Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný „wow“ efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    V současné době je těžké vybavit si módní dům, který by za poslední měsíce neprošel zásadní změnou. Luxusní značky hledají povzbuzení upadajících prodejů, jež způsobuje především trvající ekonomická krize, a to pomocí výměny stávajících kreativních ředitelů. Módní scéna proto aktuálně spekuluje, že se k podobné strategii uchýlí rovněž módní dům Dior, jehož kroky tomu naznačují.

    Značka totiž vyměnila dosavadního kreativního ředitele pánské módy Kima Jones za designéra Jonathana Anderson. Je proto pravděpodobné, že o stejnou změnu bude usilovat i u své královny dámské módy, tedy návrhářky Marii Grazii Chiuri. Některá média totiž poukazují na to, že i když je současná šéfka Dior více než úspěšná, po téměř 10 letech u stejné společnosti nemá co nabídnout.

    Zdroj: Dior

    Řada novinářů proto usuzovala, že její ready-to-wear kolekce pro letošní podzim a zimu a haute couture řada pro současné jaro byly už poslední. Kdo by na místo úspěšné návrhářky nastoupil není zcela jasné. Někteří debatují o tom, že by i na její trůn mohl usednout právě Anderson. Ať už Dior rozhodne jakkoli, rozhodně nelze popřít, že Chiuri slavnou francouzskou značku zásadně změnila.

    Maria Grazia Chiuri možná putuje domů. Od Dior by mohla zamířit k Fendi

    Do pozice kreativní ředitelky u Dior nastoupila Chiuri již v roce 2016. Stala se tak první ženou ve vedení známé společnosti. A bylo to poznat. Již ve své první kolekci nastoupila na scénu s nyní již pověstnými tričky hlásajícími „We Should All Be Feminists“. Při propagaci feminismu ale návrhářka nezůstala pouze u sloganů. Začala pracovat s ženami ze všech stran, od hudebnic až po umělkyně.

    Dotáhla tak k dokonalosti módní dům, který již od svých počátků hlásal své odevzdání ženským siluetám a střihům. Pod taktovkou Chiuri však začal reagovat rovněž na potřeby moderních žen. Odpovídají tomu i výsledky příjmů Dior. V roce 2018 činily 2,7 miliardy eur, o pět let později však vyšplhaly na více než devět miliard eur. Přesto je možné, že návrhářka svou pozici brzy opustí.

    Média se ovšem neshodují na tom, kam by její kroky směřovaly. Nejčastěji je ovšem skloňován módní dům Fendi, v jehož vedení by se postavila po bok Silvie Venturini Fendi. Italská designérka by se tak vydala zpět ke svým kořenům. Pro luxusní značku totiž pracovala již v roce 1989, a to společně s designérem Pierpaolem Piccioli. Její odchod od Dior by tak mohl znamenat návrat domů.

    Zdroje: The Sober Curator, Fashion United, La Conceria, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Opustí Maria Grazia Chiuri vedení Dior? Módní dům vyhlíží revoluci

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný „wow“ efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    V současné době je těžké vybavit si módní dům, který by za poslední měsíce neprošel zásadní změnou. Luxusní značky hledají povzbuzení upadajících prodejů, jež způsobuje především trvající ekonomická krize, a to pomocí výměny stávajících kreativních ředitelů. Módní scéna proto aktuálně spekuluje, že se k podobné strategii uchýlí rovněž módní dům Dior, jehož kroky tomu naznačují.

    Značka totiž vyměnila dosavadního kreativního ředitele pánské módy Kima Jones za designéra Jonathana Anderson. Je proto pravděpodobné, že o stejnou změnu bude usilovat i u své královny dámské módy, tedy návrhářky Marii Grazii Chiuri. Některá média totiž poukazují na to, že i když je současná šéfka Dior více než úspěšná, po téměř 10 letech u stejné společnosti nemá co nabídnout.

    Zdroj: Dior

    Řada novinářů proto usuzovala, že její ready-to-wear kolekce pro letošní podzim a zimu a haute couture řada pro současné jaro byly už poslední. Kdo by na místo úspěšné návrhářky nastoupil není zcela jasné. Někteří debatují o tom, že by i na její trůn mohl usednout právě Anderson. Ať už Dior rozhodne jakkoli, rozhodně nelze popřít, že Chiuri slavnou francouzskou značku zásadně změnila.

    Maria Grazia Chiuri možná putuje domů. Od Dior by mohla zamířit k Fendi

    Do pozice kreativní ředitelky u Dior nastoupila Chiuri již v roce 2016. Stala se tak první ženou ve vedení známé společnosti. A bylo to poznat. Již ve své první kolekci nastoupila na scénu s nyní již pověstnými tričky hlásajícími „We Should All Be Feminists“. Při propagaci feminismu ale návrhářka nezůstala pouze u sloganů. Začala pracovat s ženami ze všech stran, od hudebnic až po umělkyně.

    Dotáhla tak k dokonalosti módní dům, který již od svých počátků hlásal své odevzdání ženským siluetám a střihům. Pod taktovkou Chiuri však začal reagovat rovněž na potřeby moderních žen. Odpovídají tomu i výsledky příjmů Dior. V roce 2018 činily 2,7 miliardy eur, o pět let později však vyšplhaly na více než devět miliard eur. Přesto je možné, že návrhářka svou pozici brzy opustí.

    Média se ovšem neshodují na tom, kam by její kroky směřovaly. Nejčastěji je ovšem skloňován módní dům Fendi, v jehož vedení by se postavila po bok Silvie Venturini Fendi. Italská designérka by se tak vydala zpět ke svým kořenům. Pro luxusní značku totiž pracovala již v roce 1989, a to společně s designérem Pierpaolem Piccioli. Její odchod od Dior by tak mohl znamenat návrat domů.

    Zdroje: The Sober Curator, Fashion United, La Conceria, Business of Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Róby Alžběty II. znovu září. Velká výstava odhaluje příběhy jejího stylu

    Výstava věnovaná Alžbětě II. představuje desítky jejích ikonických rób i doplňků, které dlouho formovaly vizuální podobu britské monarchie. Návštěvníci mohou nahlédnout do zákulisí stylu Alžběty II., jeho symboliky i vývoje napříč dekádami. Expozice odhaluje nejen propracované detaily oděvů, ale také příběhy návrhářů, tradic a událostí, jež se do nich otiskly.

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―