Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Jsme svědky fascinujícího fenoménu. Naše touhy překračují naše skutečné potřeby, což není tak těžké. Osobní aspirace, sociální tlaky a marketingové strategie nás k tomu úspěšně tlačí. Chceme to, ale nepotřebujeme to se stalo naprosto běžnou součástí bytí, a ačkoliv všechny ty věci mají do nezbytností pro přežití daleko, žijeme v představě, že se bez toho náš život neobejde.

    - Reklama -

    Ztroskotat na pustém ostrově, pak bychom cokoliv vyměnili za zdroj pitné vody a zapalovač. Jenže nikdo z nás tohle samozřejmě řešit nemusí a to je důvod, proč jsme dobrovolně ochotní pořídit si například ručně šité kožené pouzdro na lízátko od značky Fendi, kabelku od Balenciaga, která imituje nákupní tašky s potiskem ovoce nebo hot trend počůrané kalhoty. To je totiž přesně to poslední, co svět potřeboval. Jenže my můžeme, a proto takové věci chceme.

    Emoční rezonance luxusu

    Zatímco potřeby zahrnují základní prvky nezbytné pro přežití, jako jsou jídlo, voda a úkryt, touhy cílí na luxus a zábavu. Jsou to rozmary, které náš život dělají z nějakého důvodu hezčí. Možná právě pro to vědomí, že si můžeme dovolit úplně zbytečné pouzdro na lízátko za 2000 dolarů.

    Zdroj: Fillico

    - Reklama -

    Představa, že vlastníme něco, co je mimo dosah většiny, nás naplňuje pocitem výjimečnosti a jedinečnosti. A co teprve představa, že vlastníme cosi marnotratného a ještě drahého. Například japonská značka Fillico, která nabízí nejdražší balenou vodu na trhu. Ta voda není až tak unikátní, platíte za obal.

    Proč existuje něco jako cihla od Supreme?

    V září 2016 Supreme představilo kolekci, kde byla nejvíc diskutovaným kouskem obyčejná cihla s vyraženým logem značky. Oni prostě rádi razí své jméno na cokoliv, tak proč ne na cihlu.

    jil sander paper bag
    jil sander paper bag

    Nebo papírová taška od Jil Sander. Vyrobená z vysoce odolného křídového papíru, má prošívané švy, kovová očka a logo. Má proto cenu 290 dolarů? Pro někoho možná, pro jiné je to pořád jen papírová taška na sendvič se šunkou. Jiné fajnšmekry by mohl oslovit bumerang od Chanelu za 1325 dolarů nebo sponka na papír od Prady za 185 dolarů.

    - Reklama -

    Hedonismus krátkodobého potěšení

    Potěcha je cíl. Lidé přirozeně stále hledají nové podněty a vzrušení. A až si na ty nové věci zvykneme, potřebujeme další způsob, jak znovu zažít pocit štěstí. O to víc, když je to naprosto absurdní. Na druhou stranu, cokoliv nepotřebujeme, ale koupíme si to, je drahé. Pak už záleží na osobních preferencích. Já třeba nikdy nepochopím, jak někdo může dát 150 Kč za latté. Přítel zase nikdy nepochopí, proč jsem ochotná zaplatit 200 korun za malý kelímek zmrzliny a ještě si ji spokojeně vychutnat.

    Přepych versus potřeba

    Ta hranice je už dost rozmazaná, protože o všem, co kupujeme, říkáme, že to vážně potřebujeme, ale to nemění nic na tom, že to většinou nepotřebujeme. Nepotřebujeme ani patery džíny stejně tak, jako ručně šitou hloupost na kabelku. Dobře cílené marketingové strategie a vlastně všichni na sociálních sítích navíc posouvají hranice vnímání toho, co je nezbytné.

    Zdroj: Prada

    Byť jde třeba opravdu jen o ten módní výstřelek nebo technologický gadget, který vás někam zařadí. Paradoxně posedlost luxusem a získáváním věcí může vést k opačnému efektu, jímž je nespokojenost a prázdnota.

