Více

    ― Reklama ―

    Za zrodem brněnské značky Zkomnaty stála láska pro vintage i touha po udržitelné módě. Její autorka Viviana Bordásová šije nadčasové kousky, které se nebudete bát vzít do divadla, ani na pizzu. Oblečení totiž dle ní občas bereme až moc vážně. Svůj jedinečný postoj k módě projevuje talentovaná tvůrkyně i ve svých kolekcích, pohybujících se mezi stylovou nestárnoucí klasikou a hravými limitovanými návrhy.

    Co vás donutilo začít tvořit „s čistým svědomím“, jak sama píšete na webu Zkomnaty?

    Soustředím se na přírodní materiály a snažím se, aby byla moje móda udržitelná. A pokud šiju z umělých látek, tak pochází z velkoobchodu secondhandových textílií Textile Mountain. Samozřejmě i já mám ale nějakou stopu, vytvářím nové věci. Pro mě ale „čisté svědomí“ znamenalo, že nebudu v Asii zaměstnávat děti nebo kupovat látky z jiných kontinentů.

    Vybavujete si nějaký první moment, kdy jste si řekla, že chcete šít šetrně k životnímu prostředí? Spousta výrobců k tomuhle uvědomění nikdy nedojde. 

    Už od svých 14 let jsem nosila věci ze second handů. Bavilo mě hledání pokladů. Vždy jsem se snažila fungovat udržitelně. Zase to ale neznamená, že bych bedlivě sledovala českou scénu udržitelné módy. Jednak si chci při tvoření udržet čistou hlavu, také si ale oblečení pro sebe buď ušiju, nebo koupím v second handech. Je to ta nejekologičtější možnost, pokud nechcete chodit nahá.

    Zdroj: Zkomnaty

    Ještě před založením Zkomnaty jste vlastnila obchod s vintage módou Retro komnata. Jak jste překlenula svou lásku ke kouskům ze second handů k tomu, že jste je začala sama rozprodávat?

    Vintage oblečení jsem zkrátka zbožňovala. Vždy když jsem cestovala, udělala jsem si mapu sekáčů a všechny je navštívila. Po návratu z jednoho výletu jsem si řekla, že to taky zkusím. Tehdy jsem za studií měla brigádu v kamarádčině obchodě s prádlem a to mě taky popostrčilo k tomu, že bych něco podobného zvládla. Byl to upřímně docela freestyle.

    Měla jsem na účtě třeba 20 tisíc korun a vlastnila obchod, který jsem nemohla opustit. Měla jsem ale velké štěstí, že se mi sen splnil a fungovalo to. Jenom jsem pak po pěti letech vyhořela a už to dělat nechtěla. Dnes už to asi tak jednoduché není, protože jsem tehdy otevřela první obchod s vintage oblečením v Brně. Ta konkurence bude jiná.

    Jak jste se tedy od Retro komnaty dostala až k tvorbě Zkomnaty?

    Vytvořit první mini kolekci mě napadlo, když jsem viděla, že po některých secondhandových kouscích z mého vintage shopu je velká sháňka, ale nemám jich tolik. Řekla jsem si, že trochu šít umím, naučila mě to mamka, tak proč bych to nezkusila. Zároveň jsem chtěla vytvořit univerzální kousky, které by obléklo více typů postav. 

    Zdroj: Zkomnaty

    Sama jsem nikdy neměla modelkovskou postavu, vždy jsem měla prsa, zadek a trochu užší pas. A bez elastických materiálů není tak snadné takovou postavu obléct. Chtěla jsem ale, aby mé zákaznice po kousku sáhly i po několika letech. Tehdy, to bylo šest let zpátky, jsem vážila o asi 14 kilo víc a ty šaty, co jsem tehdy ušila, mi pořád jsou. Takže mise splněna.

    Nechci, aby nás oblečení omezovalo. Inspiruju se svým okolím i finskou přírodou

    Kdybyste měla značku představit někomu, kdo o ní nikdy neslyšel, jak byste ji prezentovala? 

    Soustředím se na modely, které jsou nadčasové a udržitelné. Trendy se snažím spíše potlačit. Nechci, aby zákaznice měly šaty jen na sezónu. Také mám univerzální velikosti a snažím se být elegantní. Tvořím proto šaty, které si vezmete jak do divadla, tak do práce. Chtěla bych, aby lidé sáhli po hezkých věcech, i když jdou „jen na pizzu“. Zároveň nechci tvořit luxusní šaty, ve kterých si budete bát venku sednout. Někdy bereme oblečení až moc vážně. Pořád je to kus věci, sloužící k tomu, abychom nechodili nazí. Nechci, aby nás omezovalo.

