Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ač často nepříjemným způsobem, rozvod patří do života nemalého procenta lidí. Naštěstí se v posledních letech nejedná o takové stigma, jako tomu bylo v minulém století. Trend je nyní přesně opačný. Nejen, že se rozvody dějí, dokonce se plánují dopředu. Vyvstává tak zcela nová otázka, a to, jestli ke vztahům obecně nemáme poněkud laxní přístup.

    Rozvody již nejsou zapovězeným úkonem. Důkazem jsou mnohem častější „gray divorces“, tedy rozvody týkající se lidí starších 50 let. Jejich počet se v USA mezi lety 1996 a 2010 dokonce zdvojnásobil. Až třetina rozvodů se tak odehrává ve věkové kategorii manželů nad padesátkou. Na tom není nic zvláštního, ovšem dle nového trendu by to mělo být součástí vašeho životního plánu roky dopředu.

    Rozvod není ostuda. Schovávat se za trend v touze po spasení už trochu ano

    Proti rozvodům v pozdějším věku nemůže nikdo nic namítat. Samo o sobě je běžné, že se dospělí lidé rozhodnou rozdělit své cesty. Člověk má mít možnost rozvést se bez ohledu na majetek, společné koníčky či přátele. Především ženy napříč sociálními sítěmi ale přišly s poněkud zarážející myšlenkou. Už ve 30 až 40 letech jednoduše počítají s rozvodem v následující dekádě.

    Jako hlavní důvod uvádí, že už nyní, sotva daly sbohem dvojce na začátku svého věku, cítí tlak na svoji roli ve vztahu. Musí doma oddřít péči o děti i starost o domácnost, vydělávají víc než druhá polovička, doma je nikdo neposlouchá a společné zájmy a trávený čas jsou dávnou minulostí. Jejich vidina je proto rozvod po padesátce a tahle myšlenka je z podivuhodného důvodu uklidňuje.

    Léčení traumat z dětství? Spíš berlička v lehkovážně zvolené situaci

    Částečným vzorcem může být životní cesta generace X, tedy lidí narozených mezi lety 1965 a 1980. Ta je totiž z dětství zvyklá vše vydržet a od rodičů i známých pravděpodobně slýchala slova „rozvod“ a „prohra“ jako synonyma. Až nyní se učí stát si za svým a s tím se pojí i volba tvořit si život dle vlastních preferencí. Plánovaný rozvod je pro ně proto jakýmsi symbolem svobody.

    Otázkou zůstává, zda celý tento aktuálně populární systém není pouhou berličkou. Ve skutečnosti se totiž „plánovači“ neučí stát si za svým názorem a rozvést se v důsledku své nespokojenosti, ale schovávají se za trend. Tvrdí, jak jsou díky tomuto kroku vyspělí, ovšem kdyby tomu tak bylo, nerozvedli by se hned při zjištění, že jim aktuální soužití nevyhovuje, bez ohledu na jejich věk?

    Zdroj: Unsplash

    Trendy koncept tak působí jako „morální“ náhražka nevyhnutelného. Jako velká spousta trendů, i plánování rozvodu má jen uživatele ukonejšit, že ve své pokřivené bublině nejsou sami. Vzájemně se poplácají po rameni a označí za bojovníky. Místo toho by stačilo rozmyslet si, s jakým člověkem se plánuji usadit. Protože spolu se svatbou plánovat i rozvod, ačkoliv návyky partnera už teď nemohu vystát, se jeví jako mrhání časem a energií. A taky penězi.

    @jasontartick

    Grey divorce??

    ♬ original sound – Jason Tartick

    Zdroje: Instagram, Air Mail, AARP, Vox, Time, TikTok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.cz/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    ― Reklama ―

    Už máte rozvod na to do listu? Trend nabádá k jeho plánování roky dopředu

    Ač často nepříjemným způsobem, rozvod patří do života nemalého procenta lidí. Naštěstí se v posledních letech nejedná o takové stigma, jako tomu bylo v minulém století. Trend je nyní přesně opačný. Nejen, že se rozvody dějí, dokonce se plánují dopředu. Vyvstává tak zcela nová otázka, a to, jestli ke vztahům obecně nemáme poněkud laxní přístup.

