Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Móda jako odvětví a společenské zrcadlo má velmi zajímavé tendence z hlediska trendů, ovšem když se podíváme na jakékoliv období, styl francouzských žen má vždy okouzlující a atemporální kvalitu. Neúprosný zub času jej netrápí a vždy bude inspirací a způsobem, jak co nejlépe obohatit svůj osobní vkus. Ptáme se, jak to ty Pařížanky dělají? A možná jsme našli odpověď.

    C’est iconique!

    Nejjednodušší způsob pro adaptaci svého šatníku na kousek nonšalantní elegance je inspirovat se osobnostmi minulosti a současnosti. Významnou definici pro francouzský styl stanovila zvláště v první polovině 20. století svérázná Coco Chanel. V druhé polovině pak udávaly směr například Brigitte Bardot, Françoise Hardy, Catherine Devenue, Loulou de la Falaise nebo Jane Birkin a Grace Kelly, které sice nebyly rodilými Francouzkami, ale přesto se staly nezapomenutelnou součástí tamní popkultury. V nynější době na sociálních sítích možno najít mnoho žen ztělesňujících to pravé tajemství ukryté v srdci Paříže. Za povšimnutí stojí Camille Rowe, Franziska Nazarenus, Jeanne Damas nebo Chloe Lecareux a jejich moderní kreativní perspektiva.

    Topy pro běžný den

    Přes den není nutné nic komplikovat, stačí zkombinovat pár denimových kalhot s decentním topem. Impozantní výběr má pařížská značka Sandro nebo MaisonCléo, která k ruční výrobě používá zbytky látek od couture domů a továren a každý kousek je vyroben na zakázku.

    Zdroj: MaisonCléo

    Džíny jsou sázkou na jistotu

    Denim v tradičních odstínech černé, modré a šedé je zárukou pohodlného a každodenního chic outfitu. Klasikou je Levi’s, ale dobrou selekci má i Acne Studios.

    Zdroj: Acne Studios

    Sandálky pro městský shon i večerní párty

    Komu jinému důvěřovat s výběrem bot než Yves Saint Laurent? Pro tzv. městskou turistiku jsou ideální kožené sandály Le Maillon, na večer pak kultovní Opyum nebo model s metalickou stříbrnou špičkou.

    Zdroj: Yves Saint Laurent

    Saténový sen

    Pravý satén neodmyslitelně patří ke smyslnému crème de la crème pařížského půvabu. Ten nejjemnější dotek ucítíte díky šatům od newyorské značky Orseund Iris. Na výběr jsou maxi, mini i ty na ramínka.

    Zdroj: Orseund Iris

    Kočičí oči na závěr

    Zásada klasického francouzského stylu rozhodně zní méně je více, proto je třeba taktizovat i při výběru doplňků. Jedním z nejlepších společníků mohou být sluneční brýle ve stylu “ Cat Eye“. Jejich tvar nepostrádá sofistikovanost, ty své najdete například u Celine.

    Zdroj: Celine

    Zdroje: L’Officiel, Who What Wear, Instagram, MaisonCléo

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Trendy přicházejí a odcházejí, ale pařížský chic zůstává

    ― Reklama ―

    Móda jako odvětví a společenské zrcadlo má velmi zajímavé tendence z hlediska trendů, ovšem když se podíváme na jakékoliv období, styl francouzských žen má vždy okouzlující a atemporální kvalitu. Neúprosný zub času jej netrápí a vždy bude inspirací a způsobem, jak co nejlépe obohatit svůj osobní vkus. Ptáme se, jak to ty Pařížanky dělají? A možná jsme našli odpověď.

    C’est iconique!

    Nejjednodušší způsob pro adaptaci svého šatníku na kousek nonšalantní elegance je inspirovat se osobnostmi minulosti a současnosti. Významnou definici pro francouzský styl stanovila zvláště v první polovině 20. století svérázná Coco Chanel. V druhé polovině pak udávaly směr například Brigitte Bardot, Françoise Hardy, Catherine Devenue, Loulou de la Falaise nebo Jane Birkin a Grace Kelly, které sice nebyly rodilými Francouzkami, ale přesto se staly nezapomenutelnou součástí tamní popkultury. V nynější době na sociálních sítích možno najít mnoho žen ztělesňujících to pravé tajemství ukryté v srdci Paříže. Za povšimnutí stojí Camille Rowe, Franziska Nazarenus, Jeanne Damas nebo Chloe Lecareux a jejich moderní kreativní perspektiva.

    Topy pro běžný den

    Přes den není nutné nic komplikovat, stačí zkombinovat pár denimových kalhot s decentním topem. Impozantní výběr má pařížská značka Sandro nebo MaisonCléo, která k ruční výrobě používá zbytky látek od couture domů a továren a každý kousek je vyroben na zakázku.

    Zdroj: MaisonCléo

    Džíny jsou sázkou na jistotu

    Denim v tradičních odstínech černé, modré a šedé je zárukou pohodlného a každodenního chic outfitu. Klasikou je Levi’s, ale dobrou selekci má i Acne Studios.

    Zdroj: Acne Studios

    Sandálky pro městský shon i večerní párty

    Komu jinému důvěřovat s výběrem bot než Yves Saint Laurent? Pro tzv. městskou turistiku jsou ideální kožené sandály Le Maillon, na večer pak kultovní Opyum nebo model s metalickou stříbrnou špičkou.

    Zdroj: Yves Saint Laurent

    Saténový sen

    Pravý satén neodmyslitelně patří ke smyslnému crème de la crème pařížského půvabu. Ten nejjemnější dotek ucítíte díky šatům od newyorské značky Orseund Iris. Na výběr jsou maxi, mini i ty na ramínka.

    Zdroj: Orseund Iris

    Kočičí oči na závěr

    Zásada klasického francouzského stylu rozhodně zní méně je více, proto je třeba taktizovat i při výběru doplňků. Jedním z nejlepších společníků mohou být sluneční brýle ve stylu “ Cat Eye“. Jejich tvar nepostrádá sofistikovanost, ty své najdete například u Celine.

    Zdroj: Celine

    Zdroje: L’Officiel, Who What Wear, Instagram, MaisonCléo

    ― Reklama ―

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―