Módní dům Bottega Veneta oznámil nový projekt. Založil totiž novou akademii, jejímž cílem bude podpora rozvoje uměleckého řemesla. Zaměří se mimo jiné na předávání znalostí a schopností spojených s tvorbou luxusních kabelek. Kurzy a workshopy pak budou dostupné nejen novým studentům, ale také stávajícím zaměstnancům.
Milovníci řemeslného umění se mohou radovat. Italská značka Bottega Veneta totiž založila novou luxusní akademii. Fungovat bude mezi ateliérem v Montebello Vicentino a tím umístěným v Povolaro Dueville. Stávajícím i novým zaměstnancům a externím studentům nabídne možnost naučit se tradičnímu módnímu řemeslu. „Výjimečnou kreativitu a dědictví našeho regionu považujeme v naší společnosti za zásadní,“ vysvětlil ředitel Bottega Veneta Leo Rongone.
„S novou akademií ale posuneme náš kolektivní étos na novou úroveň. Postavíme ho na naši bohaté minulosti sdílení schopností a inovací,“ dodal. Nová akademie ponese latinský název Labor et Ingenium, tedy řemeslo a kreativita. Každý rok přijme 50 studentů, kterým zároveň zaručí možnost stát se budoucím zaměstnancem značky. Společnost tím navazuje na svoji tradici „bottega“, znamenající v překladu dílna.
Further committing to supporting and developing artisanal craftsmanship, Bottega Veneta is launching the Accademia Labor et Ingenium — or craft and creativity in Latin — two words seen on the company’s original crest. https://t.co/wShcxS6g6M
— WWD (@wwd) October 16, 2023
Bude se proto snažit zachytit starodávnou tradici předávání schopností z generace na generaci. O významnou událost se jedná také kvůli tomu, že luxusní značka svá „tajemství“ moc často nepředává. Její první spoluprací pak bude sedmi týdenní partnerství s Univerzitou Iuav di Venezia. Zaměří se především na výrobu a design kabelek a dalších produktů. Studenti tak dostanou možnost vyzkoušet si tvorbu různých slavných modelů.
Luxusní akademii nabídla Bottega Veneta už v minulosti. Věnovala se koženým produktům
„Jako mladý učeň u Bottega Veneta jsem se naučil odbornosti, vášni a preciznosti od těch nejvíce zkušených umělců,“ popsal například svou zkušenost jeden ze stálých zaměstnanců firmy. Dodal také, že považuje za poctu předat takové schopnosti novým učňům. Tradici slavné značky se věnoval také film Craft in Motion, který vyšel letos v dubnu. Představil především výrobu kabelek jako Cabat, Kalimero nebo Sardine.
Známá módní společnost přitom různé kurzy nabízela už dříve. Například v roce 2021 otevřela akademii zaměřenou na kožené výrobky. Předala proto učňům také techniku proplétání kůže, kterou jsou známé její nejvíce ikonické doplňky. Ve stejném roce zažila značka ještě jinou důležitou událost. Od té doby ji totiž vede kreativní ředitel Matthieu Blazy. V pozici nahradil návrháře Daniel Lee, který v současnosti působí u Burberry.
Zdroj: WWD, Galleria Cavour, Sevens, X, YouTube