Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný „wow“ efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    V současné době je těžké vybavit si módní dům, který by za poslední měsíce neprošel zásadní změnou. Luxusní značky hledají povzbuzení upadajících prodejů, jež způsobuje především trvající ekonomická krize, a to pomocí výměny stávajících kreativních ředitelů. Módní scéna proto aktuálně spekuluje, že se k podobné strategii uchýlí rovněž módní dům Dior, jehož kroky tomu naznačují.

    Značka totiž vyměnila dosavadního kreativního ředitele pánské módy Kima Jones za designéra Jonathana Anderson. Je proto pravděpodobné, že o stejnou změnu bude usilovat i u své královny dámské módy, tedy návrhářky Marii Grazii Chiuri. Některá média totiž poukazují na to, že i když je současná šéfka Dior více než úspěšná, po téměř 10 letech u stejné společnosti nemá co nabídnout.

    Zdroj: Dior

    Řada novinářů proto usuzovala, že její ready-to-wear kolekce pro letošní podzim a zimu a haute couture řada pro současné jaro byly už poslední. Kdo by na místo úspěšné návrhářky nastoupil není zcela jasné. Někteří debatují o tom, že by i na její trůn mohl usednout právě Anderson. Ať už Dior rozhodne jakkoli, rozhodně nelze popřít, že Chiuri slavnou francouzskou značku zásadně změnila.

    Maria Grazia Chiuri možná putuje domů. Od Dior by mohla zamířit k Fendi

    Do pozice kreativní ředitelky u Dior nastoupila Chiuri již v roce 2016. Stala se tak první ženou ve vedení známé společnosti. A bylo to poznat. Již ve své první kolekci nastoupila na scénu s nyní již pověstnými tričky hlásajícími „We Should All Be Feminists“. Při propagaci feminismu ale návrhářka nezůstala pouze u sloganů. Začala pracovat s ženami ze všech stran, od hudebnic až po umělkyně.

    Dotáhla tak k dokonalosti módní dům, který již od svých počátků hlásal své odevzdání ženským siluetám a střihům. Pod taktovkou Chiuri však začal reagovat rovněž na potřeby moderních žen. Odpovídají tomu i výsledky příjmů Dior. V roce 2018 činily 2,7 miliardy eur, o pět let později však vyšplhaly na více než devět miliard eur. Přesto je možné, že návrhářka svou pozici brzy opustí.

    Média se ovšem neshodují na tom, kam by její kroky směřovaly. Nejčastěji je ovšem skloňován módní dům Fendi, v jehož vedení by se postavila po bok Silvie Venturini Fendi. Italská designérka by se tak vydala zpět ke svým kořenům. Pro luxusní značku totiž pracovala již v roce 1989, a to společně s designérem Pierpaolem Piccioli. Její odchod od Dior by tak mohl znamenat návrat domů.

    Zdroje: The Sober Curator, Fashion United, La Conceria, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Opustí Maria Grazia Chiuri vedení Dior? Módní dům vyhlíží revoluci

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný „wow“ efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    V současné době je těžké vybavit si módní dům, který by za poslední měsíce neprošel zásadní změnou. Luxusní značky hledají povzbuzení upadajících prodejů, jež způsobuje především trvající ekonomická krize, a to pomocí výměny stávajících kreativních ředitelů. Módní scéna proto aktuálně spekuluje, že se k podobné strategii uchýlí rovněž módní dům Dior, jehož kroky tomu naznačují.

    Značka totiž vyměnila dosavadního kreativního ředitele pánské módy Kima Jones za designéra Jonathana Anderson. Je proto pravděpodobné, že o stejnou změnu bude usilovat i u své královny dámské módy, tedy návrhářky Marii Grazii Chiuri. Některá média totiž poukazují na to, že i když je současná šéfka Dior více než úspěšná, po téměř 10 letech u stejné společnosti nemá co nabídnout.

    Zdroj: Dior

    Řada novinářů proto usuzovala, že její ready-to-wear kolekce pro letošní podzim a zimu a haute couture řada pro současné jaro byly už poslední. Kdo by na místo úspěšné návrhářky nastoupil není zcela jasné. Někteří debatují o tom, že by i na její trůn mohl usednout právě Anderson. Ať už Dior rozhodne jakkoli, rozhodně nelze popřít, že Chiuri slavnou francouzskou značku zásadně změnila.

    Maria Grazia Chiuri možná putuje domů. Od Dior by mohla zamířit k Fendi

    Do pozice kreativní ředitelky u Dior nastoupila Chiuri již v roce 2016. Stala se tak první ženou ve vedení známé společnosti. A bylo to poznat. Již ve své první kolekci nastoupila na scénu s nyní již pověstnými tričky hlásajícími „We Should All Be Feminists“. Při propagaci feminismu ale návrhářka nezůstala pouze u sloganů. Začala pracovat s ženami ze všech stran, od hudebnic až po umělkyně.

    Dotáhla tak k dokonalosti módní dům, který již od svých počátků hlásal své odevzdání ženským siluetám a střihům. Pod taktovkou Chiuri však začal reagovat rovněž na potřeby moderních žen. Odpovídají tomu i výsledky příjmů Dior. V roce 2018 činily 2,7 miliardy eur, o pět let později však vyšplhaly na více než devět miliard eur. Přesto je možné, že návrhářka svou pozici brzy opustí.

    Média se ovšem neshodují na tom, kam by její kroky směřovaly. Nejčastěji je ovšem skloňován módní dům Fendi, v jehož vedení by se postavila po bok Silvie Venturini Fendi. Italská designérka by se tak vydala zpět ke svým kořenům. Pro luxusní značku totiž pracovala již v roce 1989, a to společně s designérem Pierpaolem Piccioli. Její odchod od Dior by tak mohl znamenat návrat domů.

    Zdroje: The Sober Curator, Fashion United, La Conceria, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od čtvrtka 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―