Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Současná ekonomická situace se kvůli stagnující poptávce v Číně příliš nelepší. Některým značkám se ovšem podařilo nad nepřejícími podmínkami vyhrát. Růst tak v uplynulém čtvrtletí zaznamenala módní skupina Prada i německá společnost Adidas. O část prodejů ovšem v posledních třech měsících přišel Moncler.

    S nepříznivou ekonomickou situací bojuje i Moncler. Pokles příjmů nečekal

    Luxusní společnosti v uplynulých měsících bojují s nepříliš veselými ekonomickými vyhlídkami. Jejich prodeje stagnují především v Číně, a to kvůli tamní nízké poptávce i trvající nezaměstnanosti. Na problém narazila v uplynulém čtvrtletí i italská značka Moncler, jejíž příjmy klesly o tři procenta. Propadly se tak o více, než analytici očekávali a dosáhly na 635,5 milionu eur.

    Růst naopak zaznamenal Adidas. Definitivně se ovšem rozloučí s Yeezy

    Mezi šťastlivce, kterým se podařilo nad nelehkými ekonomickými podmínkami zvítězit, patří například německá značka Adidas. V uplynulém čtvrtletí totiž zaznamenala růst o 10 procent. Kromě toho ale dosáhla také dalšího úspěchu, a to oficiálního vyrovnání s rapperem Ye, dříve známým jako Kayne West. Spolupráci s ním přitom kvůli jeho kontroverzím ukončila už v roce 2022.

    Kolekce Yeezy ovšem pro značku představovala značný přínos. Odvolání partnerství se proto na jejích výsledcích zřejmě podepíše. Pouze v posledních třech měsících vydělaly zbytky kolekce Adidas na 200 milionů eur. Prodej však značka hodlá ukončit koncem letošního roku. Ředitel Adidas Bjørn Gulden pak popsal, že při vyjednávání panovaly mezi oběma stranami značné tenze.

    Prada předhání svou konkurenci. Úspěch slaví především díky Miu Miu

    Pravidelný index firmy Lyst označil nedávno italskou společnost Miu Miu za nejvíce hot brand současnosti. Její starší sestra Prada se zase umístila hned na třetím místě luxusního žebříčku. Skupina Prada, sdružující oba módní domy, tak slaví úspěch, a to navzdory již popsané ekonomické situaci. Od července do září navíc její prodeje vzrostly o 18 procent. Děkovat za to může především Miu Miu.

    Populární značka se totiž těší trvající oblibě především u generace Z. Ta si v uplynulých měsících zamilovala především její kašmírové svetry, ale i kabelku Arcadie. Není tedy divu, že se prodeje společnosti ve třetím čtvrtletí více než zdvojnásobily. Zdá se tedy, že trendy estetika Miu Miu girl nezůstane minulostí. Kousky italské společnosti si navíc získaly i pánskou část módních nadšenců.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Prada

    Značky Prada i Adidas vyhrály nad nepřející ekonomikou. Moncler však ztrácí prodeje

    ― Reklama ―

    Současná ekonomická situace se kvůli stagnující poptávce v Číně příliš nelepší. Některým značkám se ovšem podařilo nad nepřejícími podmínkami vyhrát. Růst tak v uplynulém čtvrtletí zaznamenala módní skupina Prada i německá společnost Adidas. O část prodejů ovšem v posledních třech měsících přišel Moncler.

    S nepříznivou ekonomickou situací bojuje i Moncler. Pokles příjmů nečekal

    Luxusní společnosti v uplynulých měsících bojují s nepříliš veselými ekonomickými vyhlídkami. Jejich prodeje stagnují především v Číně, a to kvůli tamní nízké poptávce i trvající nezaměstnanosti. Na problém narazila v uplynulém čtvrtletí i italská značka Moncler, jejíž příjmy klesly o tři procenta. Propadly se tak o více, než analytici očekávali a dosáhly na 635,5 milionu eur.

    Růst naopak zaznamenal Adidas. Definitivně se ovšem rozloučí s Yeezy

    Mezi šťastlivce, kterým se podařilo nad nelehkými ekonomickými podmínkami zvítězit, patří například německá značka Adidas. V uplynulém čtvrtletí totiž zaznamenala růst o 10 procent. Kromě toho ale dosáhla také dalšího úspěchu, a to oficiálního vyrovnání s rapperem Ye, dříve známým jako Kayne West. Spolupráci s ním přitom kvůli jeho kontroverzím ukončila už v roce 2022.

    Kolekce Yeezy ovšem pro značku představovala značný přínos. Odvolání partnerství se proto na jejích výsledcích zřejmě podepíše. Pouze v posledních třech měsících vydělaly zbytky kolekce Adidas na 200 milionů eur. Prodej však značka hodlá ukončit koncem letošního roku. Ředitel Adidas Bjørn Gulden pak popsal, že při vyjednávání panovaly mezi oběma stranami značné tenze.

    Prada předhání svou konkurenci. Úspěch slaví především díky Miu Miu

    Pravidelný index firmy Lyst označil nedávno italskou společnost Miu Miu za nejvíce hot brand současnosti. Její starší sestra Prada se zase umístila hned na třetím místě luxusního žebříčku. Skupina Prada, sdružující oba módní domy, tak slaví úspěch, a to navzdory již popsané ekonomické situaci. Od července do září navíc její prodeje vzrostly o 18 procent. Děkovat za to může především Miu Miu.

    Populární značka se totiž těší trvající oblibě především u generace Z. Ta si v uplynulých měsících zamilovala především její kašmírové svetry, ale i kabelku Arcadie. Není tedy divu, že se prodeje společnosti ve třetím čtvrtletí více než zdvojnásobily. Zdá se tedy, že trendy estetika Miu Miu girl nezůstane minulostí. Kousky italské společnosti si navíc získaly i pánskou část módních nadšenců.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―