    Zdroj: Zkomnaty

    Zmínila jste, že vás naučila šít maminka. Jaké pro vás byly začátky, když jste měla jen minimální zkušenosti?

    Nechtějte vidět, co jsem tehdy ušila, bylo to strašné. Učím se do teď a pořád jsou věci, na které bych si netroufla. Jsem ale takový samouk, a to tak nějak ve všem. S první kolekcí mi proto pomáhala mamka, abych si byla jistá, že budou kousky kvalitní. I nyní mám občas imposter syndrom (jev, při kterém někdo pochybuje o svých dovednostech či talentu, pozn. red.), protože vím, že tu krejčovinu někdo třeba i vystudoval. Ale vím, že to, co šiju, umím dobře.

    Zkomnaty tedy organizujete úplně sama? 

    Ano, vše si dělám sama a mám to tak i ráda. Když něco pokazím, můžu být naštvaná jen sama na sebe. Mám navíc tendenci si ze všech spolupracovníků dělat kamarády. O to těžší je jim práci delegovat. Pracuji proto jen s modelkami, i když s nimi se vlastně také přátelím. Jsem proto ráda, že můžu focení spojit s tím, že je vidím. Třetinu roku žiju ve Finsku, a tak když jsem v Brně, nemám moc čas. 

    Z Finska pak řídíte značku na dálku?

    Mám ve Finsku přítele a jezdím tam už asi dva roky. Do teď jsem si vždy vzala třeba na 10 dní volno. O to víc jsem pak musela pracovat po návratu. Nyní mě ale čeká novinka, konečně jsem si tam totiž pořídila šicí stroje. Hromadím tam navíc už dlouho secondhandové látky, které chci zpracovat. Takže nyní budu moct z Finska i pracovat.

    Zdroj: Zkomnaty

    Jakým způsobem hledáte inspiraci? 

    Návrhy většinou vznikají tak, že potřebuji něco na sebe. Příkladem jsou šaty, které jsou do teď mým nejoblíbenějším návrhem, a to Bez mlíka, bez cukru. Vytvořila jsem je o půlnoci v předvečer svého „slučáku“, 10 let po maturitě. Ušila jsem si klasické áčkové šaty s balonovými rukávy. A po třech letech je na e-shopu pořád najdete. Inspiraci ale hledám i v tom, co vidím kolem sebe nebo co dělám.

    Loni jsem nám třeba chtěla s kamarádkou vytvořit ladící šaty pro naši dovolenou v Itálii. Látkou jsem se inspirovala u finské kamarádky, která měla byt potapetovaný vzory a výraznými barvami. Jinak hodně čerpám z finské přírody. Z ní vycházejí i dvoje nejoblíbenější šaty loňska. Jedny byly inspirované polární září a druhé moruší, která roste v Laponsku. Vypadá jako oranžový obláček, a přesně tak působily i ty šaty.

    Jací favorité v nabídce Zkomnaty dlouhodobě vyhrávají?

    Zrovna zmíněný střih Bez mlíka, bez cukru je nejoblíbenější, a to v lahvově zelené. Potom následují šaty, které jsem navrhla loni na podzim, takzvané Tie-up dress s vázáním. Nechala jsem si je taky, a to už se všemi nedělám. 

    Testuju i vlastní plavky. Nechci ale, aby se jednalo o další plast, který za chvíli vyhodíte 

    Ušít kvalitní oblečení není jen tak. Co vše zahrnuje tvorba jednoho kousku?

    Napřed mě musí oslovit látka. Než mi dojde do rukou, tak se ale o střihu nerozhoduji. Potřebuji ji držet, abych věděla, co je možné. Mám asi tři kostry a z těch vycházím, jelikož jsem si jistá, že budou sedět téměř všem. Ušitý kus si buď nechám, nebo ho dám kamarádce. Vždy ho ale potřebuji vidět na někom jiném. Kousky si nikdy nešiju dopředu, a proto mi nezůstávají zbytky. Jen si musím šaty nastřihnout, abych věděla, kolik jich z dané látky ušiju.

    Zdroj: Zkomnaty

    Jak hledáte nové látky?