    - Reklama -

    Rozvody již nejsou zapovězeným úkonem. Důkazem jsou mnohem častější „gray divorces“, tedy rozvody týkající se lidí starších 50 let. Jejich počet se v USA mezi lety 1996 a 2010 dokonce zdvojnásobil. Až třetina rozvodů se tak odehrává ve věkové kategorii manželů nad padesátkou. Na tom není nic zvláštního, ovšem dle nového trendu by to mělo být součástí vašeho životního plánu roky dopředu.

    Rozvod není ostuda. Schovávat se za trend v touze po spasení už trochu ano

    Proti rozvodům v pozdějším věku nemůže nikdo nic namítat. Samo o sobě je běžné, že se dospělí lidé rozhodnou rozdělit své cesty. Člověk má mít možnost rozvést se bez ohledu na majetek, společné koníčky či přátele. Především ženy napříč sociálními sítěmi ale přišly s poněkud zarážející myšlenkou. Už ve 30 až 40 letech jednoduše počítají s rozvodem v následující dekádě.

    Jako hlavní důvod uvádí, že už nyní, sotva daly sbohem dvojce na začátku svého věku, cítí tlak na svoji roli ve vztahu. Musí doma oddřít péči o děti i starost o domácnost, vydělávají víc než druhá polovička, doma je nikdo neposlouchá a společné zájmy a trávený čas jsou dávnou minulostí. Jejich vidina je proto rozvod po padesátce a tahle myšlenka je z podivuhodného důvodu uklidňuje.

    - Reklama -

    Léčení traumat z dětství? Spíš berlička v lehkovážně zvolené situaci

    Částečným vzorcem může být životní cesta generace X, tedy lidí narozených mezi lety 1965 a 1980. Ta je totiž z dětství zvyklá vše vydržet a od rodičů i známých pravděpodobně slýchala slova „rozvod“ a „prohra“ jako synonyma. Až nyní se učí stát si za svým a s tím se pojí i volba tvořit si život dle vlastních preferencí. Plánovaný rozvod je pro ně proto jakýmsi symbolem svobody.

    Otázkou zůstává, zda celý tento aktuálně populární systém není pouhou berličkou. Ve skutečnosti se totiž „plánovači“ neučí stát si za svým názorem a rozvést se v důsledku své nespokojenosti, ale schovávají se za trend. Tvrdí, jak jsou díky tomuto kroku vyspělí, ovšem kdyby tomu tak bylo, nerozvedli by se hned při zjištění, že jim aktuální soužití nevyhovuje, bez ohledu na jejich věk?

    Zdroj: Unsplash

    Trendy koncept tak působí jako „morální“ náhražka nevyhnutelného. Jako velká spousta trendů, i plánování rozvodu má jen uživatele ukonejšit, že ve své pokřivené bublině nejsou sami. Vzájemně se poplácají po rameni a označí za bojovníky. Místo toho by stačilo rozmyslet si, s jakým člověkem se plánuji usadit. Protože spolu se svatbou plánovat i rozvod, ačkoliv návyky partnera už teď nemohu vystát, se jeví jako mrhání časem a energií. A taky penězi.

    @jasontartick

    Grey divorce??

    ♬ original sound – Jason Tartick

    Zdroje: Instagram, Air Mail, AARP, Vox, Time, TikTok

    ― Reklama ―

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Generace Alpha má svou skin care. Stojí za ní poradci Rhode a třináctiletá slečna

    Generace Alpha pomalu roste. Důkazem je trh, který neúprosně začíná cílit na zákazníky narozené roku 2013 a později. Skin care brandy nezahálí a již v říjnu se objeví čerstvý hráč. Yes Day vytvořila třináctiletá Coco Granderson a míří vysoko. Není divu, za vývojem produktů stojí externí poradce pro populární značku Rhode, založenou Hailey Bieber.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―