuje svět F1 a Antonio Marras putuje domů.

    Uniforma ve službách luxusu. Regimental jackets povládnou podzimu a zimě

    Letošní podzim a zima přináší návrat vojenské estetiky, tentokrát ve zpracování, které osciluje mezi elegancí a teatrálností. Regimental jackets, saka inspirovaná vojenskými uniformami, se objevují napříč kolekcemi Dior, Giorgio Armani, Chloé i Valentino a stávají se symbolem sezóny. Výrazná ramena, zdobené knoflíky a přísná silueta působí jako uniforma do moderního módního boje.

    Módní výstavy ve zlaté éře. Vybírat si můžete napříč metropolemi

    Módní výstavy se staly kulturními událostmi, jež přitahují davy návštěvníků stejně silně jako koncerty či premiéry. Galerie a muzea se proměňují v pomyslná pódia, na nichž oděv získává novou dimenzi a stává se symbolem estetiky, inovace i kulturní identity. Letošní rok potvrzuje, že móda vydobyla pevné místo mezi velkými uměleckými disciplínami a neustále přináší nové fascinující projekty.

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Není modeling jako modeling. Na co si dát pozor před vstupem do agentury?

    Modeling je pro mnoho lidí lákavý svět plný lesku, cestování a tváří na obálkách časopisů. Za blyštivými fotografiemi se ale často skrývá tvrdý byznys, ve kterém se nováčci mohou snadno spálit. Než tedy kývnete na nabídku první agentury, je dobré vědět, co je standard, co už je podezřelé a na jaké detaily se ve smlouvě zaměřit. Správná příprava a informovanost vám mohou ušetřit nejen peníze, ale i nervy a reputaci.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―