    Mám asi pět různých dodavatelů. Všechny látky jsou z Evropské unie a některé vyloženě z Česka, ty používám primárně. Pak odebírám od české firmy Textile Mountain, což je prodejce deadstock látek, který je vykupuje jak ze zrušených továren, tak od lidí. Loni jsem ale odkoupila nějaké látky i sama. Ozvala se mi třeba slečna z Prahy, že našla na půdě po babičce role flanelu. 

    Ve vaší nabídce najdou zájemkyně převážně šaty, ale také topy, sukně nebo kalhoty. Do jaké části šatníku se chcete ještě pustit?

    Jednu novinku už mám hotovou, ale testuju ji. Jsou to jednodílné plavky. Hrozně ráda totiž plavu. Už je nosím i do bazénu, ale nastává mi jistý konflikt. Produkovala bych totiž něco, co není z přírodního materiálu. Potřebuju si být navíc jistá, že plavky vydrží alespoň tři roky. Aby se nejednalo o další plast, který za chvíli vyhodíte. Další zádrhel je, že u nich budu muset řešit i velikosti. Ale už se na ně moc těším.

    Jakým způsobem přemýšlíte nad tím, jak zákaznice na české módní scéně zaujmout? Zvlášť, když Češi možná nejsou zvyklí za udržitelnou módu připlácet.

    Toho jsem se asi nejvíc bála, když jsem se do značky pustila. I když tenkrát stály moje šaty polovinu, protože jsem si netroufla svoji práci nacenit. Sama jsem se obávala, jestli se tím zvládnu uživit. Protože to není zrovna levná záležitost. Byla jsem ale překvapená, že ta poptávka tam je. To mi něco říká i o české klientele. Že když je něco kvalitní a mohlo by to slušet delší dobu, tak za to zaplatí.

    A nemluvím jen o sobě, je tu spousta značek, co dělá něco podobného jako já. Zákazníky si mezi sebou spíše přehazujeme. Samozřejmě jich je ale čím dál více, protože mladší generace je uvědomělejší. Neřekla bych ale, že jsme na české scéně konkurenti. Spíš táhneme za jeden provaz. Jsem si skoro jistá, že člověk, co má šaty ode mě, má jedny i od jiné české značky. 

    Máte pocit, že k tomu musela česká scéna dospět? Třeba na základě porovnání toho, jak trh vypadal v době, kdy jste začínala?

    Tehdy jsem se musela obhajovat jako blázen. Kamarádky ani v sekáčích nakupovat nechtěly. Myslím, že v dnešní době je ale velmi ojedinělé znát někoho, kdo to tak má. Od té doby se trh brutálně změnil. V tomhle je práce odvedená tak trochu za vás, protože to povědomí tam je. A značky už se nemusí tolik obhajovat.

    Zdroje: Instagram, Zkomnaty

    ― Reklama ―

    Někdy bereme oblečení až moc vážně. Chci, aby ženy po mých šatech sáhly i po letech, míní autorka Zkomnaty

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Za zrodem brněnské značky Zkomnaty stála láska pro vintage i touha po udržitelné módě. Její autorka Viviana Bordásová šije nadčasové kousky, které se nebudete bát vzít do divadla, ani na pizzu. Oblečení totiž dle ní občas bereme až moc vážně. Svůj jedinečný postoj k módě projevuje talentovaná tvůrkyně i ve svých kolekcích, pohybujících se mezi stylovou nestárnoucí klasikou a hravými limitovanými návrhy.

    - Reklama -

    Co vás donutilo začít tvořit „s čistým svědomím“, jak sama píšete na webu Zkomnaty?

    Soustředím se na přírodní materiály a snažím se, aby byla moje móda udržitelná. A pokud šiju z umělých látek, tak pochází z velkoobchodu secondhandových textílií Textile Mountain. Samozřejmě i já mám ale nějakou stopu, vytvářím nové věci. Pro mě ale „čisté svědomí“ znamenalo, že nebudu v Asii zaměstnávat děti nebo kupovat látky z jiných kontinentů.

    Vybavujete si nějaký první moment, kdy jste si řekla, že chcete šít šetrně k životnímu prostředí? Spousta výrobců k tomuhle uvědomění nikdy nedojde. 

