Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ač často nepříjemným způsobem, rozvod patří do života nemalého procenta lidí. Naštěstí se v posledních letech nejedná o takové stigma, jako tomu bylo v minulém století. Trend je nyní přesně opačný. Nejen, že se rozvody dějí, dokonce se plánují dopředu. Vyvstává tak zcela nová otázka, a to, jestli ke vztahům obecně nemáme poněkud laxní přístup.

    Rozvody již nejsou zapovězeným úkonem. Důkazem jsou mnohem častější „gray divorces“, tedy rozvody týkající se lidí starších 50 let. Jejich počet se v USA mezi lety 1996 a 2010 dokonce zdvojnásobil. Až třetina rozvodů se tak odehrává ve věkové kategorii manželů nad padesátkou. Na tom není nic zvláštního, ovšem dle nového trendu by to mělo být součástí vašeho životního plánu roky dopředu.

    Rozvod není ostuda. Schovávat se za trend v touze po spasení už trochu ano

    Proti rozvodům v pozdějším věku nemůže nikdo nic namítat. Samo o sobě je běžné, že se dospělí lidé rozhodnou rozdělit své cesty. Člověk má mít možnost rozvést se bez ohledu na majetek, společné koníčky či přátele. Především ženy napříč sociálními sítěmi ale přišly s poněkud zarážející myšlenkou. Už ve 30 až 40 letech jednoduše počítají s rozvodem v následující dekádě.

    Jako hlavní důvod uvádí, že už nyní, sotva daly sbohem dvojce na začátku svého věku, cítí tlak na svoji roli ve vztahu. Musí doma oddřít péči o děti i starost o domácnost, vydělávají víc než druhá polovička, doma je nikdo neposlouchá a společné zájmy a trávený čas jsou dávnou minulostí. Jejich vidina je proto rozvod po padesátce a tahle myšlenka je z podivuhodného důvodu uklidňuje.

    Léčení traumat z dětství? Spíš berlička v lehkovážně zvolené situaci

    Částečným vzorcem může být životní cesta generace X, tedy lidí narozených mezi lety 1965 a 1980. Ta je totiž z dětství zvyklá vše vydržet a od rodičů i známých pravděpodobně slýchala slova „rozvod“ a „prohra“ jako synonyma. Až nyní se učí stát si za svým a s tím se pojí i volba tvořit si život dle vlastních preferencí. Plánovaný rozvod je pro ně proto jakýmsi symbolem svobody.

    Otázkou zůstává, zda celý tento aktuálně populární systém není pouhou berličkou. Ve skutečnosti se totiž „plánovači“ neučí stát si za svým názorem a rozvést se v důsledku své nespokojenosti, ale schovávají se za trend. Tvrdí, jak jsou díky tomuto kroku vyspělí, ovšem kdyby tomu tak bylo, nerozvedli by se hned při zjištění, že jim aktuální soužití nevyhovuje, bez ohledu na jejich věk?

    Zdroj: Unsplash

    Trendy koncept tak působí jako „morální“ náhražka nevyhnutelného. Jako velká spousta trendů, i plánování rozvodu má jen uživatele ukonejšit, že ve své pokřivené bublině nejsou sami. Vzájemně se poplácají po rameni a označí za bojovníky. Místo toho by stačilo rozmyslet si, s jakým člověkem se plánuji usadit. Protože spolu se svatbou plánovat i rozvod, ačkoliv návyky partnera už teď nemohu vystát, se jeví jako mrhání časem a energií. A taky penězi.

    @jasontartick

    Grey divorce??

    ♬ original sound – Jason Tartick

    Zdroje: Instagram, Air Mail, AARP, Vox, Time, TikTok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Už máte rozvod na to do listu? Trend nabádá k jeho plánování roky dopředu

    ― Reklama ―

    Ač často nepříjemným způsobem, rozvod patří do života nemalého procenta lidí. Naštěstí se v posledních letech nejedná o takové stigma, jako tomu bylo v minulém století. Trend je nyní přesně opačný. Nejen, že se rozvody dějí, dokonce se plánují dopředu. Vyvstává tak zcela nová otázka, a to, jestli ke vztahům obecně nemáme poněkud laxní přístup.

    Rozvody již nejsou zapovězeným úkonem. Důkazem jsou mnohem častější „gray divorces“, tedy rozvody týkající se lidí starších 50 let. Jejich počet se v USA mezi lety 1996 a 2010 dokonce zdvojnásobil. Až třetina rozvodů se tak odehrává ve věkové kategorii manželů nad padesátkou. Na tom není nic zvláštního, ovšem dle nového trendu by to mělo být součástí vašeho životního plánu roky dopředu.

