Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Ve své kampani pro letošní jarní kolekci se návrhářka Stella McCartney rozhodla spolupracovat s herečkou Madelyn Cline. Obě totiž pojí veganství i láska ke zvířatům. Fotografie představující nejnovější kousky proto zachycují mladou celebritu ve stáji i na pastvinách mezi králíčky, krávami nebo kozami.

    Letošní jarní kolekce návrhářky Stelly McCartney je dosud její nejudržitelnější. Některé z luxusních kousků jsou totiž vyrobené z regenerační bavlny. Takový materiál podporuje biodiverzitu, vylepšuje zdraví půdy a napomáhá boji s klimatickou změnou. Ready-to-wear kolekce rovněž obsahuje na 91 procent „conscious“ materiálů, tedy těch šetrných k životnímu prostředí. Pro svoji novou kampaň by si proto McCartney nemohla vybrat lepší prostředí.

    Zasadit se ji totiž rozhodla do veganského zvířecího útulku v Santa Clarita v Kalifornii s názvem The Gentle Barn. Udržitelnost jejích návrhů tak vynikne na pozadí stájí nebo zelených pastvin. Outfity navíc představila herečka a milovnice zvířat Madelyn Cline, známá například z filmu Glass Onion a seriálu Outer Banks. „Fotky mají zdůraznit základní víru v to, že jsou si všechny bytosti rovné a ukazují, jak milovat zvířata trpící dopady módního průmyslu,“ vysvětlila značka.

    Jednotlivé fotografie pak znázorňují herečku objímající králíčky, krávy nebo kůzlátka. Zvířecí útulek se totiž stará o více než 170 zvířat, která by jinak nenašla domov. Patří mezi ně koně, prasata, ovce, slepice, lamy, emu, kočky, psi, krávy i různí ptáci. „Apeluji na všechny lidi, aby se už dnes přidali k mé misi, abychom zítra mohli začít ochraňovat naši matku Zemi,“ vzkázala návrhářka známá svou láskou k přírodě i zvířatům. Její návrhy proto nikdy neobsahují kůží, peří, ani kožešinu.

    Změnťe historii. Přestante jíst maso a nezabíjejte zvířata pro módu, apeluje návhrářka

    Hererčka Madelyn Cline tak na fotografiích i videích vytvořených ke kampani pobíhá po pastvinách v krystaly posetém topu nebo kalhotách. Oblékla ale také šaty s průstřihy nebo lehké topy zkombinované s asymetrickými sukněmi. Na pozadí stájí zazářily také kalhoty, vesty a saténové šaty v kanárkově žluté barvě. „Strávili jsme den milováním zvířat, jejich krmením a poznáváním. Všichni jsme spojení a tato kolekce oslavuje harmonický vztah mezi módou, zvířaty a Zemí,“ popsala své dojmy Cline.

    Všechny zmíněné aspekty kampaně pak podporují její hlavní message: Změňte historii. Motto je inspirované prací japonské umělkyně Yoshitomo Nara. Ta rovněž fotografie a videa doplnila o punkové ilustrace a nápisy. Některá její prohlášení ztvárnila McCartney také na samotných kouscích jarních kolekce. „Pokud chceme změnit historii a zachránit naši planetu pro budoucí generace, musíme jednat. To znamená přestat jíst maso a zabíjet zvířata pro módu,“ zdůraznila návrhářka.

    Zdroj: WWD, Stella McCartney Official, Fashion Week Daily, Instagram, Twitter

    Změňte historii, vyzývá Stella McCartney ve své nové kampani plné zvířat

    Šperkovnice jako výstava maximalistických objektů. Úpadek tichého luxusu potvrzuje Simone Rocha i Jil Sander

    Pokud řešíte otázku šperků na léto, máme pro vás odpověď. Světoví designéři se shodli na letní absenci tichého luxusu. Nejen v oblasti ready-to-wear, ale i v přihrádce se šperky. Maximalismus se nás bude držet několik sezón, nemusíte se tedy obávat přemrštěných investic. V kurzu jsou navíc alternativní materiály, jaké předvedla například Simone Rocha.

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.