    Vědomé spotřebitelství, vědomá volba

    Fenomén chceme to, ale nepotřebujeme to odhaluje mnoho nejen o společnosti, ale zvláště o osobních hodnotách. Pak už je otázkou, zda se skutečně chceme zamýšlet nad tím, co nás dlouhodobě činí šťastnými, anebo dáme přednost pudům konzumerismu. Trh s luxusním zbožím je plný zdánlivě nesmyslných předmětů, jejichž přitažlivost je dána především jedinečným designem, hodnotou značky nebo limitovanou edicí a jen tak se toho vzdát nedokážeme.

    Zdroje: Oddee, Svalbardi

    Foto:Freepik

    Chceme to, ale nepotřebujeme to. Pudy konzumerismu jsou silnější

    Miláno přivítalo UNECE Summit. Za cíl si stanovil větší udržitelnost i transparentnost módního průmyslu

    Pomyslné hlavní město severní Itálie patří mezi nejdůležitější módní hot spoty. Dává tedy smysl, že Miláno kromě očekávaných přehlídek přivítalo také Summit UNECE. Jednalo se o konferenci zaměřenou na takzvanou The Sustainability Pledge, tedy síť aktérů, jejíž cíl je vytvořit více transparentní, cirkulární a udržitelný módní průmysl.

    Jak se postarat o pleť po bujarém večírku? Vsaďte na led i černé uhlí

    Léto je obdobím nejen dovolených a vzdušných outfitů, ale i nespočtu festivalů, večírků a oslav. I když jde o velmi zábavné aktivity, vybírají si svou daň. Ať už ve formě bolesti hlavy, nebo oteklého obličeje. Tentokrát se zaměříme právě na pleť, protože ta trpí, kromě vašich jater, v podstatě nejvíce. Nejdůležitější je začít s přípravou včas, tedy před večírkem.

    Quiet luxury dorazil do světa vlasové péče. TikTok uchvátil glass hair trend

    Bezchybný lesk se v posledních měsících probojoval do všech koutů módního i beauty světa. Objevil se v podobě třpytivých flitrů a metalických odlesků, šťavnatých lesků na rty nebo perleťové pleti. Nyní se na sociální síti TikTok vynořil pod názvem glass hair. Beauty nadšenci tak usilují o to, aby jejich hříva odpovídala estetice quiet luxury.

    Trend Tradwife sklízí kritiku na více frontách. Podporuje nerealistické standardy sociálních sítí

    Představa prostého života tradiční manželky zaujala sociální sítě. TikTok zaplnila videa hospodyněk, které se bez námahy starají o děti a pro své pracující manžele vaří vynalézavé recepty. Trend Tradwife ovšem není jen o estetických videích s domácími koláči nebo ručně vyráběným máslem. Oživuje problematický koncept, že žena patří pouze do domácnosti.

    Marc Jacobs představil kolekci pro podzim 2024. Vdechl jí nádech retra i animovaných pohádek

    Ve své nejnovější kolekci pro podzim 2024 se americký návrhář Marc Jacobs zaměřil na jediný cíl. Dle jeho pozvánky se totiž rozhodl návštěvníkům show předat čistou radost. Jeho návrhy inspirované retro érou i animovanými pohádkami pak splnily jeho požadavek na jedničku.

    Opulentní rukávy, romantická krajka i honosné řasení. Seznamte se s klíčovými prvky letních halenek

    Položili jste si někdy otázku, jak v letních outfitech projevit originalitu? Letní počasí nedovoluje vrstvení, ani hrátky s teplejšími materiály, a tvorba trendy looků tak často bývá opravdovým oříškem. Snadno ho však rozlousknete pomocí správné halenky. Ovšem pozor, od vkusu k tragédii to není daleko. Zaměřte se proto hlavně na letošní nadílku maximalistických modelů v bílém a světlém podání.

    Boxerky povýšily na novou úroveň. Staly se módním trendem letošního léta

    Obliba spodního prádla dosáhla nečekaných výšin. Boxerky už totiž dávno nepatří jenom pod kalhoty. Renomované módní domy i celebrity je nominovaly na trend nadcházejících měsíců. Kromě zřejmé lehkosti a pohodlí lákají na svůj uvolněný look, který všem přihlížejícím napovídá, jak nad věcí tohle léto jste.