    - Reklama -

    Už od svých 14 let jsem nosila věci ze second handů. Bavilo mě hledání pokladů. Vždy jsem se snažila fungovat udržitelně. Zase to ale neznamená, že bych bedlivě sledovala českou scénu udržitelné módy. Jednak si chci při tvoření udržet čistou hlavu, také si ale oblečení pro sebe buď ušiju, nebo koupím v second handech. Je to ta nejekologičtější možnost, pokud nechcete chodit nahá.

    Zdroj: Zkomnaty

    Ještě před založením Zkomnaty jste vlastnila obchod s vintage módou Retro komnata. Jak jste překlenula svou lásku ke kouskům ze second handů k tomu, že jste je začala sama rozprodávat?

    Vintage oblečení jsem zkrátka zbožňovala. Vždy když jsem cestovala, udělala jsem si mapu sekáčů a všechny je navštívila. Po návratu z jednoho výletu jsem si řekla, že to taky zkusím. Tehdy jsem za studií měla brigádu v kamarádčině obchodě s prádlem a to mě taky popostrčilo k tomu, že bych něco podobného zvládla. Byl to upřímně docela freestyle.

    Měla jsem na účtě třeba 20 tisíc korun a vlastnila obchod, který jsem nemohla opustit. Měla jsem ale velké štěstí, že se mi sen splnil a fungovalo to. Jenom jsem pak po pěti letech vyhořela a už to dělat nechtěla. Dnes už to asi tak jednoduché není, protože jsem tehdy otevřela první obchod s vintage oblečením v Brně. Ta konkurence bude jiná.

    Jak jste se tedy od Retro komnaty dostala až k tvorbě Zkomnaty?

    Vytvořit první mini kolekci mě napadlo, když jsem viděla, že po některých secondhandových kouscích z mého vintage shopu je velká sháňka, ale nemám jich tolik. Řekla jsem si, že trochu šít umím, naučila mě to mamka, tak proč bych to nezkusila. Zároveň jsem chtěla vytvořit univerzální kousky, které by obléklo více typů postav. 

    Zdroj: Zkomnaty

    Sama jsem nikdy neměla modelkovskou postavu, vždy jsem měla prsa, zadek a trochu užší pas. A bez elastických materiálů není tak snadné takovou postavu obléct. Chtěla jsem ale, aby mé zákaznice po kousku sáhly i po několika letech. Tehdy, to bylo šest let zpátky, jsem vážila o asi 14 kilo víc a ty šaty, co jsem tehdy ušila, mi pořád jsou. Takže mise splněna.

    Nechci, aby nás oblečení omezovalo. Inspiruju se svým okolím i finskou přírodou

    Kdybyste měla značku představit někomu, kdo o ní nikdy neslyšel, jak byste ji prezentovala? 

    Soustředím se na modely, které jsou nadčasové a udržitelné. Trendy se snažím spíše potlačit. Nechci, aby zákaznice měly šaty jen na sezónu. Také mám univerzální velikosti a snažím se být elegantní. Tvořím proto šaty, které si vezmete jak do divadla, tak do práce. Chtěla bych, aby lidé sáhli po hezkých věcech, i když jdou „jen na pizzu“. Zároveň nechci tvořit luxusní šaty, ve kterých si budete bát venku sednout. Někdy bereme oblečení až moc vážně. Pořád je to kus věci, sloužící k tomu, abychom nechodili nazí. Nechci, aby nás omezovalo.

    Zdroj: Zkomnaty

    Zmínila jste, že vás naučila šít maminka. Jaké pro vás byly začátky, když jste měla jen minimální zkušenosti?

    Nechtějte vidět, co jsem tehdy ušila, bylo to strašné. Učím se do teď a pořád jsou věci, na které bych si netroufla. Jsem ale takový samouk, a to tak nějak ve všem. S první kolekcí mi proto pomáhala mamka, abych si byla jistá, že budou kousky kvalitní. I nyní mám občas imposter syndrom (jev, při kterém někdo pochybuje o svých dovednostech či talentu, pozn. red.), protože vím, že tu krejčovinu někdo třeba i vystudoval. Ale vím, že to, co šiju, umím dobře.

    Zkomnaty tedy organizujete úplně sama? 

    Ano, vše si dělám sama a mám to tak i ráda. Když něco pokazím, můžu být naštvaná jen sama na sebe. Mám navíc tendenci si ze všech spolupracovníků dělat kamarády. O to těžší je jim práci delegovat. Pracuji proto jen s modelkami, i když s nimi se vlastně také přátelím. Jsem proto ráda, že můžu focení spojit s tím, že je vidím. Třetinu roku žiju ve Finsku, a tak když jsem v Brně, nemám moc čas. 

