Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Počátky pouzdrové sukně sahají do první poloviny 20. století. Od té doby je napříč dekádami považována za symbol rafinované ženskosti, ale také za oblíbený kousek každého pracovního šatníku, zejména díky své charakteristické a lichotivé siluetě. Přehlídky pro sezónu podzim/zima 2023/24 jí daly zcela nový, svěžejší nádech a potvrdily její status quo- jeden z nejžhavějších trendů nové sezóny. Pojďte se s námi podívat, jak vymanit pouzdrovou sukni z okovů kancelářského prostředí a zařadit ji do všedních dnů.

    Synonymum pro hvězdy, ženské osobnosti a femmes fatales

    Popularita pouzdrové sukně se stala jedním z definujících momentů minulého století. Revoluční nádech jí dal především Christian Dior, považovaný za průkopníka střihů. V roce 1954 představil linii „H-Line“, která ostře kontrastovala s jeho dřívější slavnou siluetou „The New Look“. Inspirace písmenem H spočívala především v rovné ženské siluetě a jemném zvýraznění boků, což vedlo k optickému prodloužení nohou. V průběhu 50. a 60. let se stala synonymem pro nezapomenutelné filmové hvězdy, silné ženské osobnosti a femmes fatales, jako byly Marilyn Monroe, Audrey Hepburn nebo Grace Kelly.

    Zdroj: Dior

    Podzim/zima 2023/24 je bezesporu sezónou sukní

    Pokud by existovala společná nit návrhářů pro přehlídky na podzimní a zimní sezónu, jistě by nesla název pouzdrová sukně. Zásadně se nám do paměti vryl první look z přehlídky Versace v Los Angeles, který nebojácně předváděla Gigi Hadid. Tento moment bezpochyby udal směřování současného trendu. Svou novou vizi tohoto elegantního spodního dílu představily například také Saint Laurent, Miu Miu a Dior.

    Zdroj: Versace, Saint Laurent, Miu Miu, Dior

    Pouzdrová sukně na způsob grain de poudre

    Pro tradiční, elegantní a formální vzhled v mezích byznysu byste rozhodně měli popřemýšlet o grain de poudre. Jedná se o vlnu (někdy doplněnou mohérem), která se často používá k výrobě obleků. Variaci grain de poudre nabízejí Saint Laurent i Versace.

    Zdroj: Saint Laurent, Versace

    Je libo přidat trochu denimu?

    Pro každodenní a běžné nošení klidně zvolte i džínovou verzi od Bottega Veneta nebo Citizens of Humanity doplněnou rozparkem.

    Zdroj: Bottega Veneta, Citizens of Humanity

    Verze z hřejivého žebrovaného úpletu

    Během chladnějších dnů býváme skeptičtí k nošení šatů nebo sukní. Stačí si však pohrát s materiálem, aniž byste se museli vzdát hřejivého pocitu. Zejména žebrované úplety jsou pro takové počasí ideální. Alexander McQueen a Michael Kors mají zimní verze pouzdrových sukní v syté švestkové a nadčasové slonovinové barvě.

    Zdroj: Alexander McQueen, Michael Kors

    Zdroje: Byrdie, Business of Fashion, Racked, Dior

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Pouzdrová sukně má tento podzim a zimu opět hlavní slovo

    Počátky pouzdrové sukně sahají do první poloviny 20. století. Od té doby je napříč dekádami považována za symbol rafinované ženskosti, ale také za oblíbený kousek každého pracovního šatníku, zejména díky své charakteristické a lichotivé siluetě. Přehlídky pro sezónu podzim/zima 2023/24 jí daly zcela nový, svěžejší nádech a potvrdily její status quo- jeden z nejžhavějších trendů nové sezóny. Pojďte se s námi podívat, jak vymanit pouzdrovou sukni z okovů kancelářského prostředí a zařadit ji do všedních dnů.

    Synonymum pro hvězdy, ženské osobnosti a femmes fatales

    Popularita pouzdrové sukně se stala jedním z definujících momentů minulého století. Revoluční nádech jí dal především Christian Dior, považovaný za průkopníka střihů. V roce 1954 představil linii „H-Line“, která ostře kontrastovala s jeho dřívější slavnou siluetou „The New Look“. Inspirace písmenem H spočívala především v rovné ženské siluetě a jemném zvýraznění boků, což vedlo k optickému prodloužení nohou. V průběhu 50. a 60. let se stala synonymem pro nezapomenutelné filmové hvězdy, silné ženské osobnosti a femmes fatales, jako byly Marilyn Monroe, Audrey Hepburn nebo Grace Kelly.

    Zdroj: Dior

    Podzim/zima 2023/24 je bezesporu sezónou sukní

    Pokud by existovala společná nit návrhářů pro přehlídky na podzimní a zimní sezónu, jistě by nesla název pouzdrová sukně. Zásadně se nám do paměti vryl první look z přehlídky Versace v Los Angeles, který nebojácně předváděla Gigi Hadid. Tento moment bezpochyby udal směřování současného trendu. Svou novou vizi tohoto elegantního spodního dílu představily například také Saint Laurent, Miu Miu a Dior.

    Zdroj: Versace, Saint Laurent, Miu Miu, Dior

    Pouzdrová sukně na způsob grain de poudre

    Pro tradiční, elegantní a formální vzhled v mezích byznysu byste rozhodně měli popřemýšlet o grain de poudre. Jedná se o vlnu (někdy doplněnou mohérem), která se často používá k výrobě obleků. Variaci grain de poudre nabízejí Saint Laurent i Versace.

    Zdroj: Saint Laurent, Versace

    Je libo přidat trochu denimu?

    Pro každodenní a běžné nošení klidně zvolte i džínovou verzi od Bottega Veneta nebo Citizens of Humanity doplněnou rozparkem.

    Zdroj: Bottega Veneta, Citizens of Humanity

    Verze z hřejivého žebrovaného úpletu

    Během chladnějších dnů býváme skeptičtí k nošení šatů nebo sukní. Stačí si však pohrát s materiálem, aniž byste se museli vzdát hřejivého pocitu. Zejména žebrované úplety jsou pro takové počasí ideální. Alexander McQueen a Michael Kors mají zimní verze pouzdrových sukní v syté švestkové a nadčasové slonovinové barvě.

    Zdroj: Alexander McQueen, Michael Kors

    Zdroje: Byrdie, Business of Fashion, Racked, Dior

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―