    Rozvod není ostuda. Schovávat se za trend v touze po spasení už trochu ano

    Proti rozvodům v pozdějším věku nemůže nikdo nic namítat. Samo o sobě je běžné, že se dospělí lidé rozhodnou rozdělit své cesty. Člověk má mít možnost rozvést se bez ohledu na majetek, společné koníčky či přátele. Především ženy napříč sociálními sítěmi ale přišly s poněkud zarážející myšlenkou. Už ve 30 až 40 letech jednoduše počítají s rozvodem v následující dekádě.

    Jako hlavní důvod uvádí, že už nyní, sotva daly sbohem dvojce na začátku svého věku, cítí tlak na svoji roli ve vztahu. Musí doma oddřít péči o děti i starost o domácnost, vydělávají víc než druhá polovička, doma je nikdo neposlouchá a společné zájmy a trávený čas jsou dávnou minulostí. Jejich vidina je proto rozvod po padesátce a tahle myšlenka je z podivuhodného důvodu uklidňuje.

    Léčení traumat z dětství? Spíš berlička v lehkovážně zvolené situaci

    Částečným vzorcem může být životní cesta generace X, tedy lidí narozených mezi lety 1965 a 1980. Ta je totiž z dětství zvyklá vše vydržet a od rodičů i známých pravděpodobně slýchala slova „rozvod“ a „prohra“ jako synonyma. Až nyní se učí stát si za svým a s tím se pojí i volba tvořit si život dle vlastních preferencí. Plánovaný rozvod je pro ně proto jakýmsi symbolem svobody.

    Otázkou zůstává, zda celý tento aktuálně populární systém není pouhou berličkou. Ve skutečnosti se totiž „plánovači“ neučí stát si za svým názorem a rozvést se v důsledku své nespokojenosti, ale schovávají se za trend. Tvrdí, jak jsou díky tomuto kroku vyspělí, ovšem kdyby tomu tak bylo, nerozvedli by se hned při zjištění, že jim aktuální soužití nevyhovuje, bez ohledu na jejich věk?

    Zdroj: Unsplash

    Trendy koncept tak působí jako „morální“ náhražka nevyhnutelného. Jako velká spousta trendů, i plánování rozvodu má jen uživatele ukonejšit, že ve své pokřivené bublině nejsou sami. Vzájemně se poplácají po rameni a označí za bojovníky. Místo toho by stačilo rozmyslet si, s jakým člověkem se plánuji usadit. Protože spolu se svatbou plánovat i rozvod, ačkoliv návyky partnera už teď nemohu vystát, se jeví jako mrhání časem a energií. A taky penězi.

    @jasontartick

    Grey divorce??

    ♬ original sound – Jason Tartick

    Zdroje: Instagram, Air Mail, AARP, Vox, Time, TikTok

    ― Reklama ―

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Generace Z propadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z běžných self-care pomocníků se v očích generace Z stává speciální sběratelský předmět. Ať už díky rozlišným značkám, nespočtu vůní měnících se s každou sezónou, nebo limitovaným edicím, klasický peeling přitahuje v koupelně čím dál větší pozornost. Stal se z něj drobný záblesk světa luxusu, který nabízí okamžité uspokojení a komercí podpořený pocit sebelásky.

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    Chanel obléká rappera. Novým ambasadorem značky je A$AP Rocky

    Herečka Margaret Qualley a rapper A$AP Rocky čeká hvězdná svatba. Alespoň v alternativním vesmíru Chanel. Módní dům odhalil krátké video z dílny režiséra Michela Gondry, v němž slavného hudebníka představuje jako svého nejnovějšího ambasadora. Zároveň se jedná o teaser k chystané show s názvem Métiers d’Art, kterou v úterý 2. prosince přivítá New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Oba velikáni formují budoucnost luxusu

    LVMH i Kering vstupují do nové etapy růstu. Skupiny formující tvář globálního luxusu posouvají portfolia směrem k budoucnosti. LVMH sází na čerstvé talenty a řemeslné mistrovství. Kering buduje investiční jednotku, jež mapuje značky, technologie i subkulturní směry. Oba giganti sledují proměnu zákazníka a reagují s vizí přesahující hranice tradičního luxusu.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―