    Z Finska pak řídíte značku na dálku?

    Mám ve Finsku přítele a jezdím tam už asi dva roky. Do teď jsem si vždy vzala třeba na 10 dní volno. O to víc jsem pak musela pracovat po návratu. Nyní mě ale čeká novinka, konečně jsem si tam totiž pořídila šicí stroje. Hromadím tam navíc už dlouho secondhandové látky, které chci zpracovat. Takže nyní budu moct z Finska i pracovat.

    Zdroj: Zkomnaty

    Jakým způsobem hledáte inspiraci? 

    Návrhy většinou vznikají tak, že potřebuji něco na sebe. Příkladem jsou šaty, které jsou do teď mým nejoblíbenějším návrhem, a to Bez mlíka, bez cukru. Vytvořila jsem je o půlnoci v předvečer svého „slučáku“, 10 let po maturitě. Ušila jsem si klasické áčkové šaty s balonovými rukávy. A po třech letech je na e-shopu pořád najdete. Inspiraci ale hledám i v tom, co vidím kolem sebe nebo co dělám.

    Loni jsem nám třeba chtěla s kamarádkou vytvořit ladící šaty pro naši dovolenou v Itálii. Látkou jsem se inspirovala u finské kamarádky, která měla byt potapetovaný vzory a výraznými barvami. Jinak hodně čerpám z finské přírody. Z ní vycházejí i dvoje nejoblíbenější šaty loňska. Jedny byly inspirované polární září a druhé moruší, která roste v Laponsku. Vypadá jako oranžový obláček, a přesně tak působily i ty šaty.

    Jací favorité v nabídce Zkomnaty dlouhodobě vyhrávají?

    Zrovna zmíněný střih Bez mlíka, bez cukru je nejoblíbenější, a to v lahvově zelené. Potom následují šaty, které jsem navrhla loni na podzim, takzvané Tie-up dress s vázáním. Nechala jsem si je taky, a to už se všemi nedělám. 

    Testuju i vlastní plavky. Nechci ale, aby se jednalo o další plast, který za chvíli vyhodíte 

    Ušít kvalitní oblečení není jen tak. Co vše zahrnuje tvorba jednoho kousku?

    Napřed mě musí oslovit látka. Než mi dojde do rukou, tak se ale o střihu nerozhoduji. Potřebuji ji držet, abych věděla, co je možné. Mám asi tři kostry a z těch vycházím, jelikož jsem si jistá, že budou sedět téměř všem. Ušitý kus si buď nechám, nebo ho dám kamarádce. Vždy ho ale potřebuji vidět na někom jiném. Kousky si nikdy nešiju dopředu, a proto mi nezůstávají zbytky. Jen si musím šaty nastřihnout, abych věděla, kolik jich z dané látky ušiju.

    Zdroj: Zkomnaty

    Jak hledáte nové látky?

    Mám asi pět různých dodavatelů. Všechny látky jsou z Evropské unie a některé vyloženě z Česka, ty používám primárně. Pak odebírám od české firmy Textile Mountain, což je prodejce deadstock látek, který je vykupuje jak ze zrušených továren, tak od lidí. Loni jsem ale odkoupila nějaké látky i sama. Ozvala se mi třeba slečna z Prahy, že našla na půdě po babičce role flanelu. 

    Ve vaší nabídce najdou zájemkyně převážně šaty, ale také topy, sukně nebo kalhoty. Do jaké části šatníku se chcete ještě pustit?

    Jednu novinku už mám hotovou, ale testuju ji. Jsou to jednodílné plavky. Hrozně ráda totiž plavu. Už je nosím i do bazénu, ale nastává mi jistý konflikt. Produkovala bych totiž něco, co není z přírodního materiálu. Potřebuju si být navíc jistá, že plavky vydrží alespoň tři roky. Aby se nejednalo o další plast, který za chvíli vyhodíte. Další zádrhel je, že u nich budu muset řešit i velikosti. Ale už se na ně moc těším.

    Jakým způsobem přemýšlíte nad tím, jak zákaznice na české módní scéně zaujmout? Zvlášť, když Češi možná nejsou zvyklí za udržitelnou módu připlácet.