    Módní novinky v kostce: Kate Spade spolupracuje s Heinz a Paris Hilton propaguje y2k Motorolu

    Nový týden odstartovalo hned několik módních novinek. Americká značka Kate Spade odhalila vtipnou letní kolekci, vytvořenou ve spolupráci s Heinz. Společnost Motorola si zase na propagaci telefonu Razr pozvala ikonickou Paris Hilton. Ralph Lauren zveřejnil datum své podzimní přehlídky a Loewe rozšiřuje své působení v Číně.

    Postavte se za svoji pokožku včas. Jak opravit narušenou kožní bariéru

    Příliš suché nebo vlhké prostředí, znečištění, silné sluníčko nebo přehnaná exfoliace. To vše může vést ke stavu, který vás, ani vaši pokožku nepotěší. Narušení kožní bariéry, tedy vnější vrstvy kůže, může vést k děsivým scénářům. Postarejte se proto o vaši pokožku včas.

    Na pomezí vysokých podpatků a letních pantoflí. Zařaďte do botníku kitten heels

    Ačkoliv si pomyslnou hloubku kitten heels neuvědomujeme, tato obuv si své místo v pomyslném seznamu módních nezbytností drží už od poloviny minulého století. Nosila je tak i ikonická Audrey Hepburn nebo Marilyn Monroe. Decentní druh podpatků s sebou totiž přináší viditelnou lehkost, jemnost a nenucenou eleganci.

    Haute couture týden módy v Paříži skončil. Oslnil Jean Paul Gaultier i méně věhlasné značky

    V pátek ráno se Pařížané probudili do nezvyklého klidu. Předešlý večer totiž s přehlídkou ArdAzAei skončil i očekávaný haute couture týden módy. Zanechal však po sobě vzpomínky na oslňující přehlídky uplynulých dní. Patří mezi ně nejen show slavného módního domu Jean Paul Gaultier, ale také méně známých značek.

    Ochutnejte skrytou stránku Lisabonu. Malebné uličky schovávají undergroundové čínské restaurace

    Při pomyšlení na hlavní město Portugalska se většině z nás začnou sbíhat sliny na vyhlášené koláčky pasteis de nata nebo tradičně připravenou rybu bacalhau. Málo kdo totiž ví, že romantické kopcovité ulice Lisabonu ukrývají i o něco méně známý gastronomický zážitek. Seznamte se s underground čínskými restauracemi.

    Kronika výjimečnosti a sofistikované avantgardy. Dries Van Noten letos opouští svůj módní dům

    Dries Van Noten je jméno, které v módním průmyslu rezonuje s barevnou elegancí, originalitou a typickou belgickou avantgardou. Designér, narozený v Antverpách, pochází z rodiny s dlouhou tradicí v textilním průmyslu. Již od útlého věku byl obklopen látkami, vzory a krejčovstvím, což nepochybně ovlivnilo i jeho budoucí kariéru. Letos se však rozhodl svou kariéru ukončit a předat žezlo mladším talentům.

    Méně znamená více. Dovolená v tiny house láká na vysněný klid v přírodě

    S každým létem se pojí také dilema ohledně toho, kam tentokrát vyrazit za vytouženým odpočinkem. Písečné pláže se hned z kraje letních měsíců začínají plnit a ceny hotelů v tradičních destinacích zase nebezpečně stoupat. Pokud toužíte po opravdovém klidu, vyzkoušejte o něco více netradiční relax. Vyrazte do tiny house uprostřed přírody, kde vás čeká pouze společnost vás samotných.

    Rozlučte se s poškozenými vlasy. Vlnitý účes snadno vytvoříte i bez použití tepla

    Zahoďte starosti za hlavu, vysněné lokny totiž zvládnete vytvořit i bez kulmy. Návody, jak vytvořit vlny bez tepla, nasbíraly na TikToku za poslední rok více než 375 milionů zhlédnutí a vyhledávání. Podle všeho vám kudrny na hlavě vykouzlí i ponožky, pásek od županu nebo scrunchies. Přinášíme vám přehled nejspolehlivějších stylingových metod bez použití tepla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―