    Toho jsem se asi nejvíc bála, když jsem se do značky pustila. I když tenkrát stály moje šaty polovinu, protože jsem si netroufla svoji práci nacenit. Sama jsem se obávala, jestli se tím zvládnu uživit. Protože to není zrovna levná záležitost. Byla jsem ale překvapená, že ta poptávka tam je. To mi něco říká i o české klientele. Že když je něco kvalitní a mohlo by to slušet delší dobu, tak za to zaplatí.

    A nemluvím jen o sobě, je tu spousta značek, co dělá něco podobného jako já. Zákazníky si mezi sebou spíše přehazujeme. Samozřejmě jich je ale čím dál více, protože mladší generace je uvědomělejší. Neřekla bych ale, že jsme na české scéně konkurenti. Spíš táhneme za jeden provaz. Jsem si skoro jistá, že člověk, co má šaty ode mě, má jedny i od jiné české značky. 

    Máte pocit, že k tomu musela česká scéna dospět? Třeba na základě porovnání toho, jak trh vypadal v době, kdy jste začínala?

    Tehdy jsem se musela obhajovat jako blázen. Kamarádky ani v sekáčích nakupovat nechtěly. Myslím, že v dnešní době je ale velmi ojedinělé znát někoho, kdo to tak má. Od té doby se trh brutálně změnil. V tomhle je práce odvedená tak trochu za vás, protože to povědomí tam je. A značky už se nemusí tolik obhajovat.

    Zdroje: Instagram, Zkomnaty

    ― Reklama ―

    Gucci vyrazil módní scéně dech. Jeho novým kreativním ředitelem je Demna Gvasalia

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Pravým výhercem Oscarů je nude lip. Make-up z „devadesátek“ dobývá trendy

    Většina diváků uplynulého předávání cen Oscar soustředila svou pozornost na nominované filmy, herce a herečky. Beauty nadšenci však upnuli svou pozornost na slavnostní looky známých osobností. Neuniklo jim proto, že jasným výhercem se tentokrát stal nude lip. Na scénu se tedy opět navrací klasický a nadčasový look z 90. let minulého století.

    Romantické rande i přátelské posezení. Vyrazte na piknik se stylovou výbavou

    Kdo by neměl rád piknik? Posezení v přírodě, slunečné počasí, výborné jídlo a minimum přípravy. Místo, na kterém nakrájené kousky ovoce, lahev prosecca a oplatky vypadají jako královská hostina. S jarem se blíží období hodování venku, vybavte se proto s předstihem a buďte připraveni na letošní piknikovou sezónu se vším všudy.

    Móda v kostce: Lily Collins oblékla Calvin Klein a Vivienne Westwood míří do Indie

    I když série týdnů módy skončila, čeká módní svět řada lákavých novinek. Jimmy Choo oblékl kabelky Bon Bon za pomocí Swarovski do luxusního kabátu. Zpěvačky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tyla září ve festivalové kampani H&M. Tváří jarní kolekce Calvin Klein se zase stala herečka Lily Collins. Vivienne Westwood se pak poprvé vydá do Indie.

    Sex-appeal, supermodelky a párty. Značka Dsquared2 oslavila narozeniny velkolepě

    Nedávný Milánský fashion week se nesl v duchu jubileí. Kromě módního domu Fendi slavila památný milník i značka z trochu jiného soudku. Dsquared2 pojala svou 30. narozeninovou show skutečně autenticky, vzhledem ke své DNA. Nechyběla maximalistická estetika, sebejistota sršící z každého looku a vystoupení čestného hosta, rapperky Doechii.

    Konec velké éry. Lucie a Luke Meier opustili Jil Sander, jejich odkaz zůstává

    Po osmi letech tvarování identity značky Jil Sander oznámili Lucie a Luke Meierovi svůj odchod z pozice kreativních ředitelů. Jejich poslední přehlídka pro sezónu podzim a zima 2025, která se nedávno odehrála v Miláně, byla prezentací nové kolekce, ale především také emocionální tečkou za jejich dlouholetým působením u ikonické společnosti.

    Vize, nebo manipulace? Bianca Censori je nejextrémnější módní projekt Kanyeho Westa

    Pokaždé, když se na veřejnosti objeví Kanye West a jeho žena Bianca Censori, vynoří se zásadní otázka. Jsou módní kreace, do kterých ji obléká projevem šílenství, nebo jde o vizionářství, jehož konce nejsme zatím schopní dohlédnout? Nebo také jinak, jde o pouhou provokaci, či si Biančino většinou zcela odhalené tělo zaslouží odbornou interpretaci?

    Pařížský týden módy v plném proudu. Runway převzaly značky Chloé, Rabbane i Schiaparelli

    Na pařížská módní mola nastoupily další slavné značky. Své očekávané kolekce ve čtvrtek odhalily například módní domy Chloé, Rabbane nebo Schiaparelli. Každý návrhář přitom využil jiné odkazy a inspiraci. Návštěvníkům tak nabídli návrat 70. let, pařížskou eleganci propletenou s kovbojskými prvky nebo eklektický mix odrážející současné dění.

    Prada na prahu obří akvizice. Italský luxus získá zpět Versace

    Italský módní dům Prada se přibližuje k jedné z nejvýznamnějších akvizic ve světě luxusu za poslední roky. Pokud vše proběhne podle plánu, ikonická společnost Versace se po letech v rukou zahraničního investora vrátí pod italské vedení. Dohoda v hodnotě téměř 1,6 miliardy eur by mohla být uzavřena už na konci března 2025.

    Paříž odkryla očekávané debuty. Do nové éry vkročil Tom Ford i Dries Van Noten

    Paříž ve středu zažila vysoce očekávané módní premiéry. Svůj debut totiž představili noví kreativní ředitelé hned dvou slavných módních domů. První kolekci pro Tom Ford úspěšné odhalil designér Haider Ackermann. Novou kapitolu ovšem odstartoval také návrhář Julian Klausner, který ve vedoucí pozici nahradil proslulého Dries Van Noten.

    Unapproachable make-up dodá sebevědomí. Zároveň odradí nevítané muže

    Trendy "unapproachable" make-up má hned několik příznivých vedlejších účinků. Kromě vytvoření výrazného looku totiž dle uživatelů sociální sítě TikTok zvládne dodat sebevědomí a kuráž. Tím však jeho plusy nekončí. Svůj název totiž získal od dalšího bonusového přínosu. Jeho nositelkám má pomáhat odehnat vtíravé a nepříjemné muže.

    Moschino kráčí vlastním směrem. Adrian Appiolaza usedl na správný trůn

    Zatímco většina světových módních domů čelí nejisté budoucnosti a novým začátkům, Moschino pokračuje ve své vlastní cestě. Italská značka rok po nastoupení návrháře Adriana Appiolaza do kreativního vedení připomíná své místo na pomyslném vrcholu. Poslední přehlídka z Milánského týdne módy potvrdila, že byl designér správnou volbou.

    Meč, korzet a samet. Rytířské legendy se vrací s trendem Medievalcore

    Medievalcore a jeho nástup nelze ignorovat. Trend, kombinující prvky gotiky, romantiky a fantasy, ovládl nejen módní mola, ale i červené koberce a sociální sítě. Sametové rukávy se potkávají s robustními korzety a středověká cingrlátka se mísí s moderním luxusem. Móda se opět obrací do historie a hledá inspiraci v legendárních příbězích a rytířských baladách.

    Dior vyrazil na dalekou cestu napříč historií. Zhmotnil novelu Orlando

    Pozornost módní scény na sebe v úterý přitáhl módní dům Dior. Odhalil totiž v Paříži očekávanou kolekci pro letošní podzim a zimu. Jeho kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri tentokrát našla inspiraci v novele z pera spisovatelky Virginie Woolf s názvem Orlando. Její hlavní hrdina putuje časem, stejně tak proto ve svých návrzích učinila i návrhářka.

    Ulehněte k pohádkovému spánku. Hravě ho vykouzlí ten nejvyšší luxus

    Správný spánek je základ nejen dobré nálady, ale i zdraví. Pokud jste se na něj letos rozhodli zaměřit, nesmíte kromě zavedení kvalitní spánkové hygieny vynechat ani potřebné doplňky. Matrace z nejvytříbenějších materiálů, dostatečně načechraná peřina nebo jemné povlečení z chladivého bambusu dokáží divy. Ulehněte do opravdového luxusu.

    Móda v kostce: Prada pokukuje po Versace a Paříž zahájila týden módy

    Začátek týdne přinesl světu módy hned několik novinek. Paříž přivítala očekávaný fashion week, a to přehlídkou Victora Weinsanto. Prada pak pokračuje ve své snaze odkoupit Versace. Influencerka Sofia Richie Grainge odhalila kolekci pro Tommy Hilfiger a herečka Gillian Anderson se stala tváří L'Oréal. Dior zase chystá oslavy Mezinárodního dne žen.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―